Jag har vilat lite
och rensat
och tänkt
och pratat med några nära vänner.
Ingen klandrar mig. De har observerat beteendet och stilla undrat hur i hela friden det här skulle gå; återkommande: "Han klarar ju inte att sätta gränser." "vi såg det när ni var och hälsade på sist, det kröp i mig att se på och inte kunna ingripa, han blir totalt dominerad av henne."
"Och det var nånting när vi frågade vad hon vill bli när hon blir stor, när han kallade henne "hon är redan en åklagare", hon sa att hon "gillar att sätta dit cp-människor." "Hon känns väldigt dömande..."
"och har lindat honom kring sitt finger."
"Nånting känns väldigt fel i deras relation. Hon har en enorm makt och det har hon haft i många år. Han till och med lajvar den undergivne och tyckte det var festligt när hon gav honom smisk eller när han vill leka att han är barnet och hon är föräldern." Ja!!! Just det, jag kunde fylla på - han håller jämt på och kryper under täcket med stora teatraliska ögon och ber henne stoppa om honom, som om han vore hennes lille gosse. Hon spelar med och säger min lille (namn), nu måste du sova, annars ska jag bestraffa dig!
Och där har jag stått i dörröppningen och kliat mig i huvudet.
Herre jesus när jag summerar allt jag sett men måstat hålla käft om. Ingen har sett allt, men många har sett glimtar här och där och undrat över skärvor. Ingen har egentligen lagt hela bilden, inte ens jag, förrän nu. Jag skäms nästan att jag stannat i detta.
Men han är borta nu. Vet inte var han är, men är inte här. Jag känner mig helt tom.