• Anonym (Urless)

hans dotter ringer jämt och ständigt

Nu har det hänt igen, fjärde natten i rad den här veckan, så fruktansvärt less på det!

Fjortonåriga dottern till min man smsar och ringer precis hela tiden och han svarar på allt, 24/7. Jag får ingen sömn!!! Jag orkar inte bli störd precis jämt, och hon vill bara säga hej vad gör du?, typ. Han säger inte ifrån. Jag väcks ju när det ringer och vibrerar och när han svarar, vi delar ju säng. 

Jag vet att 90% här tycker men åååååh, barnen kommer först, så jag antar att det bara är att ta ut skilsmässa från och med imorgon. Jag känner att jag inte står ut med år av sömnbrist pga telefonterror. Det är en dealbreaker. 
    De sågs för övrigt idag och ses imorrn och hon är hos sin mamma men bara måste ringa precis jämt. 

• Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt
  • Anonym (Moira)
    Anonym (Mx) skrev 2022-12-18 10:56:03 följande:
    Så mina inlägg är helt irrelevanta, och ovanpå det även provocerande? Jag ger bara min bild av vad jag tror och tycker.

Det finns tyvärr så många trådar på FL där TS endast kan ta till sig lättsmälta och medhållande inlägg. Detta är uppenbarligen en av dessa.

Kanske för att du började kalla TS med familj för ett nedsättande epitet helt taget ur luften? 

Varför är det viktigt för dig att de är WT? Ett riktigt fult och nedvärderande uttryck dessutom. 

• Anonym (Moira)
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-18 12:04:13 följande:
    Jag har också barn sen tidigare. Det finns inte på kartan att hon skulle ligga i rummet bredvid och smsa till mig kl 01. Smsen som hans dotter skickar är olika, men exempelvis
    "när går nästa fotbollsmatch?"
    ---
    men svara då
    ---
    idiot du iggar mig

DÄR svarar pappan:
    nej då älskling, jag är bara lite trött, försökte sova

"men när ska vi se matchen du och jag"
    "ensamma"
    "vill inte att (syskon/jag) ska vara med"

DÄR kanske jag yrvaket undrar om de måste ta det just nu, kl 01? 

"vi ska se matchen ensamma, bara du och jag❤️"
    svarar han och 
    "❤️❤️❤️❤️❤️"

och då försöker han avbryta med att han är trött och det är dags att sova men då vill hon ha mer.

"men när ska vi äta sushi du och jag?"

DÄR blir jag irriterad. 
    Men då ringer hon och sen är man helvaken och har kommit ur sömncykeln för resten av dygnet. 

Och DÄR blir jag elaka häxan från helvetet som nästan blir misshandlad för att jag ifrågasätter tidpunkten för smsandet och ringandet. 

Jag skriver detta för att jag behöver stå fast i att det här är inget jag vill uppleva nånsin igen. Måste sta fast i mitt beslut. 
    Jag skulle säga att vi flyttar isär på prov. Det är ju helt ohållbart. Jag är en sån person som är jättesnäll dagtid, men om jag blir störd på natten blir jag verkligen en häxa.
  • elmadumle

Nej det är inte normalt eller ok att en 14 åring håller på och sms:ar eller ringer hela nätterna! om det inte är akut. Pappan måste helt enkelt säga att "kl 22 stänger vi av mobilerna här för då ska vi sova, vi ska upp tidigt och jobba. Efter kl 0700 är det ok att ringa för då är jag uppe". 

• Drottningen1970
    Anonym (Herregud) skrev 2022-12-18 11:50:20 följande:
    Men läs innan du kommenterar.
    Ja det gjorde jag. Det stod att de har ljudet avstängt om de inte kommit överens om annat när barnen behöver skjuts om de är ute. 
  • Tow2Mater

Tror du skrivit om detta barn och man förr här på FL. Låter som sista droppen fyllt glaset och det är dags att separera. Funder på om det är något du kan göra för att han inte ska börja med samma oansvarfulla beteende mot ert gemensamma barn efter separationen. Förhoppningsvis har ert gemensamma barn ett stabilare psyke och liknande saker kommer inte att uppstå, men med tonåringar vet man väl aldrig riktigt.

• Anonym (....)

Låter riktigt wt om er allihop... Ett barn som uppenbarligen saknat nåt i sin uppväxt, en utflippad styrmor som bara ser felet hos barnet, och en pappa som är aggresiv/våldsam. 
    Grattis. 

• wildean

Hoppas verkligen du som skrev detta nedan inte har barn, du har inte en sund syn på föräldraskap. Föräldrar ska inte hålla liv i den här typen av ängslighet. Det är inte gulligt utan leder helt fel. Och förstår de inte detta själva ska se vara tacksamma om folk i deras omgivning som älskar dem talar om för dem när de gör fel.

Omgivningen ska inte anpassa sig till vadsomhelst bara för att barnen tror att den behöver det. Vad kommer härnäst, hon behöver att han kör dit 01 på natten, varje natt? Hon behöver att han sitter vaken hela natten och håller hennes hand medan hon sover? Hon kan kräva vadsomhelst eftersom de "har en relation som är sån"?

Föräldrar måste också hålla. Barn är inte hjälpta av att vuxna ställer upp på vadsomhelst, de måste sova och ta hand om sig de också. Och de är inte hjälpta av osunda vuxna som du som säger "man har liksom att anpassa sig" till den i omgivningen som reagerar normalt. Som lärare häpnar jag ofta över synen på barn och föräldraskap idag, både i min yrkesvardag och i trådar som denna.

Men jag gissar att du, om du trots allt har barn, är en sån där kvinna som till varje pris ska sätta bonusmammor på plats i trådar som den här. Ynkligt. 

Anonym skrev 2022-12-18 01:25:26 följande:
    hans dotter ringer jämt och ständigt

Jadu, han har ju tydligen en relation till dottern som är sån, så det blir till att välja. Jag tycker inte att han / de har fel (tycker det är lite gulligt, faktiskt), eller att du har rätt att kräva ändring på det. Så välj du skilsmässa om det är det enda som framstår som rimligt.
    Man har liksom att anpassa sig.

• Anonym (c)

Åh herregud, fattar han inte att eftersom han bekräftar det här beteendet så kommer hon hålla på så i framtida relationer. Svarar inte pojkvännen 2 på natten så ?älskar han inte henne?. Nej det är helt fel av honom.

Levt i en liknande situation och min sambo reagerade på liknande sätt som din gör. 

Hans dotter är nu vuxen men är precis lika skev fortfarande. Har pojkvän som hon isolerat helt från omgivningen, han får inte lämna henne själv hemma vilket innebär att han ej får träffa vänner. Precis som hon höll på i tonåren när vi levde ihop, vi fick inte gå ut och handla utan henne och han lät henne bestämma allt. 

Håller nu på att separera. Vill leva livet utan en töntig man och hans minifru till dotter.

• Anonym (Mx)
    Anonym (....) skrev 2022-12-18 13:54:29 följande:

Låter riktigt wt om er allihop... Ett barn som uppenbarligen saknat nåt i sin uppväxt, en utflippad styrmor som bara ser felet hos barnet, och en pappa som är aggresiv/våldsam. 
    Grattis. 

Det är även min uppfattning, dock är det flera i tråden som har svårt för att man är så ärlig.
  • Anonym (....)
    Anonym (c) skrev 2022-12-18 14:52:53 följande:

Åh herregud, fattar han inte att eftersom han bekräftar det här beteendet så kommer hon hålla på så i framtida relationer. Svarar inte pojkvännen 2 på natten så ?älskar han inte henne?. Nej det är helt fel av honom.

Levt i en liknande situation och min sambo reagerade på liknande sätt som din gör. 

Hans dotter är nu vuxen men är precis lika skev fortfarande. Har pojkvän som hon isolerat helt från omgivningen, han får inte lämna henne själv hemma vilket innebär att han ej får träffa vänner. Precis som hon höll på i tonåren när vi levde ihop, vi fick inte gå ut och handla utan henne och han lät henne bestämma allt. 

Håller nu på att separera. Vill leva livet utan en töntig man och hans minifru till dotter.

Men  uppenbarligen är det föräldern som brustit i sin roll när barnet uppvisar ett osunt bekräftelsebehov.
    Ni är så stenkorkade som ist då skyller på barnet...

Ni träffar idioter till män och grinar sen när ni blir drabbade.

Normala män har både stabila, sunda och kärleksfulla relarioner till sina barn
Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt