Vaknade och är förvånad över att han är kvar, helt oförstående över att jag verkligen vill skiljas, som jag sade inatt.
Han menade inte det han sade igår och han säger förlåt och han kunde inte kontrollera sig för att det var sent och han blev väckt (Ja, av sin dotter!). Därför kom han i affekt och betedde sig idiotiskt och kallade mig saker.
Men det här är ju inte första gången, det upprepas gång på gång sedan flera år. Det rör sig om situationer när jag något problematiskt med hans barn, i vilken mjuk ton jag än tar upp det, men han får han tokspel och går i försvar. (Exempel: Blir ständigt avbruten, får inte säga "men nu pratar vi"; dottern snattar ute på stan med sitt tuffa tjejgäng - polis och soc inblandade-, får inte säga ett pip om det; skolan tar upp att hon ingår i en grupp tjejer som mobbat en svag tjej med diagnos; får inte föreslå BUP utan hon gör inget fel och då är det jag som är en "idiot som hatar henne", dottern hänger på stan sent - alltför sent, jag tycker inte man ska vara ute så sent och jag föreslår att han blir fastare med tider och att han inte ska belöna henne när hon sviker överenskommelser, men han svarar med att vara undfallande och tillåter till och med att dottern skriker och beter sig än mer gränslöst; etc.)
Jag har i flera år försökt få honom att inse att hon behöver fasthet, gränser, regler, utöver alla belöningar och allt hon tjatar sig till. Jag anser att man sviker ett barn som inte får det och flaggade långt innan hon kom in i puberteten att han behöver ändra föräldraskapet allteftersom hon växer, han verkar inte klara att möta behoven allteftersom hon förändras. Där har vi olika ingång och han kan i bästa fall avfärda det med "min lilla bebis, hon kommer alltid vara min lilla bebis", i värsta fall skrika åt mig: Varför hatar du henne så jävla mycket?
Han reagerar kraftigt och hår i försvar kring allt negativt som sägs, och det gäller för övrigt inte bara just kring dottern, det gäller allt. För att sedan retirera och se på det mer nyktert och hålla med mig i sakfrågan jag tog upp från början - i samtliga fall, skulle jag nog säga ändå. Men skadan han gjort i utbrottet blev för stor nu.
Så ni som tycker att det är "fint" att hans dotter beter sig på det här sättet får nog tänka om. Hans biologiska föräldrar vill inte ha det såhär. Hans mamma är less på mycket av det jag skrivit.
Jag skrattar lite när jag läser era kommentarer om att ni tycker det är fint att han gör som han gör. Ja ni, säg det till den uppgivna biologiska mamman också!
Dock vill jag inte kroka arm med henne längre. Vi hade en gemensam linje ett tag - hon kontaktade mig och beskrev en situation som krävde en del förändringar, men dottern tog hennes mobil, gick in på mammans facebook och läste det vi skrivit gällande tankar om att styra upp situationen såsom tider man skulle vara hemma, och nu bombarderar hon sin pappa med skärmdumpar av det som tidigare skrivits mellan pappan, mamman och mig. Hon drar det ur sitt sammanhang, ringar in just mina kommentarer och säger att jag är en bitch och men hallå måste hon skriva så men hallå pappa alltså varför står du på hennes sida???
Pappan svarade då att det blev fel och det genererade en timmes fram och tillbaka-sms med kärleksövertygelser och löften om att äta ensamma på restaurang och köpa två set juicypants.
Allt som hade skrivits var för dotterns bästa, inget annat. Jag anser att det är viktigt att hålla på att hon kommer hem tll middagen och ja - det fick jag inte framföra.
Saker han aldrig skulle acceptera rörande vårt gemensamma barn låter han passera med henne, och jag har tagit upp att det blir konstigt att det blir två olika uppsättningar regler hemma.
Vi är för övrigt högskoleutbildade och det ironiska är att jag i mitt yrkesliv jobbar med barn som utreds för olika saker. Jag stöter dagligen på både barn, unga och föräldrar. Jag vet inte varför alla börjar prata om "WT". Är medveten om att jag språkligt försökte lägga mig på en medelnivå igår när jag från mobilen skulle göra ett inlägg i natt, kanske bara en språklig fråga som gör att det "osar WT". Eller så har jag missuppfattat betydelsen av begreppet white trash. Jag skulle nog ändå säga att vårt hushåll med bruttolöner på strax under 100 000 och en livssituation som i övrigt är priviligierad på alla plan, inte har mycket av WT över sig. Skulle vara att jag ibland ser på riktig skräp-TV ibland, vad det nu har med saken att göra.
Men som jag skrev i TS: 90% av FL kommer ändå anse att det är fantastiskt att han "sätter sina barn först", förväntade mig inget annat.
Vill bara försöka överleva nu och vara konsekvent i att det här var droppen. Jag orkar inte mer, och jag vill inte ta mer hårda ord.