• Anonym (Urless)

hans dotter ringer jämt och ständigt

Nu har det hänt igen, fjärde natten i rad den här veckan, så fruktansvärt less på det!

Fjortonåriga dottern till min man smsar och ringer precis hela tiden och han svarar på allt, 24/7. Jag får ingen sömn!!! Jag orkar inte bli störd precis jämt, och hon vill bara säga hej vad gör du?, typ. Han säger inte ifrån. Jag väcks ju när det ringer och vibrerar och när han svarar, vi delar ju säng. 

Jag vet att 90% här tycker men åååååh, barnen kommer först, så jag antar att det bara är att ta ut skilsmässa från och med imorgon. Jag känner att jag inte står ut med år av sömnbrist pga telefonterror. Det är en dealbreaker. 
    De sågs för övrigt idag och ses imorrn och hon är hos sin mamma men bara måste ringa precis jämt. 

• Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt
  • Anonym (Stå på dig.)

Jag har läst mera i tråden nu och jag blev mörkrädd, jag tycker inte att det är fruktansvärt hur pappan behandlar sin dotter. Han verkar ha ett stort bekräftelse behov och vara som ett barn själv på vissa sätt. Olikheter kompletterar ju varandra men här har det gått för långt. 
    Hoppas att du kan hitta en bra teruapuet bättre än den icke kompetenta som ni hade och gick parteurapi hos.
    Jag tror att du kommer att må bättre sen inte nu i början när ni separerat men sen. Jag tror du kan visa honom tråden men jag tvivlar på att han kommer att vilja förändras. Trots att det förstör för hans dotter. 

• Anonym (....)

Talande att TS försvann när det började handla om mannen ist för styvdottern. Alltid samma sak i dessa trådar, en usel karl som "förstört" sitt barn men det förfasas över avkommans beteende. 

• Wolfie13
    Anonym (lisa) skrev 2022-12-21 17:28:05 följande:

Hur går det ts?

Jag gissar att det går precis som innan. 
  • Anonym (Urless)

För mig har dottern i sig inte varit problemet utan pappans sätt att hantera dottern och mig. Det har jag ju redan förtydligat. 
    Min syn på saken är att vi hade kunnat råka ut för vad som helst. Ett av barnen hade kunnat bli påkörd av en bil, blivit skadad för livet, krävt dygnet-runt-vård - man löser det som ett vuxet team. Det vi dealat med går att lösa, det är inte alls omöjligt. Den spända relationen dottern och jag haft, hade han kunnat fixa, det är jag säker på. Däremot i motvind, för tvärtemot vad som hintats, är mamman inte på min sida. Mer att hon har liknande problem med dottern och de bråkar ofta. 

Kan bara svara kort på att vi hade varit särbo i 4 år innan vi flyttade ihop, och det var alltså en långsam process. 

Jag har inte skrivit för att jag mått för dåligt, varit för ledsen och samtidigt jobbat väldigt långa dagar. 
    Jag orkar inte känna plikt att svara på allt.

Men ja, det känns bra att skriva. 

• Anonym (....)
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-21 20:09:29 följande:

För mig har dottern i sig inte varit problemet utan pappans sätt att hantera dottern och mig. Det har jag ju redan förtydligat. 
    Min syn på saken är att vi hade kunnat råka ut för vad som helst. Ett av barnen hade kunnat bli påkörd av en bil, blivit skadad för livet, krävt dygnet-runt-vård - man löser det som ett vuxet team. Det vi dealat med går att lösa, det är inte alls omöjligt. Den spända relationen dottern och jag haft, hade han kunnat fixa, det är jag säker på. Däremot i motvind, för tvärtemot vad som hintats, är mamman inte på min sida. Mer att hon har liknande problem med dottern och de bråkar ofta. 

Kan bara svara kort på att vi hade varit särbo i 4 år innan vi flyttade ihop, och det var alltså en långsam process. 

Jag har inte skrivit för att jag mått för dåligt, varit för ledsen och samtidigt jobbat väldigt långa dagar. 

Men känns det imte jättesjukt när du skriver att pappan inte vill att dottern ska bli självständig, att han hellre vill va ihop med hennes personlighet mm. Alltså perverst....
    Tycker det borde överskugga problemet med de nattliga samtalen...dottern är ju skadad av detta och därför inte heller självständig
  • Anonym (Betty)
    Anonym (....) skrev 2022-12-21 16:57:19 följande:

Talande att TS försvann när det började handla om mannen ist för styvdottern. Alltid samma sak i dessa trådar, en usel karl som "förstört" sitt barn men det förfasas över avkommans beteende. 

Vilket trams. Då har du inte läst ts ordentligt för hon har skrivit om att mannen gjort fel. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-21 20:09:29 följande:

Men vad händer nu då? Du sa att han dragit. Är ni fortfarande isär? Har ni pratat något mer? Vad tror du händer? Vill han separera? Sorry. Mpnga frågor. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Betty) skrev 2022-12-21 21:47:24 följande:
    Vilket trams. Då har du inte läst ts ordentligt för hon har skrivit om att mannen gjort fel. 
    Jamen felet handlade ju om att han och ts inte stod på samma sida och att ts inte får sova. 

Sen kom det ju fram att han VILL ha sin dotter som en miniwife, för sitt egos skull. DET är ju det värsta i den här soppan
  • Anonym (Betty)
    Anonym (....) skrev 2022-12-21 21:57:37 följande:
    Jamen felet handlade ju om att han och ts inte stod på samma sida och att ts inte får sova. 

Sen kom det ju fram att han VILL ha sin dotter som en miniwife, för sitt egos skull. DET är ju det värsta i den här soppan
    ?  Hon har fortfarande belyst massor av saker som mannen gör fel så du har helt enkelt inte rätt i din analys att hon lämnar tråden för att det blev jobbigt att det handlade om mannen istället för dottern. 

Dessutom är både mannen och dottern konstiga. 
Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt