• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-05-30 10:57:14 följande:

Du verkar ha problem med stava, så hjälper dig.
    Det heter postkodsloteriet och stavas som det gjorde där.

Om man nu skall leka språkpolis, för att man inte gillar att man gör parodi av ett ord, och "hjälpa folk" så bör man nog fixa med språket själv först...

Det heter inte: "Du verkar ha problem med stava..."

Det finns två korrekta sätt att skriva på..

Det ena är:
    "Du verkar ha problem med att stava..."
    (du har tappat bort ett "att" i din mening)

Det andra är:
    "Du verkar ha problem med stavningen..."

Sedan så har du fel med på hur man stavar postkodlotteriet.
    Man skall inte ha med ett "s" i postokodlotteriet som du hävdar...

Här är beviset på att du slängde med ett "s" för mycket i ordet..

https://www.postkodlotteriet.se/

Länk direkt till hemsidan och inga "S" med i ordet postkodlotteriet..

Så om du skall lära andra att stava ett ord,  så kanske du bör ha koll själv på hur det stavas på rätt sätt först.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Padirac

Andra skryter om hur de skattefuskar   - här i trådarna alltså.. boende i Sverige som är finska mendborgara och som arbetar och tjänar perngar måste skatta för sina inkomster här. 

Rataxes skrev 2025-05-29 18:53:34 följande:
    Jag skulle vilja veta vilka "de rika" är?

Gissar att det är alla som kan försörja sig på hederligt arbete.

S-det avundsjuka partiet.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-05-30 08:16:32 följande:

Vidare om P*ssb*gslotteriet 

Socialdemokraterna har även tentakler in i den verksamheten:
    Toppsåssen Lars Stjernkvist sitter i styrelsen, 
    Margot Wallström jobbade också för p*ssb*gslotteriet, något hon sedan mörkade... "jag måste ju försörja mig"

S kan inte ha varit helt ovetande om hur hanteringen av även detta lotteri gått till.

Lars Stjernkvist lämnade politiken för 5 år sedan.

Även fd KD-ledaren  Göran Hägglund  och tidigare M-ministern Lena Adelsohn Liljeroth har suttit i Postkodlotteriets styrelse..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-05-30 20:15:01 följande:
    Om man nu skall leka språkpolis, för att man inte gillar att man gör parodi av ett ord, och "hjälpa folk" så bör man nog fixa med språket själv först...

Det heter inte: "Du verkar ha problem med stava..."

Det finns två korrekta sätt att skriva på..

Det ena är:
    "Du verkar ha problem med att stava..."
    (du har tappat bort ett "att" i din mening)

Det andra är:
    "Du verkar ha problem med stavningen..."

Sedan så har du fel med på hur man stavar postkodlotteriet.
    Man skall inte ha med ett "s" i postokodlotteriet som du hävdar...

Här är beviset på att du slängde med ett "s" för mycket i ordet..

https://www.postkodlotteriet.se/

Länk direkt till hemsidan och inga "S" med i ordet postkodlotteriet..

Så om du skall lära andra att stava ett ord,  så kanske du bör ha koll själv på hur det stavas på rätt sätt först.

Det var en språklig fälla som jag gav, och du föll rätt i den.
    Och i syfte att förstå att postkodslotteriet är på en annan nivå av hemskheter.

Men sjukligt roligt att de verkar få riktiga böter för deras crimes.

KillBill skrev 2025-05-30 21:00:02 följande:
    Lars Stjernkvist lämnade politiken för 5 år sedan.

Även fd KD-ledaren  Göran Hägglund  och tidigare M-ministern Lena Adelsohn Liljeroth har suttit i Postkodlotteriets styrelse..

Det verkar alltid blå så här och att det inte längre är aktiva såssar.

Visst är det intressant Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Pizza)

Jag är ny här, så jag vet inte om ni har diskuterat detta. 

"Socialdemokraterna konstaterar att den stora invandringen till Sverige har skapat problem med integration. För att lösa situationen krävs en invandring som ligger på EU:s miniminivå under överskådlig tid".

"Bialesta Vilhelm, S Arvika, lyfter fram att klimatförändringarna väntas orsaka nya flyktingströmmar. Personer i afrikanska länder väntas söka sig norrut för att undkomma extremvärme. Det visar att vi måste ha en generös flyktingpolitik".

Vad anser ni om detta? 

• klyban
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-01 10:56:49 följande:

"Socialdemokraterna konstaterar att den stora invandringen till Sverige har skapat problem med integration. För att lösa situationen krävs en invandring som ligger på EU:s miniminivå under överskådlig tid".

"Bialesta Vilhelm, S Arvika, lyfter fram att klimatförändringarna väntas orsaka nya flyktingströmmar. Personer i afrikanska länder väntas söka sig norrut för att undkomma extremvärme. Det visar att vi måste ha en generös flyktingpolitik".

Vad anser ni om detta? 

Syrien var de första klimatflyktingarna, och där böndernas mark i par områden slutade producera grödor pga avsaknad av vatten.

Sen flyttade dessa in til städerna och sen på detta blev det krig pga de klarade inte av att hantera det på annat sätt.
    Och ja, mer klimatflyktingar kommer komma.

Men såklart vi har de som försöker låtsas om att allt är bra med klimatet och fast än det är övertydligt att det inte är så :lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-01 10:56:49 följande:

Vad anser ni om detta? 

Sverige måste komma till bukt med segregation och få till en bättre integration innan vi som land klarar av något annat än dagens restrektiva invandringspolitik. Andra länder i Europa som tidigare inte tagit emot så många flyltingar får steppa upp nu. 
  • KillBill

Sverigedemokraterna och deras samarbetspartier i regeringsunderlaget har gett Sverige en usel ekonomisk tillväxt och en skenande arbetslösheten.

När ekonomin blir sämre och fler blir arbetslösa har SD och regeringen försämrat A-kassan och gjort medicinen dyrare samtidigt som man har sänkt skatten för de rikaste med 47 000 kronor per år..  Det är uppenbart att deras politik inte fungerar och att Sverige behöver en ny regering.

• Anonym (Pizza)
    KillBill skrev 2025-06-01 12:06:50 följande:

Sverigedemokraterna och deras samarbetspartier i regeringsunderlaget har gett Sverige en usel ekonomisk tillväxt och en skenande arbetslösheten.

När ekonomin blir sämre och fler blir arbetslösa har SD och regeringen försämrat A-kassan och gjort medicinen dyrare samtidigt som man har sänkt skatten för de rikaste med 47 000 kronor per år..  Det är uppenbart att deras politik inte fungerar och att Sverige behöver en ny regering.

En socialdemokrat som ägnar all sin tid åt att smutskasta SD, det verkar vara ett heltidsjobb. Slänger in artiklar om SD och Åkessons bröllop vid helt fel tillfällen. Detta låter som trollfabrik för att övertyga oss om att vi behöver en ny regering. Alla inlägg verkar handla om att smutskasta SD.
  • KillBill
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-01 12:53:07 följande:
    En socialdemokrat som ägnar all sin tid åt att smutskasta SD, det verkar vara ett heltidsjobb. Slänger in artiklar om SD och Åkessons bröllop vid helt fel tillfällen. Detta låter som trollfabrik för att övertyga oss om att vi behöver en ny regering. Alla inlägg verkar handla om att smutskasta SD.
    SD är en del av regeringsundelaget dvs en del av den yttersta politiska makten så självklart behöver partiet granskas men det handlar inte om smutskastning. 

Tycker du inte att ett parti som gick till val på att vara garant för att inga försämringar av A-kassan skulle genomföras och där Jimmie Åkesson uttryckligen lovade att hellre gå i opposition än att acceptera sådana försämringar  förtjänar kritik när de nu, som del av regeringsunderlaget, ändå genomför just dessa försämringar?

Ja jag är tydlig med var jag står politiskt och att jag anser att Sverige behöver en ny regering. 
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026