• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Rataxes
    Bild
    Men det räknas inte om det inte handlar om MC gäng eller ålafiske.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • KillBill

Det är tydligt att SDs trollfabrik och dess fotfolk har gått upp i högsta beredskap.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    KillBill skrev 2025-05-26 22:15:37 följande:

Det är tydligt att SDs trollfabrik och dess fotfolk har gått upp i högsta beredskap.

Mmmm, de verkar rädda nu, komiskt att ratax glömmer av alla nazister i SD.

Kanske hen glömde Flört :lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-05-26 22:03:45 följande:

Dina inlägg i tråden i kväll får dig bar att framstå som desperat.

Kan du svara på var du har fått den listan ifrån? Flera av personerna på listan är inte dömda för något brott, och majoriteten är lokalpolitiker. Ett särskilt märkligt exempel är Ida Karkiainen, som finns med på listan enbart på grund av en cirka 20 år gammal bild där hon som 15- eller 16-åring gör en gest som påminner om ett heilande. Ida själv har sagt att hon inte minns händelsen, men om hon gjorde en sådan gest så var det i så fall som ett barnsligt skämt med en jämnårig och inte som ett politiskt ställningstagande.

Som du säkert känner till visar flera oberoende granskningar att det svenska parti med högst andel dömda företrädare är Sverigedemokraterna. Socialdemokraterna har, i jämförelse, betydligt färre dömda politiker.

Det innebär att det faktiskt inte spelar någon roll hur långa listor du kommer dragandes med det går alltid att ta fram ännu längre listor över dömda politiker från SD..

• KillBill
    Rataxes skrev 2025-05-26 22:07:30 följande:
    Men det räknas inte om det inte handlar om MC gäng eller ålafiske.

Det är i alla fall tydligt att ditt agerande syftar till att flytta fokus från det faktum att en SD-politiker haft kopplingar till ett kriminellt MC-gäng. Det allvarliga här var inte bara kontakterna i sig, utan det att kopplingen resulterade i att en människa blev mördad. Det går inte att bagatellisera.

Det mest anmärkningsvärda är att just du, som brukar håna andra för att inte ta de kriminella gängen på tillräckligt stort allvar, nu försöker tona ner kopplingarna till ett kontraktsmord utfört av en annan typ av kriminellt gäng.  Man börjar nästan undra om skygglapparna beror på att det här kriminella gänget råkar ha sin bakgrund i Sverige.. 

• Rataxes
    KillBill skrev 2025-05-26 23:29:34 följande:

Det är i alla fall tydligt att ditt agerande syftar till att flytta fokus från det faktum att en SD-politiker haft kopplingar till ett kriminellt MC-gäng. Det allvarliga här var inte bara kontakterna i sig, utan det att kopplingen resulterade i att en människa blev mördad. Det går inte att bagatellisera.

Det mest anmärkningsvärda är att just du, som brukar håna andra för att inte ta de kriminella gängen på tillräckligt stort allvar, nu försöker tona ner kopplingarna till ett kontraktsmord utfört av en annan typ av kriminellt gäng.  Man börjar nästan undra om skygglapparna beror på att det här kriminella gänget råkar ha sin bakgrund i Sverige.. 

Läs min kommentar om SD-politikern i #1613 innan du börjar svamla om att tona ner något.

Jag antar att det faktum att SD befolkas av allehanda slödder gör att man inte ska få lov att kritisera ditt parti. Partiet som enligt sig själva besitter någon slags form av högre moral. Det borde väl isåfall innebära att man förväntar sig mer av såssar än av SD:are? Men det dyker ständigt upp nya såssar som beter sig som de SD:are du föraktar. En ledare för ett Div 5 lag i fotboll som snyltat till sig flera miljoner, en riksdagsledamot visar sig ha hamaskontakter, en FD minister som sprider antisemitiska myter gång på gång. Botkyrkaskandalen osv.

Men hos såssarna får man alltid syndernas förlåtelse om man tillber halvguden Palme
    Bild
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-05-27 07:31:23 följande:
    Läs min kommentar om SD-politikern i #1613 innan du börjar svamla om att tona ner något.

Jag antar att det faktum att SD befolkas av allehanda slödder gör att man inte ska få lov att kritisera ditt parti. Partiet som enligt sig  själva besitter någon slags form av högre moral. Det borde väl isåfall innebära att man förväntar sig mer av såssar än av SD:are? Men det dyker ständigt upp nya såssar som beter sig som de SD:are du föraktar. En ledare för ett Div 5 lag i fotboll som snyltat till sig flera miljoner, en riksdagsledamot visar sig ha hamaskontakter, en FD minister som sprider antisemitiska myter gång på gång. Botkyrkaskandalen osv.

Men hos såssarna får man alltid syndernas förlåtelse om man tillber halvguden Palme
    Haha jaså du menar det inlägget. Jag kom helt av mig när jag läste det och insåg att det var ett svar på att jag för flera veckor sedan kallade dig för  whataboutismens överstepräst. Nu kom alltså svaret, men handen på hjärtat, var det inte lite fantasilöst?

I övrigt undrar jag över ditt fokus på en socialdemokratisk pensionerad politiker som inte längre har några uppdrag för partiet? Är det inte viktigare att fokusera på politiker som fortfarande är aktiva i politiken? Jag tänker exempelvis på ledargarnityret i Sverigedemokraterna som gick med i SD när partiet hade en partiledning med tydliga band till nazismen och på den tiden sverigedemokrater arrangerade bokbål där man brände upp judisk litteratur? 
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-05-27 07:31:23 följande:

Jag antar att det faktum att SD befolkas av allehanda slödder gör att man inte ska få lov att kritisera ditt parti. Partiet som enligt sig själva besitter någon slags form av högre moral. Det borde väl isåfall innebära att man förväntar sig mer av såssar än av SD:are? Men det dyker ständigt upp nya såssar som beter sig som de SD:are du föraktar. En ledare för ett Div 5 lag i fotboll som snyltat till sig flera miljoner, en riksdagsledamot visar sig ha hamaskontakter, en FD minister som sprider antisemitiska myter gång på gång. Botkyrkaskandalen osv.

Och listan med de so var med från när SD var nazister är väldigt lång och flera aktiva kvar än idag.

Och det mest komiska ser jag är att han inte ens är aktiv såsse i partiet Solig
    Sicket skämt :whoco5:

Inte ens samtliga partier tillsammans kommer upp i den nivå som SD har producerat tjuvar, mördare, rasister, nazister och antisematister.
    Och det komiska är sen att du försöker låtsas som det inte ens är en, och du klarar inte ens av att övertyga dig själv.

Hur ska du då övertyga andra då? Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2025-05-27 08:51:39 följande:
    Haha jaså du menar det inlägget. Jag kom helt av mig när jag läste det och insåg att det var ett svar på att jag för flera veckor sedan kallade dig för  whataboutismens överstepräst. Nu kom alltså svaret, men handen på hjärtat, var det inte lite fantasilöst?

I övrigt undrar jag över ditt fokus på en socialdemokratisk pensionerad politiker som inte längre har några uppdrag för partiet? Är det inte viktigare att fokusera på politiker som fortfarande är aktiva i politiken? Jag tänker exempelvis på ledargarnityret i Sverigedemokraterna som gick med i SD när partiet hade en partiledning med tydliga band till nazismen och på den tiden sverigedemokrater arrangerade bokbål där man brände upp judisk litteratur? 
    Ungefär samtidigt som SD arrangerade bokbål välkomnades flera revolutionära diktaturvurmare till Partiet. Det var väl lättare att få en skattefinansierad  livstidsförsörjning där än i det extremaste kommunistparti som landet skådat.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-05-28 07:22:42 följande:
    Ungefär samtidigt som SD arrangerade bokbål välkomnades flera revolutionära diktaturvurmare till Partiet. Det var väl lättare att få en skattefinansierad  livstidsförsörjning där än i det extremaste kommunistparti som landet skådat.

Ja jag vet att du fanatiserar om sådan med det är ju inte sant. Den svenska socialdemokratin har tagit tydligt avstånd från kommunismen och har i stället konsekvent försvarat demokrati.

Däremot går det inte att blunda för Sverigedemokraternas historia. Det var inte bara det att SD arrangerades bokbål där man eldades judisk litteratur. När Åkesson gick med på 90-talet hade partiet nära kopplingar till rörelser som Bevara Sverige Svenskt (BSS), Nordiska Rikspartiet och Nysvenska Rörelsen, grupper med tydlig nazistisk och fascistisk prägel. SD:s partiprogram och retorik på den tiden innehöll öppet främlingsfientliga formuleringar, där invandring beskrevs som ett hot mot den svenska "folkstammen". 

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026