• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-06-04 14:40:57 följande:
    Det har jag aldrig skrivit och det är något jag heller aldrig har påstått heller.. Så varför ställer du frågor som du saknar helt underlag och även helt irrelevanta för den texten jag skrev, att ställa?

För den som kan läsa så skrev jag om erkännande om dåliga beslut ena beslutet  har då fortfarande effekt än idag,  INTE vad SD sysslar med och genomför och inte genomför.
    Ser du och begriper den signifikanta skillnaden eller skall du dra igång med ditt vanliga rabblande med "wall of text" med  väldigt lite innehåll för att försöka bortförklara din irrelevanta fråga?

Bra, ett steg framåt, men när Göran skulle göra tandvården bättre igen och när ekonomin gick bättre.
    Du vet som många hushåll gör, drar ned i strama tider, och sen i bättre tider så unnar man sig mer.

Varför glömde du av det, eller tex att SD försämrat tandvården fast de påstod annat.

Dock det mest beklämmande hur du försökte dra In Göran och såssarna till idag, och sen glömmer av flera skeenden.
    Vad är det om?
    Eller visste du inget om frågan?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-06-04 16:30:46 följande:

Bra, ett steg framåt, men när Göran skulle göra tandvården bättre igen och när ekonomin gick bättre.
    Du vet som många hushåll gör, drar ned i strama tider, och sen i bättre tider så unnar man sig mer.

Vad fan svamlar du om här?
    Du ställde en irrelevant fråga till min text, och nu försöker du att hävda att jag har tagit ett steg framåt bara för att du fick förklarat för dig hur fel din fråga var till min text och att den saknades helt relevans för min faktiska text så är det aldrig samma sak som att jag har tagit ett steg framåt.. Jag hade redan tagit ett steg framåt men du vägrade bara att se detta av någon anledning.

Om du inte har för avsikt att kommentera det jag faktiskt skrev i mitt inlägg #1701 så kan du lägga ned att kommentera mig överhuvudtaget i framtiden.

Och du När Göran Persson stöttade förslaget  som gick igenom som ledde till försämringar
    för högkostnadsskyddet för tandvården så var det hans sista år som partiledare, och Sverige hade inte så dålig ekonomi då när det förslaget röstades fram ned Persson i framkant.
    Så vad är det för skitsnack du kommer med att Göran Persson försökte göra förbättringar senare?
    klyban skrev 2025-06-04 16:30:46 följande:

Varför glömde du av det, eller tex att SD försämrat tandvården fast de påstod annat.

Det får du fråga dem som röstar på SD. Jag gör det inte och kommer aldrig att göra det heller. Och det har jag sagt upprepade gånger i många olika trådar, att jag vägrar att rösta på  M, SD, KD, C, MP, L S och V.
    Ja jag vet att du kommer att vägra att acceptera detta. Så jag vet att du kommer att komma med det gamla vanliga, d.vs pumpa på med en massa skitsnack.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • K Markatta

Bra att det jobbas konstruktivt med frågan om den höga beläggningen på svenska fängelser:

www.svt.se/nyheter/inrikes/klart-sverige-i-avtal-med-estland-om-fangelseplatser

Klart: Sverige i avtal med Estland om fängelseplatser

Sverige har nått en överenskommelse med Estland om att hyra fängelseplatser där. Den aktuella anstalten i Tartu har 400 rum och kan rymma 600 intagna från Sverige.

- Hela fängelset ska ställas till Sveriges förfogande, säger justitieminister Gunnar Strömmer (M) på en pressträff.

• Anonym (-))
    K Markatta skrev 2025-06-04 20:56:26 följande:

Bra att det jobbas konstruktivt med frågan om den höga beläggningen på svenska fängelser:

www.svt.se/nyheter/inrikes/klart-sverige-i-avtal-med-estland-om-fangelseplatser

Klart: Sverige i avtal med Estland om fängelseplatser

Sverige har nått en överenskommelse med Estland om att hyra fängelseplatser där. Den aktuella anstalten i Tartu har 400 rum och kan rymma 600 intagna från Sverige.

- Hela fängelset ska ställas till Sveriges förfogande, säger justitieminister Gunnar Strömmer (M) på en pressträff.

Är det bra att Sverige inte klarar av att ha egna fängelser så att vi ska betala Estland (inkl alla arbetstillfällen) nästan samma summa som det kostar i Sverige?

För att inte tala om hur ideologiskt absurt det är att vårt folk inte ska vara i Sverige. 

Varför inte skolor i Somalia?
    Äldrevård i Korea?

Skamligt, sorgligt, svagt och uselt. Gör ert jobb. Bygg fängelser och energi (fyfan för de som la ner vår kärnkraft).
  • K Markatta
    Anonym (-)) skrev 2025-06-04 23:30:17 följande:
    Är det bra att Sverige inte klarar av att ha egna fängelser så att vi ska betala Estland (inkl alla arbetstillfällen) nästan samma summa som det kostar i Sverige?

För att inte tala om hur ideologiskt absurt det är att vårt folk inte ska vara i Sverige. 

Varför inte skolor i Somalia?
    Äldrevård i Korea?

Skamligt, sorgligt, svagt och uselt. Gör ert jobb. Bygg fängelser och energi (fyfan för de som la ner vår kärnkraft).

Nej, det är naturligtvis inte bra. Den uppkomna situationen måste dock hanteras och då är det en bättre lösning att tillfälligt hyra fängelseplatser i exempelvis Estland än att, som Morgan (S) & Co tidigare föreslagit, ha kortare straff för grova brottslingar.

Sedan finns det en del planer på nya fängelser. Exempel:

www.fastighetsvarlden.se/notiser/nytt-fangelse-ger-230-nya-arbetsplatser-i-norrtalje/

Nytt stort fängelse planeras i Norrtälje

Kriminalvården vill etablera en ny anstalt i Norrtälje kommun med 600 platser och cirka 450 anställda. Målsättningen är att anstalten ska stå klar till 2031.

• Snälla Killen

Jag väntar fortfarande med spänning på när SD:s vitbok skall släppas 🙂

Min gissning är att det enbart var en tillfällig grej och som skulle få saker att se bättre ut, just för tillfället, när regeringsmakten började bli möjlig (rent matematiskt iaf) inför valet 2026.

Sen är det ju också en komplicerande faktor att man bedriver aktiv troll-verksamhet, samtidigt som man ska klargöra för det svenska folket hur man har lyckats med konststycket att gå ifrån ett brunmålat parti med rötter inom nazismen till ett icke sådant, trots att dagens ledarskikt inom partiet, aktivt valde att bli medlemmar inom ett så självklart icke demokratiskt parti ifrån början och bevisligen aktivt bedriver icke demokratisk verksamhet i bakgrunden än idag 😇

Sanningen kommer alltid ikapp en lögnare förr eller senare och förhoppningsvis sker det lagom till valet 2026...

Snäll? Definiera snälla...
  • EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-05 00:33:02 följande:

Jag väntar fortfarande med spänning på när SD:s vitbok skall släppas 🙂

Sen är det ju också en komplicerande faktor att man bedriver aktiv troll-verksamhet, samtidigt som man ska klargöra för det svenska folket hur man har lyckats med konststycket att gå ifrån ett brunmålat parti med rötter inom nazismen till ett icke sådant, trots att dagens ledarskikt inom partiet, aktivt valde att bli medlemmar inom ett så självklart icke demokratiskt parti ifrån början och bevisligen aktivt bedriver icke demokratisk verksamhet i bakgrunden än idag 😇

Tja... Hellre en trollfabrik från SD (går ju lätt att genomskåda), än ohederlig röstfiske från sossarna.

De senaste tre valen så har sossarna knackat dörr på självaste valdagen för att röstfiska, i mitt bostadsområde. Tycker det är en otroligt ohederligt, av sossarna att göra en sådan sak. Har inget emot att partier knacka dörr. Men ge fan i att springa och fiska efter röster på valdagen genom dörrknackning..
    Sossarna, genom sin ohederliga taktik, her, enligt mig, överbevisat att de inte respekterar valdagen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Padirac

Kunde du inte genomskåda att det var S valarbetare som knackade dörr?

Menar du verkligen att det är otroligt ohederligt , men att sprida desinformation, lögner, falska uppgifter och desinformation om invandrare och andra partier inte är ohederligt?

EnAnonumius skrev 2025-06-05 05:26:09 följande:
    Tja... Hellre en trollfabrik från SD (går ju lätt att genomskåda), än ohederlig röstfiske från sossarna.

De senaste tre valen så har sossarna knackat dörr på självaste valdagen för att röstfiska, i mitt bostadsområde. Tycker det är en otroligt ohederligt, av sossarna att göra en sådan sak. Har inget emot att partier knacka dörr. Men ge fan i att springa och fiska efter röster på valdagen genom dörrknackning..
    Sossarna, genom sin ohederliga taktik, her, enligt mig, överbevisat att de inte respekterar valdagen.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026