• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • nattuw
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-26 20:42:12 följande:
    Man vill flytta fokus från annat som man inte vill ska belysas.
    Försök att flytta fokus från Socialdemokraternas moraliskt tvivelaktiga lotteri till vad som helst men helst  till SD har vi sett en hel del av.
  • nattuw
    Tyra myra skrev 2025-05-28 12:08:53 följande:
    Ja, nog har jag uppfattat det så att S nästan paniskt bekämpade kommunismen,
    Ja Socialdemokraterna ville inte att Kommunisterna (som tidigare var en del av socialdemokraterna innan de bröt sig ut) skulle börja ta röster och inflytande från S.
  • klyban
    nattuw skrev 2025-05-29 07:47:03 följande:
    Ja Socialdemokraterna ville inte att Kommunisterna (som tidigare var en del av socialdemokraterna innan de bröt sig ut) skulle börja ta röster och inflytande från S.
    Kommunist4er, snacka om totalmissa. Solig
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac

Och tidöpartierna har med mer än öppna armar tagit emot nyssnazisters från SD in i regeringskansliet där de godkänner eller förkastar förslag från de de styrande partierna 

Det är märkligt att du tycker att det är ok att kleta åsikter på andra och ljuga om vad andra säger, men grinar över att du skulle behandlas på samma sätt.  Du hade ju lovat mig att sluta med det, men det verkar vara en djupt sittande reflex som inte kan kontrolleras.

Rataxes skrev 2025-05-28 10:31:39 följande:
    Ändå tog man emot dessa revolutionäre extremkommunister med öppna armar i ditt parti!

Det är som om moderaterna skulle välkomnat Vera Oredsson eller Lasse Wilhelmsson och gett dem en topposition eller t.o.m. en ministerpost!

Och för sista gången - ge för i helvete, fan i dina försök att kleta SD - åsikter på mig!
  • KillBill

Så här ligger det till. Alla som vill ha en förändrad inrikting för sverige bör välja bort SD och de övriga högerpartierna i nästa val. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    KillBill skrev 2025-05-29 12:16:31 följande:

Så här ligger det till. Alla som vill ha en förändrad inrikting för sverige bör välja bort SD och de övriga högerpartierna i nästa val. 

Tyvärr så är dessa högerpartier så maktsugna att de gärna tar SD med sig tyvärr.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes
    Bild
    Jag skulle vilja veta vilka "de rika" är?

Gissar att det är alla som kan försörja sig på hederligt arbete.

S-det avundsjuka partiet.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Mentat
    Rataxes skrev 2025-05-29 18:53:34 följande:
    Jag skulle vilja veta vilka "de rika" är?

Gissar att det är alla som kan försörja sig på hederligt arbete.

S-det avundsjuka partiet.
    Folk uppfattar "de rika" som "de som tjänar mer än jag själv", dvs "någon annan" ska betala mer skatt. Vänsterpopulism fungerar säkert för att dra röster. 

Du behöver dock inte oroa dig, i god tid före valet kommer Public Service att granska det här och avslöja vilka som verkligen drabbas, jag menar de är väl ändå opartiska...? Flört
  • Rataxes

Vidare om P*ssb*gslotteriet 

Socialdemokraterna har även tentakler in i den verksamheten:
    Toppsåssen Lars Stjernkvist sitter i styrelsen, 
    Margot Wallström jobbade också för p*ssb*gslotteriet, något hon sedan mörkade... "jag måste ju försörja mig"

S kan inte ha varit helt ovetande om hur hanteringen av även detta lotteri gått till.

Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-05-30 08:16:32 följande:

Vidare om P*ssb*gslotteriet 

Socialdemokraterna har även tentakler in i den verksamheten:
    Toppsåssen Lars Stjernkvist sitter i styrelsen, 
    Margot Wallström jobbade också för p*ssb*gslotteriet, något hon sedan mörkade... "jag måste ju försörja mig"

S kan inte ha varit helt ovetande om hur hanteringen av även detta lotteri gått till.

Du verkar ha problem med stava, så hjälper dig.
    Det heter postkodsloteriet och stavas som det gjorde där.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026