• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • KillBill

Hur kan denna minister ha kvar sitt jobb? Ställer Ulf Kristersson inga krav på sin organisation?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Jo)
    KillBill skrev 2025-06-19 23:13:30 följande:

Hur kan denna minister ha kvar sitt jobb? Ställer Ulf Kristersson inga krav på sin organisation?

Verkar inte så.
  • Anonym (Lena)
    KillBill skrev 2025-06-19 23:12:05 följande:
    Vi pratar om ett ungdomsförbund och de förtydligar i samma text att de inte pratar om den typ av kommunism som vi idag ser i kommunistrkina och Norkorea, 

Nu har ju inte jag skrivit om något ungdomsförbund, alla politiska ungdomsförbund är väl mer extrema än sina moderpartier, det bryr jag mig inte så mycket om.

Och ja, alla kommunister i Sverige har pratat mindre på senare tid om hur fantastiskt det är i Cuba eller Kina. Men jag har inte sett att några ränder gått ut. 

• Snälla Killen
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-19 18:37:40 följande:

Vi har kvar detta inkomstkrav pga att vi har just nu 513000 arbetslösa i Sverige. Vi vill inte ha arbetskraftsinvandring i låglöneyrken.  Det skulle medföra lönedumpning och minskar möjligheten för våra 513000 arbetslösa att få jobb. 

Men vänta lite här nu...

Vilka var det som ville sänka lägsta nivån på inkomst och samtidigt införa lågelönejobb och som är helt omöjliga att ens överleva på utan att behöva två jobb i dagens samhälle med ökande bostadspriser osv?

Det finns i princip enbart en grupp i samhället som accepterar det.

Nä jag ser verkligen inte kopplingen till hur det är att dessa slavarbetarna skulle kunna vara själva grundproblemet till dagens osäkra arbetsmarknad och gigg-ekonomi marknaden...
    Snäll? Definiera snälla...
  • Rataxes
    Anonym (Jo) skrev 2025-06-19 23:15:41 följande:
    Verkar inte så.
    Det utgick ett påbud från Sveavägen 68 till partiaktivisterna om att kommentera aftonlatrinens "gräv".

Vad som verkligen hänt:

Men det är ju inget som såssetrollen bryr sig om.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Snälla Killen
    Rataxes skrev 2025-06-20 05:18:11 följande:
    Det utgick ett påbud från Sveavägen 68 till partiaktivisterna om att kommentera aftonlatrinens "gräv".

Vad som verkligen hänt:

Men det är ju inget som såssetrollen bryr sig om.
    Men om alla sysslar med troll-verksamhet (såsse eller högerpopulist), vad finns då kvar i slutändan om alla egentligen sysslar med samma form av bedrägeri?
  • Snälla Killen

För att återgå till lite mer akuta frågor som berör oss alla, så är det bra att Sveriges riksdag har lagt ned stridsyxan och fattat beslut om att kraftigt utöka försvarsutgifterna för att säkra våra framtida generationer ifrån att behöva lära sig prata ryska.

MEN även viktigt att ha en diskussion kring vad skattemedel egentligen går till och vart de egentligen hör hemma och varför...

www.dn.se/ledare/elias-rosell-nodvandig-forsvarssatsning-gor-att-vi-maste-diskutera-onodvandiga-utgifter/

• Snälla Killen

Glömde bort att vissa artiklar är låsta för vissa, så bifogar slutet av artikeln till de som ej har möjlighet att läsa den.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026