• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Mentat
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-19 14:53:08 följande:
    Jag tror det finns större anledning till oro för antisemitism än kommunism hos V.
    Det finns naturligtvis både-och men här bemötte jag det bevisligen felaktiga påståendet att det inte skulle finnas kommunism inom (v)
  • Anonym (Villaägare)

Vi har kvar detta inkomstkrav pga att vi har just nu 513000 arbetslösa i Sverige. Vi vill inte ha arbetskraftsinvandring i låglöneyrken.  Det skulle medföra lönedumpning och minskar möjligheten för våra 513000 arbetslösa att få jobb. 

KillBill skrev 2025-06-19 16:46:40 följande:

Den här kvinnan, Macha  som flytt från mullorna i Iran vill  SD och övriga Tidölagspartierna utvisa till Iran under rådande krig. Hon har jobb och är välutbildad men klarar inte den SD- styrda (M/KD/L) regeringens inkomstkrav. 

www.aftonbladet.se/debatt/a/EyPn8K/min-van-riskerar-utvisning-pa-grund-av-ett-orimligt-inkomstkrav

• KillBill
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-19 18:37:40 följande:

Vi har kvar detta inkomstkrav pga att vi har just nu 513000 arbetslösa i Sverige. Vi vill inte ha arbetskraftsinvandring i låglöneyrken.  Det skulle medföra lönedumpning och minskar möjligheten för våra 513000 arbetslösa att få jobb. 

Macha har redan ett jobb. De menar altså att det är rimligt att skicka henne till mullorna Iran?  Självkart borde det finns mölighet att göra undantag i ett sådant här fall. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Lena)
    Mentat skrev 2025-06-19 15:23:38 följande:
    Det finns naturligtvis både-och men här bemötte jag det bevisligen felaktiga påståendet att det inte skulle finnas kommunism inom (v)
    Har det varit något officiellt avståndstagande från kommunism från vänsterpartiet? Jag har alltid betraktat V som kommunister med nytt partinamn. Det är så de framstår. Det är också det värsta med S, att de vill samarbeta med kommunister.
  • Anonym (Lena)
    KillBill skrev 2025-06-19 22:17:49 följande:
    Macha har redan ett jobb. De menar altså att det är rimligt att skicka henne till mullorna Iran?  Självkart borde det finns mölighet att göra undantag i ett sådant här fall. 
    Det är inte rimligt att skicka någon tillbaka till Iran.
    Men vi kan inte ta emot alla iranier tyvärr. Därför har vi regler, där det finns många man skulle vilja göra undantag för men om man reagerar godtyckligt blir det kaos och reglerna förlorar sin mening. 
  • Mentat
    Anonym (Lena) skrev 2025-06-19 22:36:43 följande:
    Har det varit något officiellt avståndstagande från kommunism från vänsterpartiet? Jag har alltid betraktat V som kommunister med nytt partinamn. Det är så de framstår. Det är också det värsta med S, att de vill samarbeta med kommunister.
    Knappast, med tanke på att Ung Vänster strävar efter ett kommunistiskt samhälle. De slopade begreppet ur partinamnet men om de verkligen hade tagit avstånd från kommunismen går det inte riktigt ihop med det Ung Vänster står för.

Men för all del, jag har inte loggat vartenda uttalande de har gjort. Jag kan ha missat något.
  • Anonym (Lena)
    Mentat skrev 2025-06-19 22:52:09 följande:
    Knappast, med tanke på att Ung Vänster strävar efter ett kommunistiskt samhälle. De slopade begreppet ur partinamnet men om de verkligen hade tagit avstånd från kommunismen går det inte riktigt ihop med det Ung Vänster står för.

Men för all del, jag har inte loggat vartenda uttalande de har gjort. Jag kan ha missat något.
    Nej man tycker ju att ett avståndstagande borde ha gjort avtryck i media. Men kanske funnits något jag missat. 
  • KillBill
    Anonym (Lena) skrev 2025-06-19 23:03:26 följande:
    Nej man tycker ju att ett avståndstagande borde ha gjort avtryck i media. Men kanske funnits något jag missat. 
    Vi pratar om ett ungdomsförbund och de förtydligar i samma text att de inte pratar om den typ av kommunism som vi idag ser i kommunistrkina och Norkorea, 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026