• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Mentat
    KillBill skrev 2025-06-19 23:12:05 följande:
    Vi pratar om ett ungdomsförbund och de förtydligar i samma text att de inte pratar om den typ av kommunism som vi idag ser i kommunistrkina och Norkorea, 
    Nej, just det: de kritiserar att Kina och Nordkorea inte är tillräckligt kommunistiska! Kina tillämpar ju marknadsekonomi numera även om kommunistpartiet har den politiska makten (och har med den förvandlats från utfattigt till supermakt)
  • Anonym (Pizza)
    KillBill skrev 2025-06-19 23:16:07 följande:

Jimmie Åkesson är sveriges sämsta städare..

www.expressen.se/ledare/ledare-jimmie-akesson-ar-landets-samsta-stadare/

Jag röstar inte på SD. Men varför är du så fokuserad på ditt hat gentemot SD? Det låter som trollfabrik. Och att du är rädd. När kommer nästa inlägg om Åkessons bröllop? För femte gången.

Du har alltid lagt upp bilder på svenskar som är kriminella. Varför gör du aldrig det med invandrare, utan istället försvarar dem? Om vi gjorde det så skulle vi få scrolla väldigt långt ner innan vi hittar nästa inlägg. 
  • Hustlebustle798
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-19 14:27:44 följande:
    Föräldrar får betala för barnens skadegörelse. Men när barnen misshandlar och mördar, då intervjuas mammorna i SVT och man tycker synd om dem och mammorna frågar varför inte Sverige gör något åt detta? 
    Det är många som har reagerat på dessa "snyftartiklar". Vem är det som ska uppfostra sin barn? Föräldrarna! 

Varför är inte detta ett problem bland svenska barn, med 12-13-åringar som vistas bland gäng och blir barnsoldater? 
  • Snälla Killen
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-20 06:43:38 följande:
    Jag röstar inte på SD. Men varför är du så fokuserad på ditt hat gentemot SD? Det låter som trollfabrik. Och att du är rädd. När kommer nästa inlägg om Åkessons bröllop? För femte gången.

Du har alltid lagt upp bilder på svenskar som är kriminella. Varför gör du aldrig det med invandrare, utan istället försvarar dem? Om vi gjorde det så skulle vi få scrolla väldigt långt ner innan vi hittar nästa inlägg. 
    Jag som vilsen liberal röstar inte heller på SD (och kommer aldrig att göra).

Att Åkesson, som företräder ett framtida regeringsunderlag med motivation om att tackla just gängkriminalitet, sedan väljer att bjuda in en verksam inom just sådant,  får tala för sig självt tycker jag.

Det är ett faktum att vissa inom svensk politik ej lever som de lär och predikar till andra. Inte konstigt att vissa blir aningen nojjiga när en ledare inom riksdagspolitiken visar på dåligt omdöme inom nyckel-frågor 🙃
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Hustlebustle798 skrev 2025-06-20 06:56:34 följande:
    Det är många som har reagerat på dessa "snyftartiklar". Vem är det som ska uppfostra sin barn? Föräldrarna! 

Varför är inte detta ett problem bland svenska barn, med 12-13-åringar som vistas bland gäng och blir barnsoldater? 
    Det är ju egentligen synd om de som aldrig fick möjligheten till en bra och stabil uppväxt.

Sedan blir det tyvärr ett faktum att andra som är "mer tillgängliga" blir mer relevanta, istället för en förälder som tvingas jobba inom 2 olika jobb, med underbetald lön, samtidigt som lönerna inte utvecklas i samma takt som de övriga kostnaderna.

Detta betyder att väldigt många lever ett liv där de enbart försöker anpassa sin ekonomi från månad till månad, enbart för att ha möjlighet att betala sina mest fundamentala utgifter som hyra, mat och el.

Resten är att betrakta som lyx i dagens samhälle, tyvärr.

Men det är väldigt märkligt att en viss grupp inom riksdagen så aktivt har valt att bedriva politik för att öka kostnaderna i ena änden, samtidigt som de har varit totalt passiva i den andra änden och sedan beskyller andra för ett resultat de själva har åsamkat 🤣
  • Snälla Killen

Jag tycker inte att det är det ett dugg konstigt att kriminaliteten ökar inom ett ekonomiskt orättvist samhälle.

Det är snarare ett förväntat resultat...

Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Lena)
    Snälla Killen skrev 2025-06-20 07:33:26 följande:

Jag tycker inte att det är det ett dugg konstigt att kriminaliteten ökar inom ett ekonomiskt orättvist samhälle.

Det är snarare ett förväntat resultat...

Ekonomiskt orättvist samhälle? Säg att du är kommunist utan att säga att du är kommunist. 
  • Rataxes
    Anonym (Lena) skrev 2025-06-20 08:54:18 följande:
    Ekonomiskt orättvist samhälle? Säg att du är kommunist utan att säga att du är kommunist. 
    För den sorten är ett ekonomiskt jämlikt samhälle ett där alla har det lika eländigt utom partitopparna och deras bödelsdrängar.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • KillBill
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-20 06:43:38 följande:

Tråden handlar om Riksdagsvalet 2026 dvs om politik. Jag skriver om Sverigedemokraterna eftersom det är det parti som har i särklass flest kopplingar till de organiserade kriminella gängen.  

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Lena) skrev 2025-06-20 08:54:18 följande:

Sverige som tidigare var världens med ekonomiskt jämställda land är idag väsentligt mindre ekonomiskt jämlikt än våra nordiska grannländer. Utveklingen har helt enkelt gått i fel riktning i vårt land. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026