• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Cheers

Här en synpunkt:

Förtalsmål kräver i de flesta fall att den förtalade väcker enskilt åtal, d.v.s. allmän åklagare väcker bara talan i särskilda fall som han anser är av allmän eller principiell betydelse. För att det ska kunna bli en rättegång krävs att käranden anger en grund för åtalet. Om han inte gör det kommer rätten att avvisa målet så det blir inte ens någon rättslig prövning. Hur skulle det kunna bli det om det saknas en rättslig grund för åtal.

Borde ha avslutat ping-pongdiskussionen.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-08 16:45:08 följande:

Nope, du kan kolla efter det helt själv och inse att lagboken har anor från 1700-talet och svårt och ljuga om något som funnits så länge och fortfarande finns kvar.
    Du vet lagboken har inte försvunnit :whoco5:

Jag har aldrig förnekat något om att lag boken inte skulle ha anor från 1700-talet.  Så varför är det så viktigt för dig att direkt ljuga om vad jag har skrivit?

Varför fortsätter du att ljuga och provocera.. Vad är ditt syfte med att ljuga om vad jag har skrivit, och även försöka provocera med mer direkta lögner om vad jag har skrivit.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Rataxes skrev 2025-07-08 12:13:23 följande:
    Någon blir kanske provocerad och svarar emot, det brukar anmälas via kränkningsknappen.
    He he ja...

• Snälla Killen

Detta är vad som kommer att vara det egentliga valet inför 2026 års riksdagsval... 

Vem som tycker bäst / sämst om att svälja i sig mest chokladpudding, under en och samma mandatperiod. 

Detta är inte längre ett skämt, för man brukar oftast bli vad man äter i slutändan... Brun eller inte 🙃

Snäll? Definiera snälla...
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-08 19:29:58 följande:
    Jag har aldrig förnekat något om att lag boken inte skulle ha anor från 1700-talet.  Så varför är det så viktigt för dig att direkt ljuga om vad jag har skrivit?

Varför fortsätter du att ljuga och provocera.. Vad är ditt syfte med att ljuga om vad jag har skrivit, och även försöka provocera med mer direkta lögner om vad jag har skrivit.

Ohh, nu har du en diskussion med dig själv och som jag aldrig deltagit i.
    Undrar varför det händer varje gång när du är i farten för.

Den lagen är vad den är, inget du kan ändra på :whoco5: 

Snälla Killen skrev 2025-07-09 01:01:18 följande:

Detta är vad som kommer att vara det egentliga valet inför 2026 års riksdagsval... 

Vem som tycker bäst / sämst om att svälja i sig mest chokladpudding, under en och samma mandatperiod. 

Detta är inte längre ett skämt, för man brukar oftast bli vad man äter i slutändan... Brun eller inte 🙃

Jag tror för högern kommer mycket handla om att börja prata om annat och attackera vänsterblocket för vara kassa och när det bara är en svårt medioker projicering.

Det är en sak jag lärt mig med denna regering, och det är att de skäms för sin regeringsbeslut, och alla svikna vallöften som de inte ens hade en fundering  på att genomföra, och försöker inbilla sig smutskasta såssarna istället skulle ändra detta.

För idag verkar högerns politik vara att prata  om vänstern och såssarna istället, och det är inte mycket till politik sånt inte :whoco5:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Snälla Killen
    klyban skrev 2025-07-09 06:22:17 följande:

Jag tror för högern kommer mycket handla om att börja prata om annat och attackera vänsterblocket för vara kassa och när det bara är en svårt medioker projicering.

Det är en sak jag lärt mig med denna regering, och det är att de skäms för sin regeringsbeslut, och alla svikna vallöften som de inte ens hade en fundering  på att genomföra, och försöker inbilla sig smutskasta såssarna istället skulle ändra detta.

För idag verkar högerns politik vara att prata  om vänstern och såssarna istället, och det är inte mycket till politik sånt inte :whoco5:

Vissa fortsätter med en väletablerad taktik att skylla alla "misslyckanden" som sker under sin egna mandat period genom att beskylla sina föregångare. 

Men i Sveriges fall så börjar det bli lite väl tjatigt såhär 20 år senare 🙃

Samtidigt som det blir mer och mer uppenbart att vissa utnyttjar sin nuvarande riksdagsmajoritet för att aktivt försvåra för oppositionspartier att finansieras via offentliga medel.

Medan nuvarande regering inte ens vill publicera varifrån pengar egentligen kommer ifrån.

Märkligt 🤔
    Snäll? Definiera snälla...
  • klyban
    Snälla Killen skrev 2025-07-09 07:27:26 följande:
    Vissa fortsätter med en väletablerad taktik att skylla alla "misslyckanden" som sker under sin egna mandat period genom att beskylla sina föregångare. 

Men i Sveriges fall så börjar det bli lite väl tjatigt såhär 20 år senare 🙃

Samtidigt som det blir mer och mer uppenbart att vissa utnyttjar sin nuvarande riksdagsmajoritet för att aktivt försvåra för oppositionspartier att finansieras via offentliga medel.

Medan nuvarande regering inte ens vill publicera varifrån pengar egentligen kommer ifrån.

Märkligt 🤔

Jo, den kör dom såklart.
    Dock den jag tänker på är hur att de bara random hoppar på någon såsse mer och mer nu, och istället för berätta varför de inte gjort som de lovade eller ens försökt i många fall.

Jag kan bara tolka deras utfall betyder att de har inte en jävla aning vad som sker, och istället kör igång att försöka rikta blicken ifrån detta.
    Och vad mer lättlurade är högerns fans på en såsse.
    För där kan de säga vad som helst, så står denna höger och ropar hemska såsse och oavsett om det är sant eller inte.(Och komiskt nog så försöker de ljuga så ofta, så komiskt nog är det sällan något som är sant när dessa öppnar munnen.)

Och ja, det är mycket man vill ha reda saker från dessa, dock är svaret att de måste vara tysta då de gjort något dumt Skrikandes

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-09 06:22:17 följande:

Ohh, nu har du en diskussion med dig själv och som jag aldrig deltagit i.
    Undrar varför det händer varje gång när du är i farten för.

Så vad det dags igen med en ny direkt lögn från din sida...

Varför väljer du att medvetet ljuga och försöka provocera?
    Vad är syftet med att du medvetet ljuger och försöker provocera?

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026