• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • KillBill
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-07 09:36:17 följande:
    Vi svenskar gör så här när vi flyttar till ett annat land. Men när invandrare kommer hit så är det vi som ska anpassa oss och ta hänsyn till andra. Det finns inget som heter att man tar seden dit man kommer. Det ska byggas moskéer med våra skattepengar, och gamla traditioner och kultur ska förändras för att ta hänsyn.
    Detta är Sverige! Och protesterar man mot detta är man rasist eller nazist.

Skulle detta accepteras i deras hemländer? Nej, vi skulle få anpassa oss vilket jag tycker är helt naturligt.

Jag upplever ditt inlägg som både fördomsfullt och generaliserande och som att du drar alla över en kam.

Svenska kyrkan har i hundratals år varit etablerad utomlands, med kyrkor och verksamhet i länder som Tyskland, Storbritannien, Tokyo och Hongkong, bland annat för att svenskar utomlands ska kunna utöva sin tro.

I Sverige bor det många judar och muslimer, varav de flesta är svenska medborgare. Varför skulle inte också de få utöva sin religion och bygga synagogor eller moskéer, precis som svenskar utomlands har fått bygga kyrkor? 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-07 11:46:52 följande:

Jag tror polisen redan kan dessa förtalsbrott som du vägrar.
    Och ja, jag måste ha hjälp av Familjeliv och IP-adresser.
    Hur kan du inte veta såna här saker, du som var så saklig och med fakta förr.
    Vad hände?

Det handlade INTE om hur en brottsutredning går till i mitt inlägg. Vad får du det ifrån?

Du har hävdat att Citron har begått ett förtal...

FuckGoogleAskMe ställde en legitim fråga till dig och du gav detta  mycket pantade svar till hen, citera dina ord:

"Det kan lagen berätta för dig, men såklart faktan i den kommer du inte vilja veta av om förtalet som faktiskt skett."

(slut på citatet)

Okey då öppnar man lagboken..

I lagboken så finns det INGEN lagtext som förklara var någonstans i Citrons inlägg skulle kunna klassas som "förtal".

Och om du kommer med samma pantade svar till polisen som du gör här inne på FL, med att "Det kan lagboken förklara för er..." tror du på allvar att polisen kontaktar FL och ber om IP-adresser på Citron?
    För den som vet hur rättsväsendets kugghjul arbetar kommer att säga nej.

Nej du så funkar inte rättsväsendet i Sverige, med att det räcker att du bara "påstår" att det skett ett lagbrott och kommer med svar på följdfrågan "var är det som du anser är brottet i Citrons inlägg XX?" med det panta svaret "det förklara lagboken för dig".
    Det som krävs av dig för att polisen skall lyfta ens en undersökning är att du måste förklara för polisen var i Citrons inlägg XX utgör förtalet.

Det är du som valt att anklaga någon för ett brott som skall bevisa det också vilken del av texten som utgör själva förtalet. Inte komma med samma pantade svar "det förklara lagboken" och sedan försöka med att  förklara hur en brottsundersökning går till.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-07 14:45:32 följande:
    Det handlade INTE om hur en brottsutredning går till i mitt inlägg. Vad får du det ifrån?

Du har hävdat att Citron har begått ett förtal...

FuckGoogleAskMe ställde en legitim fråga till dig och du gav detta  mycket pantade svar till hen, citera dina ord:

"Det kan lagen berätta för dig, men såklart faktan i den kommer du inte vilja veta av om förtalet som faktiskt skett."

(slut på citatet)

Okey då öppnar man lagboken..

I lagboken så finns det INGEN lagtext som förklara var någonstans i Citrons inlägg skulle kunna klassas som "förtal".

Och om du kommer med samma pantade svar till polisen som du gör här inne på FL, med att "Det kan lagboken förklara för er..." tror du på allvar att polisen kontaktar FL och ber om IP-adresser på Citron?
    För den som vet hur rättsväsendets kugghjul arbetar kommer att säga nej.

Nej du så funkar inte rättsväsendet i Sverige, med att det räcker att du bara "påstår" att det skett ett lagbrott och kommer med svar på följdfrågan "var är det som du anser är brottet i Citrons inlägg XX?" med det panta svaret "det förklara lagboken för dig".
    Det som krävs av dig för att polisen skall lyfta ens en undersökning är att du måste förklara för polisen var i Citrons inlägg XX utgör förtalet.

Det är du som valt att anklaga någon för ett brott som skall bevisa det också vilken del av texten som utgör själva förtalet. Inte komma med samma pantade svar "det förklara lagboken" och sedan försöka med att  förklara hur en brottsundersökning går till.

Förtalslagen är vad den är, inget du kan ändra på.

På samma sätt som busch åkte på samma.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Cheers

Grubblar över tänkbara utfall av valet 2026 men jag kommer inte på något spännande som det skulle innebära. Vad skulle det vara? Berätta gärna!

• EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-07 14:52:55 följande:

Förtalslagen är vad den är, inget du kan ändra på.

Varför ljuger du? Jag har aldrig hävdat att jag kan ändra förtalslagen. Det är något du sitter nu och direkt hittar på att jag kunna ändra den.

Dock så förklarar inte förtalslagen var någonstans självaste förtalet. som du hävdar att i Citrons gjort sig skyldig till, är i hens text.
    Det förklara inte alls förstalagen.

I och med att du har ägnat dig all den tiden åta att tjafsa, svara på något helt annat i mina texter än vad jag faktiskt skriver och kommer med direkt falska påståenden uppe på detta. Så kan man nu i lugnt och sansat avskriva det som att du har egentligen inget att komma med och det finn egentligen inget brott Citron har gjort sig skyldig till egentligen.

• klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-07 19:21:20 följande:
    Varför ljuger du? Jag har aldrig hävdat att jag kan ändra förtalslagen. Det är något du sitter nu och direkt hittar på att jag kunna ändra den.

Dock så förklarar inte förtalslagen var någonstans självaste förtalet. som du hävdar att i Citrons gjort sig skyldig till, är i hens text.
    Det förklara inte alls förstalagen.

I och med att du har ägnat dig all den tiden åta att tjafsa, svara på något helt annat i mina texter än vad jag faktiskt skriver och kommer med direkt falska påståenden uppe på detta. Så kan man nu i lugnt och sansat avskriva det som att du har egentligen inget att komma med och det finn egentligen inget brott Citron har gjort sig skyldig till egentligen.
    Lagen ljuger inte, utan det berättar något för dig som du inte vill veta av.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-07 19:31:37 följande:
    Så kommer du med en ny direkt lögn.
    Jag har aldrig hävdat att förtalslagen ljuger.

Varför är det så viktigt för dig att koma med en ny lögn efter den andra vad jag skriver?

Du sitter ju för fan och hittar på och kommer med direkta lögner om vad jag skriver i mina texter nu..

Är det för att du i grund och botten inte kan redogöra vad Citron har gjort sig skyldig till ett förtal, enligt dig, som du håller på så?

Här är en lista på alla din direkta lögner du har kommit mot mig i denna tråden.  Det är på gränsen till förtal det du sysslar med nu mot mig.

Här är dina direkta lögner i kronologisk ordning du har kommit med mot mig:

Inlägg #2537 citerar din direkta lögn:
    "Hur kan du inte veta såna här saker, du som var så saklig och med fakta förr."

(slut på citatet)

Inlägg #2541, citerar din direkta lögn:
    "Förtalslagen är vad den är, inget du kan ändra på."
    (slut på citatet)

Inlägg #2544, citerar din direkta lögn:
    "Lagen ljuger inte, utan det berättar något för dig som du inte vill veta av."

(slut på citatet)

Skall bli intressant att se vad det är för en ny direkt lögn du skall komma med denna gången. 
    Du har serverat en ny direkt lögn varje inlägg de i de tre senaste svaren till mig.
    Det är ju på gränsen till förtal det du sysslar med nu.

Och något som du ska veta är att jag älskar fortfarande fakta, det är inte mina problem att du vägra att ta till dig och kan inte hantera att det finns fakta som inte du gillar.. Så du kan lägga ned din galla om "du gillade fakta förr"., Det är också att koma med en direkt lögn om att jag har slutat att gilla fakta.

Det är nästan så man borde anmäla dina inlägg för förtal, när du upprepat kommer med direkta lögner om vad jag skriver i mina inlägg och direkta lögner om vad jag kan och inte kan.

Till skillnad från dig, och som går att bevisa är att jag har kunnat förklara var du ljuger om, det är mer än vad du har lyckats åstadkomma när man frågat dig på vilket sätt Citron skulle har gjort sig skyldig till ett förtal enligt dig.

Det man får som svar är "det förklara lagen" och och sedan kryddat med lögner om vad jag har skrivit i mina texter. 

Så jag kommer att utgå nu kallt från att du kan inte egentligen redogöra förtalet, som du hävdar att Citron gjort, egentligen och det är därför du håller på så som du gör.

• FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2025-07-07 19:31:37 följande:
    Lagen berättar inte exakt vad det påstådda brottet är och vilka ord som var brottsliga. 

Berätta vad exakt vad som var kriminellt i inlägget du ville anmäla. Kan du inte ge detaljer om det var det väl bara ett helt meningslöst inlägg från dig och skitsnack.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026