• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • KillBill
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-06 10:01:31 följande:

KillBill. Din politik verkar enbart handla om att smutskasta andra, och hatiska inlägg om Åkesson och SD. För oss som vill lära oss politik så verkar allt bara handla om ett ständigt skvaller.

Jag svarade på din fråga men du har inte svarat på min. 

Vad gör den SD-styrda (M/KD/L) regeringen för att komma åt de kriminella MC-gängen? Som det ser ut nu verkar de snarare sitta i samma knä..

www.expressen.se/nyheter/sverige/har-ar-25-sd-politiker-med-kopplingar-till-kriminella-mc-gang/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2025-07-05 11:00:54 följande:

Det finns ett ord för vad du gjorde där innan och förtal, och speciellt när du klistrar det på ett helt parti och fast de är helt skilda åt då detta är på riksdagsnivå lagen och den andra är i lokalpolitik.

Och det är straffbart med förtal som du gjorde och speciellt på det sättet.
    DU har alltså brutit mot lagen i din iver att tro detta är pajkastning, och det mest komiska är att ingen försvarar ens och mot något som många gillar och skräpta lagar för sexköp.

Det som gör ditt förtal ensidigt, det är att du utsätter dig för att det visar sig SD har mer våldtäkter.

Och sen den riktiga komiska påståendet du kommer med och det är att såssarna inte erkänner fel.

Men det är en svårt medioker projicering av dig.
    i tex SD så befordrar man antisemitism, har du sett något sånt i såssarna där de befordrar?

Men först ska jag ta mig en funderare på om jag ska polisanmäla dig för förtal.

Vad specifikt och konkret är förtal och straffbart som du funderar på att polisanmäla? 
  • KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-05 23:41:02 följande:
    För det första så använde jag ordet "ungefär". Eftersom det är ekonomi och det kommer alltid att beräknas lite olika beroende på vem som räknar och på vad.

Kommer jag ihåg rätt så var det i huvudsak siffror från World BAnk och WTO jag hittade.

För det andra spelar det ingen roll för poängen om skattetrycket i Kanada är 32% eller 33,5% - båda talen ligger långt under Sveriges skattenivå.

Men vill man prata om något annat än det principiella så går det utmärkt att fokusera på denna skillnad.

10-20 procentenheter högre skatt mot jämförbara länder är inte "något högre" utan en avgrund.

Men så betalar vi i Sverige för Clowner utan gränser också med våra skattemedel.

Lösningen är aldrig höjda skatter. Vi ligger redan i världstopp när det gäller skatteuttag och ÄNDÅ verkar inte pengarna räcka till.

Ni får jobba på kostnadssidan istället för på intäktssidan.

Den uppgift du lämnade om Spaniens skattetryck är bevisligen felaktig. Så låg som 34?% har det totala skattetrycket definitivt inte varit i Spanien de senaste åren. Det väcker frågor om hur tillförlitliga dina övriga siffror är..

Förklaringen till att Sverige har ett högre skattetryck än de länder du nämner beror bland annat på att vi har en mer generös föräldraförsäkring och högre barnbidrag, betalar mindre för sjukvård och mediciner, samt har billigare tandvård och så vidare.

Det är dock värt att känna till att Sverige faktiskt har ett lägre skattetryck än våra nordiska grannländer och flera andra europeiska länder. Dessa länder har i dag ofta en bättre fungerande välfärd än Sverige, och det är just det som förklarar varför deras skattetryck är högre än vårt.

Här nedan kan du se hur skattetrycket ser ut internationellt enligt .Ekonomifakta

www.ekonomifakta.se/sakomraden/skatt/skattetryck/skattekvot-internationellt_1212509.html

• klyban
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-06 10:01:31 följande:

KillBill. Din politik verkar enbart handla om att smutskasta andra, och hatiska inlägg om Åkesson och SD. För oss som vill lära oss politik så verkar allt bara handla om ett ständigt skvaller.

Det är SD som har dessa täta samröre med kriminella nätverk.
    Det är SD som ljög om att de hade trollfabriker med anonyma trollkonton.
    Och så vidare...osv...och så vidare många ggr till.

Och det ska vi inte prata om?
    Varför, för det berättar ju att det inte går lita på SD, och sånt är fundamentalt för väljaren som gillar saklighet och fakta vad de står för och gör osv...

Så varför utelämna?

FuckGoggleAskMe skrev 2025-07-06 10:22:51 följande:
    Vad specifikt och konkret är förtal och straffbart som du funderar på att polisanmäla? 

Det kan lagen berätta för dig, men såklart faktan i den kommer du inte vilja veta av om förtalet som faktiskt skett.

KillBill skrev 2025-07-06 10:42:29 följande:

Den uppgift du lämnade om Spaniens skattetryck är bevisligen felaktig. Så låg som 34?% har det totala skattetrycket definitivt inte varit i Spanien de senaste åren. Det väcker frågor om hur tillförlitliga dina övriga siffror är..

Förklaringen till att Sverige har ett högre skattetryck än de länder du nämner beror bland annat på att vi har en mer generös föräldraförsäkring och högre barnbidrag, betalar mindre för sjukvård och mediciner, samt har billigare tandvård och så vidare.

Det är dock värt att känna till att Sverige faktiskt har ett lägre skattetryck än våra nordiska grannländer och flera andra europeiska länder. Dessa länder har i dag ofta en bättre fungerande välfärd än Sverige, och det är just det som förklarar varför deras skattetryck är högre än vårt.

Här nedan kan du se hur skattetrycket ser ut internationellt enligt .Ekonomifakta

www.ekonomifakta.se/sakomraden/skatt/skattetryck/skattekvot-internationellt_1212509.html

Även måste det väl vara intressant vilken nivå Spaniens statsskuld är på också?
    För våran är mycket mycket lägre i den jämförelsen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EnAnonumius
    Satt och undrade samma faktiskt. 🤔
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-06 13:07:39 följande:
    Satt och undrade samma faktiskt. 🤔

Undrar du också om lagen?
    Varför läser du inte den då istället så slipper du undra? Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-06 12:43:27 följande:

Det kan lagen berätta för dig, men såklart faktan i den kommer du inte vilja veta av om förtalet som faktiskt skett.

klyban skrev 2025-07-06 13:42:47 följande:

Lagen kan jag så du har inget där att komma med mot mig..
    Med det sagt.

Här är lite fakta; den som påstår (anklagar) någon för en brott, så ligger bevisbörda hos den personen som anklagar någon för ett brott.
    Du har anklagat Citron att  hen har begått ett brott, då är det också din sak att bevisat brottet.

Fast vad gör du? Jo du kommer me ditt sedvanliga klassiska svar från dig när du inte vill egentligen inte redogöra för dina påståenden du kommer med, då skall du lägga över ansvaret på läsaren, allt för att slippa bevisa dina påståenden.
    Så nu kommer du väl antagligen komma med dina klassiska tjafsande kanske kryddat med dina klassiska personpåhopp, och även försök att provocera också.

Då vet både jag, och förmodligen "FuckGoogleAskMe" också, att du inte kan redogöra i vilken text Citron gjorde sig skyldig till ett förtal och var förtalet ligger någonstans egentligen.

Skall både jag och "FuckGoogleAskMe" tolka det som att du egentligen inte kan bevisa något förtal som Citron skulle då gjort sig skyldig till enligt dig. Är det därför du svar på detta intetsägande sätt?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-07-06 10:18:57 följande:

ingen minister i den förra regeringen har ljugit om sin utbildning.

Jag använde fortfarande ordet "friserat". Tidningen använder ordet "skönmålat". Argumentera emot dina egen-påhittade ord får du göra någon annanstans
    KillBill skrev 2025-07-06 10:42:29 följande:

. Det väcker frågor om hur tillförlitliga dina övriga siffror är..

Om du påstår att skattetrycket i Spanien är 38,5% medan jag hittar beräkningar som säger 34% för en annan tidsperiod så är det fortfarande långt under det svenska skattetrycket mot vilket de spanska siffrorna skall jämföras.

Bara använd skattepengarna bättre så behöver vi inte höja skatterna "för välfärden"
  • Anonym (Giggi)
    Om inte var femte av dina vänner är utlandsfödd så är du en del av problemet.

MVH

Socialdemokraterna
    .

.

När S kämpar för att distansera sig från sitt förlag om tvångsblanding så gräver de samtidigt en ny grop att ramla ned i.

Nu börjar det talas om kvoter kring vilka vänner vi har. Vilka vi umgås med.

Nu börjar vi snacka social ingenjörskonst på steroider ...
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2025-07-06 15:06:12 följande:
    klyban skrev 2025-07-06 13:42:47 följande:

Lagen kan jag så du har inget där att komma med mot mig..
    Med det sagt.

Här är lite fakta; den som påstår (anklagar) någon för en brott, så ligger bevisbörda hos den personen som anklagar någon för ett brott.
    Du har anklagat Citron att  hen har begått ett brott, då är det också din sak att bevisat brottet.

Fast vad gör du? Jo du kommer me ditt sedvanliga klassiska svar från dig när du inte vill egentligen inte redogöra för dina påståenden du kommer med, då skall du lägga över ansvaret på läsaren, allt för att slippa bevisa dina påståenden.
    Så nu kommer du väl antagligen komma med dina klassiska tjafsande kanske kryddat med dina klassiska personpåhopp, och även försök att provocera också.

Då vet både jag, och förmodligen "FuckGoogleAskMe" också, att du inte kan redogöra i vilken text Citron gjorde sig skyldig till ett förtal och var förtalet ligger någonstans egentligen.

Skall både jag och "FuckGoogleAskMe" tolka det som att du egentligen inte kan bevisa något förtal som Citron skulle då gjort sig skyldig till enligt dig. Är det därför du svar på detta intetsägande sätt?

Ordet friserat är felaktigt här, eftersom det antyder att någon i den förra regeringen medvetet lagt till eller överdrivit meriter i sina CV:n, och så var det inte. Däremot borde vi kunna enas om att tre ministrar i den SD-styrda (M/KD/L) regeringen faktiskt har ljugit om sina meriter i sina CV:n.

Du påstår att Spanien senare än mina siffror visar skulle ha haft ett skattetryck på endast 34 %, men det är helt felaktigt. Frågan är därför var har du hämtat dina siffror ifrån? Är de helt enkelt tagna ur luften?

Att Sverige har ett högre skattetryck än de länder du nämner beror bland annat på att vi har en mer generös föräldraförsäkring och högre barnbidrag, betalar mindre för sjukvård och mediciner, samt har billigare tandvård och så vidare. Men det är förstås sådant som du tycker är onödigt. Tack och lov tycker en majoritet av de svenska väljarna att det är en välfärd som är värd att försvara.  

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026