• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • nattuw
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-03 04:18:38 följande:
    Att störa sina grannar är skäl till vräkning och regleras i hyreslagen, så det är bara att kontakta värden som såna problem uppstår.
    Så du har alltså aldrig bott i ett "utanförskapsområde". 
  • nattuw
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-07-03 19:53:59 följande:

Vi skulle också kunna stimulera till barnafödande för att upprätthålla vår befolkning. 

Förslagsvis: 
    Högre barnbidrag
    Möjlighet , ekonomiskt, att ha barn under studietiden så att kvinnor hinner få det antal barn de vill ha. 
    Bra möjlighet till jobb, arbetskraftsinvandring bör inte tillåtas om det finns svenskar som söker jobben, enligt Schweizisk modell
    Betald praktik för arbetslösa svenska ungdomar med eller utan akademisk utbildning.

Om man tittar på vilka som föder många barn respektive få barn så ser det inte ut som mer pengar gynnar barnafödandet. Snarare tvärt om.
  • nattuw
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-05 21:16:09 följande:

KillBill. Enligt polisen finns det minst 40 kriminella klaner i Sverige som har ett stort våldskapital, begår brott och terroriserar hela bostadsområden. 

Du är ju S, vad gör detta parti för att lösa detta problem? 

De (S) sopar problemen under mattan och jagar deras röster.
  • nattuw
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-06 16:17:01 följande:
    Om inte var femte av dina vänner är utlandsfödd så är du en del av problemet.

MVH

Socialdemokraterna
    Med tanke på larmen om den svenska ensamheten så är det nog ett större problem att många inte har fem vänner.
  • Padirac

Bara för den där det spelar roll vilka personer i Sverige som föder barn.Död

nattuw skrev 2025-07-06 21:16:18 följande:
    Om man tittar på vilka som föder många barn respektive få barn så ser det inte ut som mer pengar gynnar barnafödandet. Snarare tvärt om.
  • TvillingmammaVästgöte
    nattuw skrev 2025-07-06 21:16:18 följande:

Det ligger lite i det. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Sossen)
    nattuw skrev 2025-07-06 20:54:01 följande:
    Så du har alltså aldrig bott i ett "utanförskapsområde". 
    Jag har säkert grannar som har arbetaryrken eller är sverigedemokrater eller nåt ännu värre och det går bra. Jag får inte ont i ögonen om jag ser en mörkhyad person heller.
  • EnAnonumius
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-06 22:22:38 följande:
    Jag har säkert grannar som har arbetaryrken eller är sverigedemokrater eller nåt ännu värre och det går bra. Jag får inte ont i ögonen om jag ser en mörkhyad person heller.

Hur är det svar på hens fråga?

Har du bott o ett utanförskapsområde?
    Du vet riktiga utanförskapsområden som typ:

*Rosengård
    *Tensta
    *Rinkeby
    *Angered
    *Kortedala/Bergsjön
    *etc

Eller

Skall man tolka dit som att du aldrig bott i ett utanförskapsområde?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2025-07-06 19:13:31 följande:
    Ursäkta?

Vad har jag, EnAnonumius skrivit allt det du påstår att jag skulle ha skrivit?

Jag har inte skrivit något ord om Spanien, eller Sveriges skattetryck etc som du nu sitter och läxar upp mig om. Håller du inte koll på vem som skriver vad längre?

För böflen, lär dig att hålla koll på vem som skriver vad i framtiden, så du citerar och svarar rätt person.
    Jag ber om ursäkt. Kommentaren var förstås riktad mot Giggi. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026