• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-07-10 08:25:06 följande:

Om Jesus hade existerat hade han bett änglarna om en spypåse...

Blanda in religion för att försvara uthängningen av en minderårig, som inte vare sig är dömd eller ens misstänkt för brott!

Beter sig som den värsta islamist.

Även Anela Murguz på moderata Borås tidning ger Joel Halldorf rätt. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-10 17:34:09 följande:
    Du kan fortsätta lägga orden i munnen på mig, men det är bara du som säger då och INGEN annan Solig 
    KillBill skrev 2025-07-10 15:16:36 följande:

Bra debattartikel.

www.expressen.se/kultur/kulturdebatt/galler-inte-reglerna-lika-for-alla-johan-forssel

Vad är vitsen med att skriva direkta lögner om vad som skrivits och inte skrivits, har skrivit och inte skrift. Vad vill du uppnå med dina lögner och försök att provocera?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kolossal)

Den stora frågan är ju om han hinner bilda ett parti, han har ju fullt upp med att bekämpa Hamas?
    Det var ju iallafall det han lurade i Socialdemokraterna, som svalde allt med hull och hår.

Rataxes skrev 2025-07-10 08:44:23 följande:

Den politiska vilden Jamal Hamas, som ArgaLena kallade honom, startar ett politiskt parti:

Ju fler islamister som startar partier desto färre röster till S ,V och MP.
    Nyans, Visionspartiet och Enhehetspartiet, det är som bokstavsvänstern på 70-80 talet. Därifrån plockade såsseriet flera toppnamn. Marita Ulvskog, Ulf Bjereld, Ylva Johansson, för att nämna några som fick toppositioner i Partiet.

• klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-10 18:41:41 följande:
    Vad är vitsen med att skriva direkta lögner om vad som skrivits och inte skrivits, har skrivit och inte skrift. Vad vill du uppnå med dina lögner och försök att provocera?

Lagboken är ingen lögn eller att du ska hålla dig uppdaterad om den, hur kan du ha missat det?
    Och anklaga oskyldiga för sexköp och våldtäkt, ja, det innefattas av lagen och berättar vad det kallas för.

Vad jag vill uppnå är inget som jag konsulterar dig om Solig
    Och pga du är irrelevant för detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Snälla Killen

Jag tycker iaf att det blir mer och mer uppenbart att nuvarande regering, som byggde upp hela förra valrörelsen på populism och med en någon märklig tes om att det är möjligt att reda upp en brunsås, som redan ifrån början hade bränt fast i bottnen, börjar visa tecken på att verkligheten kommer ikapp förr eller senare...

Jag menar, även brunsåsarna blev ju "helt chockerade" kring hur illa såseriet smakar, än idag, när de fick provsmaka en vitsås 🙃

Hyckleri på hög nivå, när man förnekar de uppenbara fakta som finns på bordet vid det här laget, kring vad de egentligen vill men inte vill/vågar säga 😇

Snäll? Definiera snälla...
  • Meddelande borttaget
  • Cheers
    Louice12 skrev 2025-07-12 07:20:53 följande:

Expressen den 23 maj
    "Sverige pekas ut i en fransk regeringsrapport om Muslimska brödraskapets inflytande

"Socialdemokraterna pekas ut. Sverige nämns flera gånger i rapporten. Sverige är hemvist för en aktiv gren av rörelsen. Muslimska brödraskapets gynnsamma situation förklaras med den "stora toleransen mot svensk mångkulturpolitik och de goda relationerna mellan rörelsen och lokala politiska partier, i synnerhet det svenska socialdemokratiska partiet.?

Stämmer detta?

Omvärlden undrar vad som har hänt med det trygga och säkra Sverige. Gängkriminaliteten och nu detta. Det pratas om det på utländska kanaler, artiklar och YouTube.

Ja, sossarna förstör Sverigebilden genom sin okritiska alt. sympatiska inställning till islamismen. Sossar för tro och solidaritet (Broderskapsrörelsen), skattepengar för stöd till det muslimska civilsamhället med islamistiska imamer  etc.  etc.
  • KillBill
    Louice12 skrev 2025-07-12 07:20:53 följande:

Expressen den 23 maj
    "Sverige pekas ut i en fransk regeringsrapport om Muslimska brödraskapets inflytande

"Socialdemokraterna pekas ut. Sverige nämns flera gånger i rapporten. Sverige är hemvist för en aktiv gren av rörelsen. Muslimska brödraskapets gynnsamma situation förklaras med den "stora toleransen mot svensk mångkulturpolitik och de goda relationerna mellan rörelsen och lokala politiska partier, i synnerhet det svenska socialdemokratiska partiet.?

Stämmer detta?

Omvärlden undrar vad som har hänt med det trygga och säkra Sverige. Gängkriminaliteten och nu detta. Det pratas om det på utländska kanaler, artiklar och YouTube.

Rapporten saknar helt konkreta exempel på vad detta skulle handla om. Det mest sannolika är att författarna till den franska rapporten har tagit intryck av kritik i svensk högerpress mot att Socialdemokraternas kristna sidoorganisation, Tro och solidaritet, i slutet av 1990?talet inledde ett samarbete med Sveriges Muslimska Råd. Men det samarbetet upphörde för länge sedan och existerar inte idag.

Däremot har författarna till rapporten helt missat att Moderaterna, fram till 2014, hade en riksdagsledamot som kombinerade sitt uppdrag som riksdagsman och suppleant i försvarsutskottet med att samtidigt vara en högt uppsatt representant för Muslimska brödraskapet i Europa.

Det är alltså Moderaterna, inte Socialdemokraterna, som faktiskt haft en riksdagsman med kopplingar till islamistiska organisationer.

sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi
    www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/skandalen-sager-mer-om-sverige-an-om-waberi/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nattuw
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-06 22:22:38 följande:
    Jag har säkert grannar som har arbetaryrken eller är sverigedemokrater eller nåt ännu värre och det går bra. Jag får inte ont i ögonen om jag ser en mörkhyad person heller.
    Så du har aldrig bott i ett utanförskapsområde.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026