• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Me)

Finns väl egentligen inget att rösta på, känns som att de får inför diktatur ett par år å röja å rätta till saker!

• Meddelande borttaget
  • Rataxes
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-21 18:28:56 följande:
    Nu är jag inte Rataxes, men vi är många som har råkat ut för samma sak. Aggressivitet från KillBill för att man inte har svarat på något 100 inlägg bort. Men alla sitter inte klistrade framför datorn hela dagarna och halva nätterna. Det finns annat att göra här i livet. Familj, vänner och fritidsintressen. Varför inte skriva en ordbok med alla förolämpningar gentemot oss svenskar? Den lär nog bli tjock. Förutom rasist, nazist och högerextremist så har det tillkommit pedofil. 

"White mans guilt" var en bra förklaring! Jag hade även tippat på avundsjuka, eller kanske rädsla? Kanske både och?
    Vederbörande sitter och hittar på saker om mig och vad jag påståsntycka, allt för att provocera fram en reaktion, när jag svarar blir mina svar anmälda och jag blir avstängd. 
    Jag ignorerar vederbörande helt och hållet, läser inte ens vad vederbörande skriver till mig. Det är.ändå bara oförskämdheter.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • klyban
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-21 18:57:20 följande:

KillBill.Jag förstod att du skulle dammsuga Internet för att hitta något som hände på 1400-1500-talet. Du brukar göra så om du inte har något vettigt svar. 

Men barnäktenskap inom islam är något som händer NU! Och det är tillåtet från 9 års ålder. Detta är väl pedofili?! Nu vill jag inte lägga mer tid och energi på dig. 

Försöker du mena att islams pedofili är fel, och andras är inte.
    För vad är ursäkten du ger annars med detta?

Vi normala tycker inte om pedofili, gör du och varför flyttar du diskussionen?
    Försöker du tro att annan pedofili är okey då.

För vi normala människor tycker inte pedofili är okey, inte ens i islam Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • KillBill
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-21 21:02:07 följande:
    Du förvränger allting för att få det till din fördel. Och det är fegt. Islam godkänner barnäktenskap, och att unga flickor blir bortgifta med gamla äckliga gubbar. Det är pedofili. Även kusiner, vilket ökar riskerna för skador hos barnen. All pedofili är vedervärdigt! 

Jag har lite svårt att förstå vad du skriver, din svenska är inte den bästa. Men jag hoppas att jag har förstått rätt.

Ingen religion i sig gör människor mer benägna till pedofili än någon annan. Däremot har vissa religiösa miljöer haft särskilda problem, ofta på grund av en sluten kultur, hierarkiska strukturer och bristande ansvarstagande. Ett välkänt exempel är den katolska kyrkan, där tusentals unga, framför allt pojkar, utsatts för övergrepp av präster, och där övergreppen ofta tystades ned i decennier.

Kusinäktenskap har också förekommit, särskilt bland kungligheter och adeln, både i Sverige och i övriga Europa. Syftet var ofta att bevara makt, egendom och släktband inom familjen. Även bland bönder förekom kusinäktenskap i vissa delar av Sverige, bland annat i delar av Småland, Värmland, Dalarna och Västerbotten, ofta i samhällen där valmöjligheterna var begränsade och där det var viktigt att hålla mark och gårdar inom släkten.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-21 18:57:20 följande:

KillBill.Jag förstod att du skulle dammsuga Internet för att hitta något som hände på 1400-1500-talet. Du brukar göra så om du inte har något vettigt svar. 

Men barnäktenskap inom islam är något som händer NU! Och det är tillåtet från 9 års ålder. Detta är väl pedofili?! Nu vill jag inte lägga mer tid och energi på dig. 

Du verkar ha grävt ännu djupare än jag, ditt exempel var ju hela 1?400 år gammalt, medan mitt ?bara? hade drygt 500 år på nacken! Skrattande

Skämt åsido, det handlar i grund och botten om allmänbildning. Jag har själv skrivit här på Familjeliv tidigare om Margareta Eriksdotter, och för något år sedan gjorde Vetenskapsradion Historia i P1 ett intressant avsnitt om henne som jag lyssnade på.

Som sagt: problem med barnäktenskap finns tyvärr fortfarande i flera delar av världen, till exempel i Afrika, delar av Asien och i Sydamerika. Det förekommer bland både kristna, muslimer, hinduer och andra grupper. Det viktiga är att barnäktenskap är förbjudet i Sverige  och att vi som människor alltid står upp för barns rättigheter och skyddar dem från sexuellt utnyttjande.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026