Louice12 skrev 2025-07-21 15:26:43 följande:
Jag läste sakta, men förstår ändå inte riktigt vad du menar. Jag förstod nog bara hälften. Mitt inlägg handlade alltså om Anderssons egna åsikter om vad de hade kunnat göra för att förhindra kriminaliteten. Inte någonting om att högern har skulden till havererad narkotikapolitik. Ett sätt för att byta ämne?
Jag pratade om maggan och hur de insåg att det gick fel.
Sen hur man förhindrar en 20 miljarders marknad är en gåta, för 40-50år berättar nuvarande strategi är TOTALFALLERAD.
Cheers skrev 2025-07-21 15:36:50 följande:
Din slutkläm är åt skogen. Det handlar inte om de redan rikas välstånd utan om att landets ekonom växer. Sverige som ett välståndsland. Större BNP. Så att alla får det bättre och att det finns pengar att dela ut ur skattekistan åt behövande, d.v.s. till välfärden.
Sverige har halkat efter i välståndsligan. I början av 1970-talet låg Sverige på en fjärdeplats, men har sedan dess sjunkit och ligger nu på plats 13, vilket är den lägsta placeringen i modern tid
enligt Svenskt Näringsliv. Denna nedgång innebär att Sverige har tappat flera placeringar i välståndsligan och att andra länder har gått om.
(Svenskt Näringsliv)
Inte alls, Sverige har otroligt många miljardärer per captita mot andra länder.
Och landets ekonomi innebär för välstånd för medborgarna att alla chippar in.
Inte att lågavlönade ska göra stackars rika rikare.
Anonym (Citron) skrev 2025-07-21 16:59:03 följande:
Och det är bara svenskar som är pedofiler? Hur många barn, inom islam, har som barn blivit bortgifta med mycket äldre män?
Det finns avarter med pedofili i alla länder.
Och att sätta fingret på islam som har en hemsk syn på barn och minderåriga på området, det ändrar inget för alla andra pedofiler som är samma kräk som dom som gifter sig med barn och minderåriga eller har sex med barn och minderåriga.
Trodde du annat?