• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Meddelande borttaget
  • Cheers
    Louice12 skrev 2025-07-21 23:09:31 följande:

I videon sägs det att "det nordiska landet har gått från att ha en av de lägsta nivåerna av dödlig skjutning i Europa till en av de högsta på bara ett decennium". Vad har hänt med vårt trygga och säkra land? Hur kan man då tro att invandringen inte är en belastning? 

Och det förklarar varför vi vill ha kvar våra lugna och trygga områden utan kriminalitet! Snart finns det väl inte längre några sådana, våldet och kriminaliteten sprider sig alltmer över hela Sverige.

Det här inlägget är svenska folkets röst helt klart. Sedan får de andra tycka och påstå vad de vill.
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-21 21:02:07 följande:
    Du förvränger allting för att få det till din fördel. Och det är fegt. Islam godkänner barnäktenskap, och att unga flickor blir bortgifta med gamla äckliga gubbar. Det är pedofili. Även kusiner, vilket ökar riskerna för skador hos barnen. All pedofili är vedervärdigt! 

Jag har lite svårt att förstå vad du skriver, din svenska är inte den bästa. Men jag hoppas att jag har förstått rätt.

Vi är  i Sverige nu, om du inte sitter och har utsikt över vaslijkatedralen.
    Och vi har lagar som förbjuder allt detta, hur kan du inte veta om detta?
    Och vad som sker i dessa länder är för oss okontrollerbart.

Så vad är argumentet, för allt jag ser är hur du attackerar islam och inget om svernsk politik och lagar har vi för det nämnda.
    Vad är syftet flytta en diskussion om valet nästa år, och handla om något som inte ens har med Sverige och göra?

Och nuvarande regering har ju kört i 3år, och de har inte brytt sig ett jävla skit om det du pratar om.

Så vad är det du håller på med måste man undra?

Och pedofili är tyvärr något som finns överallt, men även det har vi lagar för REDAN.

Louice12 skrev 2025-07-21 23:09:31 följande:

I videon sägs det att "det nordiska landet har gått från att ha en av de lägsta nivåerna av dödlig skjutning i Europa till en av de högsta på bara ett decennium". Vad har hänt med vårt trygga och säkra land? Hur kan man då tro att invandringen inte är en belastning? 

Och det förklarar varför vi vill ha kvar våra lugna och trygga områden utan kriminalitet! Snart finns det väl inte längre några sådana, våldet och kriminaliteten sprider sig alltmer över hela Sverige.

Detta skett för vi har gett över drogförsäljningen till kriminellanätveerk som slåss för dessa massa miljarder.

Men det som jag tror skapat skjutningarna främst, det är en del media som hetsat och hetsat och en del partier också, och när det inte ens var ett problem som nu.
    Och där psykologin berättar för oss att de som är då gängkriminella som hör detta med och blir rädda, och det är den vägen det gått.

En intressant sak som ni glömmer att berätta om, det är att siffrorna sjunkt.

Och en annan intressant sak är allt våld under påverkan av alkohol som ingen av såna som du verkar bry sig om alls.
    Och det är därför jag misstänker agenda och när dessa inte ska pratas om, så vad är det om?
    För det komiska med skjutningarna är att de flesta är närmast sörjande och skadar och dödar få utanför.

Måste säga det ser rätt konstigt ut att nibryr er om brottslingars liv, men inte vanliga män och kvinnor samhället.

Så vad är det om?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2025-07-22 09:17:20 följande:

Irak är på gång att sänka giftasåldern för flickor till 9 år. Allt enligt sharia.

men kom ihåg att alla kulturer är lika mycket värda.

Dock helt ointressant i Sverige och vårt val.

Dock riktigt sjukligt fascinerande intressant att man tror detta är en diskussion för valet nästa år.

Vore inte en bättre diskussion om valet vara alla gigantiska vallöften som nuvarande regering har fixat med SD?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Villaägare)
    klyban skrev 2025-07-22 09:50:32 följande:

Dock helt ointressant i Sverige och vårt val.

Dock riktigt sjukligt fascinerande intressant att man tror detta är en diskussion för valet nästa år.

Vore inte en bättre diskussion om valet vara alla gigantiska vallöften som nuvarande regering har fixat med SD?

Du har på sätt och vis rätt . Valet kommer att handla om Sovialdemokraternas folkomflyttningsorojekt. På medelklassens bekostnad . 

För ingen kan inbilla mig att några ointegrerade och arbetslösa invandrare kommer att flytta in på Djursholm. De som kommer att få betala priset för detta projekt är medelklassen. 

• klyban
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-07-22 10:49:26 följande:

Du har på sätt och vis rätt . Valet kommer att handla om Sovialdemokraternas folkomflyttningsorojekt. På medelklassens bekostnad . 

För ingen kan inbilla mig att några ointegrerade och arbetslösa invandrare kommer att flytta in på Djursholm. De som kommer att få betala priset för detta projekt är medelklassen. 

Sickna fantasier du har, men förstår det tillhör narrativet i agendan.
    Men jag bara förväntar mig nya brutna vallöften där med, för de vet ändå inte hur de ska lösa detta i högern.

Men ja, någon måste ju ändra Moderaternas fallerade politik.

• Meddelande borttaget
  • klyban
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-22 11:26:24 följande:
    Det var ett svar till KillBill som skrev att etniska svenskar utomlands är ökända för att vara pedofiler. Och då jämförde jag detta med barnäktenskap inom islam, då unga flickor tvingas att gifta sig med mycket äldre män.

Det stämmer ju att de är just detta, vad är problemet och att du måste flytta fokus till något annat för?
    För svenskar pedofili är ett problem när det görs i andra länder, men islam i andra länder är inte.

Är du på riktigt?
    Undrar för detta blev jävligt konstigt det du gjorde och förflytta fokus från personer från vårt land, till hela andra länder istället.

Även kan vi åtala dessa svenskar i Sverige, men brott som begås bakom stängda dörrar är dock svåra att åtala.

Och att det är omfattande inser vi med 25000 barn som prostituerade.

Hur inbilla du dig islam var till hjälp här?
    Eller var det så hemskt att höra svenskar är pedofiler i typ Thailand att du var helt enkelt tvungen ta upp irrelevans?

Me svårt perplexad faktiskt.

• KillBill
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-07-22 10:49:26 följande:

Jag är övertygad om att väljarna ser igenom högerns smutskastning av Socialdemokraternas förslag för att minska segregationen och lösa problemen i landets utanförskapsområden. Istället kommer vreden att riktas mot dem som idag styr Sverige: SD och de övriga Tidöpartierna; Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna. Väljarna kommer att straffa dessa partier för att de står handfallna och utan idéer för att hantera problemen med segregation och utanförskapsområden

Väljarna kommer också att straffa SD och de övriga Tidölagspartierna för att de prioriterat skattesänkningar för sina partiledare och andra höginkomsttagare med mer än 40?000 kronor per år samtidigt som sjuka människor tvingats betala 30?% mer för sina mediciner.

Väljarna kommer att straffa SD och de övriga Tidölagspartierna för bristerna i vården, där tusentals vårdanställda sagt upp sig under mandatperioden, eftersom regeringen underlåtit att kompensera regionerna för inflationen.

Väljarna kommer att straffa SD och de övriga Tidölagspartierna för att ha låtit den svenska ekonomin försvagas och att arbetslösheten stigit till historiskt höga nivåer

Väljarna kommer att straffa SD för att vallöftena om att inte försämra a-kassan svikits.

Väljarna kommer att straffa SD och de övriga Tidölagspartierna för skandalerna: de politiskt färgade utnämningarna av landshövdingar och säkerhetsrådgivare som underminerat förtroendet för statens opartiskhet.

Listan kan göras ännu längre men det är uppenbart att det finns många goda skäl till varför förtroendet för SD och de övriga Tidöpartierna rasat så kraftigt sedan valet.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026