• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Tyra myra

Förstår inte riktigt dessa diskussioner och påståenden om vad som är opartiskt eller ej.  Vad skulle man kunna rapportera om när det verkar vara själva valet av vad man rapporterar om som upprör?

Medias och publik service uppdrag är att granska makten och rapportera händelser av vikt till allmänheten.

Jag kan inte se att mainstream media skulle på något sätt vara politiserad.  Dessa ideliga påståenden om att den skulle vara "vänstervirden" är bara ett sätt att misstänkliggöra och polarisera.  

Vi kan se det väldigt tydligt idag i USA under Trump. 

Jag skulle verkligen vilja utmana dessa gnällspikar att varje gång de påstår att någonting rapporterats osakligt eller att ett inslag är vinklat.  Beskriv då hur dessa händelser eller företeelser skulle rapporteras mera objektivt.  

En sak verkar i alla fall vara klart det verkar vara ok att ljuga. 

• klyban
    Alexanderlukas skrev 2025-09-30 11:06:22 följande:

Dagsfärska nyheter från det mörka kaninhålet, så spännande och givande.

Jaha, vad är så givande?

Men lite intressant att du kallar spännande och givande, och när dom lurar er i kaninhålet.
    Skulle kalla det mer för fascinerande att det finns vuxna människor som är så lättledda med desinformation och lögner och att de är intellekt försvagade att inte förstå det heller.

Tyra myra skrev 2025-09-30 16:09:44 följande:

Förstår inte riktigt dessa diskussioner och påståenden om vad som är opartiskt eller ej.  Vad skulle man kunna rapportera om när det verkar vara själva valet av vad man rapporterar om som upprör?

Medias och publik service uppdrag är att granska makten och rapportera händelser av vikt till allmänheten.

Jag kan inte se att mainstream media skulle på något sätt vara politiserad.  Dessa ideliga påståenden om att den skulle vara "vänstervirden" är bara ett sätt att misstänkliggöra och polarisera.  

Vi kan se det väldigt tydligt idag i USA under Trump. 

Jag skulle verkligen vilja utmana dessa gnällspikar att varje gång de påstår att någonting rapporterats osakligt eller att ett inslag är vinklat.  Beskriv då hur dessa händelser eller företeelser skulle rapporteras mera objektivt.  

En sak verkar i alla fall vara klart det verkar vara ok att ljuga. 

Vänstervriden är bara ett invektiv och att de berättar att ja, jag vet att du har rätt och att jag nu försöker inbilla mig vänstervriden skulle hjälpa.

Men det är ett gott tips, när folk börjar ropa vänstervridna, så vet man något inte längre är så bra för dom och att de vill flytta fokusen till din person istället för sak.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2025-09-30 22:21:03 följande:

Varför uppvisar så många Tidö-män antisocialt dominansbeteende?

Bra att kvinnan polisanmält SD-toppen. 

expo.se/nyhet/sds-riksdagsledamot-hangde-ut-forskoleforalder-i-palestinasjal/

Lotta blev ledsen över att bli fotad bakifrån med hipstersvastika på förskolan, i ett foto där hon inte kunde identifieras.
    Så hon väljer att gråta ut med namn och bild i ETC. 
    Samt polisanmäla för ett påstått brott som inte finns.

Bild
    Samma Lotta som relativiserade attacken i riksdagen skriver själv i vänsterextrema ETC.
    A webpage from ETC newspaper with a headline reading "Lotta Lindqvist" and text about an article by Lotta Lindqvist. Below, articles are listed with titles like "Det var tomater ? Inte handgranater" and "Nutidens samtal präglas av förtvivlan." A photo of Lotta Lindqvist shows her standing with arms crossed, wearing a dark top.

Men att gapa, skrika, fota utanför judiska förskolor, och skolor skall vara ok. 
    Am Israel Chai
  • FuckGoggleAskMe
    Mentat skrev 2025-09-30 08:37:26 följande:
    Då är det ju skönt att läsa inlägg som detta som sänker graden av polarisering och i stället försöker föra ett nyanserat samtal med motparten...
    Ja att Klyban påstår att lågutbildade och lågavlönade har ett begränsat intellekt och bristande förmåga till logik, var ju verkligen ett nyanserat och fördomsfritt generaliserande. 
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2025-10-01 10:02:51 följande:
    Lotta blev ledsen över att bli fotad bakifrån med hipstersvastika på förskolan, i ett foto där hon inte kunde identifieras.
    Så hon väljer att gråta ut med namn och bild i ETC. 
    Samt polisanmäla för ett påstått brott som inte finns.

Samma Lotta som relativiserade attacken i riksdagen skriver själv i vänsterextrema ETC.
    Men att gapa, skrika, fota utanför judiska förskolor, och skolor skall vara ok. 
    Du är alltså en av de kretiner som Christer pratar om. Bra, då vet vi. 

x.com/ChristerSfeir/status/1973257378016674224

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026