Alexanderlukas skrev 2025-09-30 11:06:22 följande:
Dagsfärska nyheter från det mörka kaninhålet, så spännande och givande.
Jaha, vad är så givande?
Men lite intressant att du kallar spännande och givande, och när dom lurar er i kaninhålet.
Skulle kalla det mer för fascinerande att det finns vuxna människor som är så lättledda med desinformation och lögner och att de är intellekt försvagade att inte förstå det heller.
Tyra myra skrev 2025-09-30 16:09:44 följande:
Förstår inte riktigt dessa diskussioner och påståenden om vad som är opartiskt eller ej. Vad skulle man kunna rapportera om när det verkar vara själva valet av vad man rapporterar om som upprör?
Medias och publik service uppdrag är att granska makten och rapportera händelser av vikt till allmänheten.
Jag kan inte se att mainstream media skulle på något sätt vara politiserad. Dessa ideliga påståenden om att den skulle vara "vänstervirden" är bara ett sätt att misstänkliggöra och polarisera.
Vi kan se det väldigt tydligt idag i USA under Trump.
Jag skulle verkligen vilja utmana dessa gnällspikar att varje gång de påstår att någonting rapporterats osakligt eller att ett inslag är vinklat. Beskriv då hur dessa händelser eller företeelser skulle rapporteras mera objektivt.
En sak verkar i alla fall vara klart det verkar vara ok att ljuga.
Vänstervriden är bara ett invektiv och att de berättar att ja, jag vet att du har rätt och att jag nu försöker inbilla mig vänstervriden skulle hjälpa.
Men det är ett gott tips, när folk börjar ropa vänstervridna, så vet man något inte längre är så bra för dom och att de vill flytta fokusen till din person istället för sak.