• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • KillBill
    nattuw skrev 2025-10-03 22:06:14 följande:
    Lustigt nog finns det de som alltid försöker släta över antisemitism som kommer från vänster. Det är som om de inte anser att den antisemitism som kommer från vänstern får bemötas.
    En palestinasjal är inte ett antisemitiskt uttryck och jag argumenterar mot detta och andra fördummande påståenden här i tråden.

Nedan, bild på jude som bär palestinasjal. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • idealistmakaroner

Man försöker dominera varandra och använda andra som spelbrickor. Stoppa andra fulla med skit för att kunna utöka makten. Det gäller antingen man heter ASocialdemokraterna eller SkitDumokraterna eller något annat. Min röstsedel blir antingen toalettpapper eller kanske en liten tavla på väggen.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-03 20:24:15 följande:
     Var ju långt ifrån första gången det kom ett goddag yxskaft från det hållet. 

Så denna fakta är goddagyxskaft, ja, det är ju ett nytt sätt och se fakta på.
    Men att du säger så om mina inlägg, ja, det är betydelselöst då det är ad hominem och person, inte sak, och sak har jag lärt mig att det kämpas med för vissa.

Men förstår det är lite besvärande att jag så många ggr har haft rätt över dig, och speciellt i COVID-19 där du lyckades misslyckas att få det ko9rrekt väldigt många ggr.
    Precis som logik, saklighet och fakta är helt främmande för dig ibland, och att du sen tror åsikter ska ersätta lång forskning eller annan fakta.

Förstår detta är inte skoj, men försök ta reda på saker först och läs upp dig, så får du vara med oss som kan något lite mer och klarar av hantera saklighet och fakta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2025-10-04 13:03:18 följande:

Så denna fakta är goddagyxskaft, ja, det är ju ett nytt sätt och se fakta på.
    Men att du säger så om mina inlägg, ja, det är betydelselöst då det är ad hominem och person, inte sak, och sak har jag lärt mig att det kämpas med för vissa.

Men förstår det är lite besvärande att jag så många ggr har haft rätt över dig, och speciellt i COVID-19 där du lyckades misslyckas att få det ko9rrekt väldigt många ggr.
    Precis som logik, saklighet och fakta är helt främmande för dig ibland, och att du sen tror åsikter ska ersätta lång forskning eller annan fakta.

Förstår detta är inte skoj, men försök ta reda på saker först och läs upp dig, så får du vara med oss som kan något lite mer och klarar av hantera saklighet och fakta.

En sista gång.

Jag förundras över att du klassificerar alla lågutbildade och lågavlönade som halvidioter. Och verkar sätta likhetstecken mellan lågutbildad och lågavlönad. 

Du bemöter detta med att prata om hur lågutbildade och lågavlönade röstar. Inte ett ord om det jag skrev. 

Det är inte saklighet och fakta att lågutbildade är halvidioter, du borde skämmas för denna generalisering. 

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-04 13:34:40 följande:

En sista gång.

Jag förundras över att du klassificerar alla lågutbildade och lågavlönade som halvidioter. Och verkar sätta likhetstecken mellan lågutbildad och lågavlönad. 

Du bemöter detta med att prata om hur lågutbildade och lågavlönade röstar. Inte ett ord om det jag skrev. 

Det är inte saklighet och fakta att lågutbildade är halvidioter, du borde skämmas för denna generalisering. 

Nu är det du som ser dom som halvidioter, och inte jag.
    Det jag berättar att låg intellekt och dåligt betalt jobb på detta, så hamnar dessa mer ofta i denna högern som lurar arslet av dom.

Och detta för de inte klarar av att analysera fakta och om det stämmer, sen är de fast i kaninhålet de inte ens fattade de ramlade i.

Men varför är denna fakta så upprörande för dig är en bättre fråga?
    Eller är det här du ska lägga orden i munnen på mig igen?
    Och kan aldrig skämmas för något du sade, det måste väl du fatta själv?
    Eller?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-10-04 10:24:53 följande:
    En palestinasjal är inte ett antisemitiskt uttryck och jag argumenterar mot detta och andra fördummande påståenden här i tråden.

Nedan, bild på jude som bär palestinasjal. 
    Oavsett hur mycket någon än försöker släta över den öppna antisemitism som så här hundra år efter förintelsen återigen sveper fram över världen så är Palestinasjalen ett uttryck för antisemitism.

Ortodoxa judar bär Tallit.
  • KillBill
    nattuw skrev 2025-10-04 17:02:12 följande:
    Oavsett hur mycket någon än försöker släta över den öppna antisemitism som så här hundra år efter förintelsen återigen sveper fram över världen så är Palestinasjalen ett uttryck för antisemitism.

Det kan hända att vissa som inte är pålästa uppfattar palestinasjalar som ett uttryck för antisemitism, men det bygger på okunskap. I verkligheten är palestinasjalar inte ett uttryck för antisemitism.

Den judiske mannen på bilden bär en keffiyeh, den traditionella rutiga duken som ofta förknippas med palestinsk identitet och politisk symbolik, och som vi i Sverige ofta kallar palestinasjal.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes
    nattuw skrev 2025-10-04 17:02:12 följande:

Om mannen på bilden, 

Neturei Karta är en ultraortodox judisk grupp som motsätter sig sionismen och staten Israel.

De anser att judar inte får ha en egen suverän stat förrän Messias ankomst.

Inte särskilt svårt att förstå varför vederbörande ställer sig på den gruppens sida. Det har framgått för länge sedan vad vederbörande anser om staten Israel. 
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-10-04 18:02:31 följande:
    Om mannen på bilden, 

Neturei Karta är en ultraortodox judisk grupp som motsätter sig sionismen och staten Israel.

De anser att judar inte får ha en egen suverän stat förrän Messias ankomst.

Inte särskilt svårt att förstå varför vederbörande ställer sig på den gruppens sida. Det har framgått för länge sedan vad vederbörande anser om staten Israel. 
    Inte en palestinier.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026