• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • KillBill
    KillBill skrev 2025-10-01 19:03:08 följande:
    Det mest beklämmande med personer som falskeligen påstår att andra bär nazistiska symboler eller felaktigt pekar ut människor som antisemiter och judehatare är att ni samtidigt urholkar begreppet antisemitism. När allt och alla felaktigt stämplas, försvagas kampen mot den verkliga antisemitismen. Det  borde du förstå.
    Quod erat demonstrandum..
    RebeckaZ70 skrev 2025-10-02 07:03:39 följande:
    Hipstersvastikan blev populär på 30-talet och framåt när stormufrin av Jerusalem Haj Amin al-Husseini började använda den som ett political statement. Samma stormufti som hade ett lite kontroversiellt umgänge i nazityskland. Hans efterträdare var förresten din profet, Olof Palmes BFF.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-09-29 22:56:56 följande:
    Varför blundar du för den fakta från universitet och högskolor som klart och tydligt visar att elever från fristående gymnasier klarar sig sämre'?
    Problemet ligger inte i friskolorna utan hos den svenska skolan oavsett i vilken form den än bedrivs. Vilket du kan se genom att jämföra en äldre och en modernare bok i gymnasiematematik.
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-10-01 19:03:08 följande:
    Det mest beklämmande med personer som falskeligen påstår att andra bär nazistiska symboler eller felaktigt pekar ut människor som antisemiter och judehatare är att ni samtidigt urholkar begreppet antisemitism. När allt och alla felaktigt stämplas, försvagas kampen mot den verkliga antisemitismen. Det  borde du förstå.
    Du menar som ditt parti har urholkat begrepp som rasist, nazist och fascist?

Då kan jag lugna dig med att det inte urholkar betydelsen av antisemit att kalla en antisemit.för antisemit bara för att antisemiten är vänster.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2025-10-01 18:30:53 följande:
    Men visa då vilken duktig kapo du är och polisamnäl! Nini vänstern är ju så duktiga på att anmäla till höger och vänster, precis som om inte polisen har viktigare saker att göra än att hantera okynnesamnälningar.
    Ska inte brott anmälas menar du?
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-01 20:59:41 följande:

Förutom den politiska aspekten som Mentat skrivit om ovan, otroligt vilka fördomar du har om lågutbildade människor, vilket förakt! Tror du verkligen att alla städare, undersköterskor, brevbärare mm är halvidioter? 

Är du själv högutbildad och har en hög lön? 

Berätta hur något blir fördomar som man redan tagit reda på?

Och älskar hur du sen försöker en svart och vitt och alla.
    Det intressant med det är att det är DU SOM SÄGER, inte jag.
    Men gott försök att försöka låtsas om att den lågutbildade och lågavlönade är mer vanlig i extremhögern.

RebeckaZ70 skrev 2025-10-02 06:59:06 följande:
    Att just du, som påstådd ateist, skulle ställa dig på samma sida som en grupp ultraortodoxa judar som anser att ett Israel inte kan existera innan Messias kommer, det såg jag inte komma.

Intressant, hur kunde du ha missat att killbill berättar att det finns judar som inte gillar Israel oavsett anledning.

Det heter skapa en nyans och har precis ingenting med att göra de är religiösa dårar, men kväv kritik är tydligen Israel´s drag idag.
    Men såklart, de gör ju folkmord, avrättar barn, svälter ihjäl dom i gaza.

Rätt komiskt att inte dom skäms, och med tanken de blivit själva utsatta för systematisk avrättning av sin egna.

Men nu är det helt plötsligt okey, och det är här man måste ställa sig en del frågor om varför de aldrig lärt sig något av historien och folkmord.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tyra myra

Har aldrig förstått varför skolan skulle konkurrensutsättas. Ville vi verkligen välja skolan åt våra barn?    Tänk om man väljer fel..! hemska tanke. Då är det ju vårt eget fel om barnet får dåliga kunskaper och livet förstört.

• KillBill
    nattuw skrev 2025-10-02 16:09:01 följande:
    Du menar som ditt parti har urholkat begrepp som rasist, nazist och fascist?

Då kan jag lugna dig med att det inte urholkar betydelsen av antisemit att kalla en antisemit.för antisemit bara för att antisemiten är vänster.
    Nej, det menar jag inte. Men när människor påstår att palestinasjalar skulle vara jämförbara med nazistsymboler som hakkorset, eller när man hävdar att anti-sionism per automatik är detsamma som antisemitism - då har det gått för långt. Det finns faktiskt många judar som själva är anti-sionister, vilket visar att begreppen inte kan blandas ihop på det sättet.
  • KillBill
    Tyra myra skrev 2025-10-02 20:07:01 följande:

Har aldrig förstått varför skolan skulle konkurrensutsättas. Ville vi verkligen välja skolan åt våra barn?    Tänk om man väljer fel..! hemska tanke. Då är det ju vårt eget fel om barnet får dåliga kunskaper och livet förstört.

Dessutom handlar det inte om en konkurrensutsatt marknad i ordets rätta bemärkelse. Skolkoncernerna kan etablera sina skolor var de vill och är alltid garanterade samma ersättning som de kommunala skolorna,  trots att de ofta har färre lärare och i många fall anställer personal utan adekvat utbildning. På så sätt pressar marknadsskolorna ner kostnaderna, skapar konstgjorda vinster och kan därefter slussa ut pengar till skatteparadis,  på bekostnad av kvaliteten i undervisningen
  • Tyra myra
    KillBill skrev 2025-10-02 20:21:31 följande:
    Dessutom handlar det inte om en konkurrensutsatt marknad i ordets rätta bemärkelse. Skolkoncernerna kan etablera sina skolor var de vill och är alltid garanterade samma ersättning som de kommunala skolorna,  trots att de ofta har färre lärare och i många fall anställer personal utan adekvat utbildning. På så sätt pressar marknadsskolorna ner kostnaderna, skapar konstgjorda vinster och kan därefter slussa ut pengar till skatteparadis,  på bekostnad av kvaliteten i undervisningen
    Är man cynisk om man anar att hela cirkusen haft som syfte att berika några få på våra barns bekostnad?
  • Mentat
    Tyra myra skrev 2025-10-02 20:07:01 följande:

Ja, jag ville verkligen välja skola åt mitt barn!  Hans funktionshinder gjorde att den kommunala skolan visserligen tog sig an honom men han var inte välkommen utan sågs mest såsom varande till besvär. Jag hittade en friskola som erbjöd utomordentlig undervisning just med inriktning på hans speciella problem. Ja, jag fick köra en hel del men det var det värt. 
  • KillBill
    Mentat skrev 2025-10-02 21:25:11 följande:
    Ja, jag ville verkligen välja skola åt mitt barn!  Hans funktionshinder gjorde att den kommunala skolan visserligen tog sig an honom men han var inte välkommen utan sågs mest såsom varande till besvär. Jag hittade en friskola som erbjöd utomordentlig undervisning just med inriktning på hans speciella problem. Ja, jag fick köra en hel del men det var det värt. 
    Tidigare fanns det flera specialklasser och även specialskolor i kommunal regi, där elever med särskilda behov kunde få individanpassad undervisning. Denna möjlighet minskade dock när den moderatledda alliansen beslutade att alla elever skulle inkluderas i vanliga skolklasser, en politik som ofta kallas för inkludering eller integrering. Reformen drevs igenom av Jan Björklund under hans tid som skolminister.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026