Tow2Mater skrev 2026-01-27 22:48:21 följande:
Jag vänder mig framst mot snyftartiklar som inte verkar rapportera mycket av sanningen i sitt sammanhang. Men vem har inget att se fram emot om man bara får laxbullar i vitvinssås och plommonfylld fläskkarré ....
Så en försämring är okey, bara man attackerar media och för du inte gillar den.
Och jag som inbillade mig att dom skulle göra det bättre för de som har det sämre, och hur man hörde detta inför förra valet.
Och nu står vi med många försämringar, och det rör dig inte i ryggen:
Det är där och då att dom aldrig har brytt sig om de som har det sämre, och sen undrar man om de som röstar på detta och varför de inte är det allra minsta upprörda.
Det berättar för oss alla att de har aldrig ens brytt sig om de som har de sämre.
Men man ser detta ofta i denna typ av politik, och där de gnäller om ekonomi, men sen får det sämre och det är ändå toppen och sen kan gnälla om ekonomi igen.
Vad är det fromleriet om egentligen, för man inser att de gnäller ekonomi är bara ren nonsens.
Men såklart bor man inte i Sverige, så vad bryr man sig om äldre om deras mat blir sämre, viktigare är det att gnälla över en artikel och media istället, och så mycket betydde dom äldre då = Ingenting.