Tow2Mater skrev 2026-02-18 13:25:27 följande:
Att sätta nedvärderande och negativa etiketter på ett partis väljare som är i minoritet, och vilka minoriteter även finns i andra partier, är smutskastning.
och att säga någon vill stänga gränser etc i sammanhanget är ohederligt, inte alls fakta.
Vilka etiketter är nedvärderande?
Är det Nationalism? eller fascism? Det är inga tillmälen utan fullt accepterade ideologier. Har man som väljare dessa ideologier ska man självfallet rösta på SD. Det är ju själva tanken med demokratin. Jag ifrågasätter inte att man som nationalist röstar på SD. Det får du gärna göra.
Vad jag vänder mig mot är när partiet inte är öppna med sina ideologier och fiskar röster genom att kritisera andra partier. På så sätt får man missnöjes röster från de som som tror på att det finns partier i Sveriges riksdag som är för en öppen invandring. Inte ens MP är det. Det är faktiskt därför alla regeringar har en invandringspolitik. Vi har haft detta under väldigt många år så att påstå att något parti skulle öppna alla gränser är helt enkelt inte sant.
När man hänvisar till flyktingkrisen 2014 så var det faktiskt inte Sveriges misslyckande utan EU:s misslyckande. Detta använder SD in absurdum mot alla andra partier. Detta är inte hederligt i min bok
Dessutom gör de gällande att vi i Sverige skulle ha speciellt stora problem med invandring och integration. Sanningen är att vi har precis samma problem som hela Europa. Vi är inget godtroget land som de gärna gör gällande.
Nej, hederlighet är inte vad som kännetecknar detta parti.
Sanningen är att om det är invandringen du är kritisk till så spelar det i stort sett ingen roll vilket parti du röstar på. Sverige är bundet av EU avtal och om du inte är beredd att göra om samma misstag som Storbritannien , att gå ur EU så spelar det liten roll vilket parti du röstar på i Svenska riksdagsvalet.
Om du tar nationalism, fascism och protectionism som skällsord ska du nog fundera på att rösta på något annat parti.