Tyra myra skrev 2026-02-15 19:02:14 följande:
Har kommit fram till att jag måste sluta läsa dessa trådar då jag faktiskt blir illamående av vissa inlägg.
Att jag blir så upprörd beror nog på att jag alltid tänkt att dessa skribenter är harmlösa men vid närmare eftertanke inser jag att dessa harmlösa individer är extremt indoktrinerade och kan liknas vid MAGA rörelsen i USA.
De läser bara vad de vill läsa och hör bara vad det vill höra. Dessutom är de fast övertygade om att de är vinnare.
Man kan fråga sig vinnare i vad? och vad består vinsten av?
Som tur är har vi ett valsystem som gör att ett parti som SD aldrig kommer att komma till makten i vår riksdag. Nu upprörs nog vissa läsare och går igång med att gammelpartierna förlorar väljare hela tiden men märk väl, demokratiska val är ingen tävling. Nu har många även Tidö-partiernas väljare upptäkt vad det vill säga att följa med i SD:s ledband. Bara tanken att utvisa en 7 månaders baby utan sina föräldrar visar hur synisk denna politik är. Man räknar liksom med att föräldrarna ska följa med sina utvisade barn.
Om det finns någon som tror att politikerna inte var fullt insatta i vad lagarna som styr detta skulle innebära är inte lovligt naiva. Självklar var de medvetna om detta.
Jag blir illamående av den brist på medkänsla som normaliseras allt mera i vårt samhälle. Och jag kommer alltid att kämpa mot den.
Kom inte och säg att detta uppvägs av enskilda händelser och av enskilda individers missgärningar. I så fall hur uppväger ni alla missgärningar enskilda SD medlemmarna i har på sina samveten?
Ni kommer att förlora tävlingen men medmänskligheten och solidariteten kommer att vinna valet,.
Men jag lägger ner.
Det är deras syfte också och göra dig arg och vandra dig mot polarisering, för polarisering är ett verktyg fascism använder för locka till sig nya som är lättlurade.
Mitt råd är vara saklig och faktabärande, men med en dryghet som de inte klarar av och att de då ser bortgjorda ut.
För det är det dom absolut inte vill se ut som = Bortgjorda.
Personligen tycker jag det mesta som kommer ur dessa är mediokra, men liten eller ingen saklighet eller fakta.
Och att deras diskussionsteknik svårt lättgenomskådade, och när det blir riktigt komiskt, det är när dom ska projicera sin egen extremism på andra.
Och hur de försöker inbilla sig själva ingen märker.
Rataxes skrev 2026-02-16 09:11:17 följande:
Det existerar inga vänsterextremister, det är ett högerextremt och sionistiskt påhitt.
Visst finns det vänsterextrema, men de är så få så ingen förstår vad de har för bäring i en diskussion ens.
Och ändå hör vi en del från trumpnissarna som påstår alla som inte håller med dom är vänsterextrema(Men få går på den, då den som vet lite om politik vet det är en lögn.)