• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • KillBill
    Alexanderlukas skrev 2026-02-15 16:02:22 följande:
    Du menar detsamma som allt ditt killgissande genom åren om vad Henrik Jönsson skulle ha sagt i sina videos?
    Snacka om att kasta ett kilo sten i ett glashus!

Det är närmast ett hån att jämföra Amanda Sokolnicki och Youtube-Jönsson i samma andetag.

Amanda Sokolnicki är en av Sveriges mest meriterade ledarskribenter. Jönsson har i stället gjort sig känd för hårt vinklade klipp, AI-genererade bilder och opinionsdriven propaganda.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2026-02-15 01:11:10 följande:
    Det måste isåfall varit länge sedan, inget en reputabel (?) nyhetssajt borde påstå idag. Det är många länder och partier som historiskt haft ett bra forhållande med ryssland. Och som granne har finland alltid måsta balasera på gränsen mellan att hålla ett bra samarbete och samtidigt inte lita på dem.

yle.fi/a/7-10060391

...verkar det inte finnas kvar något av den tidigare ytterhögergruppen Identitet och Demokrati, ID, som Sannfinländarna satt i innan de bytte grupp till Europeiska konservativa och reformister ECR (senast 2022, men vilka de även tidigare tillhorde).

En orsak att Orbán grundade en ny grupp är att gruppen ECR satte ner foten i fråga om hur hans parti Fidesz ser på Ryssland

Jo, vi vet i hur extremhögern har ett mycket bra förhållande med putler.
    De åker till och med dit för säga deras val är legitima som "valobservatörer".

Förstår det är jobbigt att försöka säga en sak, sen håller inte verkligheten med så bra Solig

Rataxes skrev 2026-02-15 09:44:58 följande:

Wolods Kräkheter, (medberoende socialdemokratisk) har den här ledarskribentern:

Nu är jag ingen rojalist, men köper hennes resonemang om vi översätter det till politiken, eftersom fd socialdemokratisk statsminister i Norge haft tätt umgänge med Epstein så borde inte Socialdemokraterna få makten i Sverige.

DN är nu nere på ETC-nivå, eller "flamman"

Jaha, och vad ska vi göra med DIN fantasi menar du?
    Men säger din fantasi detta, så måste ju det vara rätt :lol::lol::lol: 

Eller kanske du skulle läst ledaren och insett något annat, men såklart, saklighet och fakta är inte din starka gren precis.

Rataxes skrev 2026-02-15 11:27:26 följande:
    Jag föredrar att läsa ledarskribenter som inte låser in sina alster till sina närmast sörjande.

www.gp.se/ledare/darfor-demonstrerar-inte-vanstern-mot-mullorna-i-iran.6259b435-ffcd-4cf5-bc46-5b9ff23e0fa3

"Under 1970-talet insåg Khomeini, liksom Khamenei och Hamas under 2020-talet, att man enkelt kunde spela på vänsterns naivitet och föreställningar om makt och imperialism i världen. Det gällde att använda rätt språkbruk om USA, Israel och sionism, så gick vänstern till handling. Det är ett närmast betingat beteende ? använd rätt ord, så kommer de att mobilisera sig och demonstrera, år efter år, ofta omedvetna om vems ärenden de går."

Och ditt partis gullande med mullorna glömmer man aldrig.

Se glädjen i de svenska politikernas ögon när de får möta en tvättäkta bödel.

Fascinerande att du försöker inbilla dig att en bild säger allt, och när högern har precis liknande bilder.
    Det du säger i bästa fall, det är att bägge är dåliga i så fall.(Men lugnt, ditt narrativ och agenda med ryssarna i mediokersamling berättar ett fromleri istället.)

KillBill skrev 2026-02-15 11:48:27 följande:
    Och avslutningsvis: hur fan är man funtad när man skriver ett kritiskt inlägg utan att ens ha läst det man kritiserar? Det är bara för dumt!

Satt och fundera på detta innan, men tror det har med den median de läser i kaninhålet, där finns allt i rubriken.

Men sällan man ser dessa pinsamheter i agendan, och den som har litet intellekt.
    Ja, de inser snabbt att agenda har svårt för läsa texter och ta in dom.
    Lite som trumpen, som inte klarar av att läsa rapporterna hen får.(Antar det är därför det blir så många fel.)

Alexanderlukas skrev 2026-02-15 16:02:22 följande:
    Du menar detsamma som allt ditt killgissande genom åren om vad Henrik Jönsson skulle ha sagt i sina videos?
    Snacka om att kasta ett kilo sten i ett glashus!

Som vad?
    Vi alla undrar då du glömde av att berätta detta och vad det skulle vara som som henke sade var rätt och utan en massa desinformation och faktafel.

Det är nu tystnaden faller in.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2026-02-15 15:38:21 följande:
    Det har du iofs rätt i, eller president Åkesson, för den delen.
    President Åkesson... Reaktionerna på det valresultatet... Skrattande
  • KillBill
    nattuw skrev 2026-02-15 16:35:22 följande:
    Den drömmen får du aldrig uppleva. Svenska folket skulle aldrig rösta fram en ledare för nyss-nazister till president..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Alexanderlukas
    KillBill skrev 2026-02-15 16:18:11 följande:

Det är närmast ett hån att jämföra Amanda Sokolnicki och Youtube-Jönsson i samma andetag.

Amanda Sokolnicki är en av Sveriges mest meriterade ledarskribenter. Jönsson har i stället gjort sig känd för hårt vinklade klipp, AI-genererade bilder och opinionsdriven propaganda.

Det är närmast ett hån när du anklagar andra för att inte läsa texter, när du själv har killgissat angående vad Henrik Jönsson skulle ha sagt i sina videos genom åren.
    Men så är du ju Socialdemokrat och jag tar hänsyn till det!
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • klyban
    Alexanderlukas skrev 2026-02-15 17:10:26 följande:
    Det är närmast ett hån när du anklagar andra för att inte läsa texter, när du själv har killgissat angående vad Henrik Jönsson skulle ha sagt i sina videos genom åren.
    Men så är du ju Socialdemokrat och jag tar hänsyn till det!

Och vad skulle det vara?

För vad jag lärt mig med när ni tar upp henke, det är att det finns oftast ett eller flera fel och som påvisas också som att vara fel eller desinformation.

Men misstänker Den Stora Bedövande Tystnaden kommer nu.
    Men för all del, vilken länk med henke har ni gett på Familjeliv, och som inte fått rätt kritik.(Det är lugnt, tystnaden faller n8i vet vi alla.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-15 16:18:11 följande:

Sokolnicki är ett våp, klart att du gillar ett sånt, ditt parti är ju nedlusat med sådana.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • klyban
    Rataxes skrev 2026-02-15 17:28:12 följande:
    Sokolnicki är ett våp, klart att du gillar ett sånt, ditt parti är ju nedlusat med sådana.
    Dock betyder inte utseende något alls och med ledare.(Vad inbilla du dig argument för person skulle ändra om sak?)
    Du har inget sakligt och faktabärande?
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2026-02-15 16:35:22 följande:
    Det luktar ruttet när israelvänner hejar på en rasist som startade en nazistisk parti med andra nazister.
  • Tyra myra

Har kommit fram till att jag måste sluta läsa dessa trådar då jag faktiskt blir illamående av vissa inlägg. 

Att jag blir så upprörd beror nog på att jag alltid tänkt att dessa skribenter är harmlösa men vid närmare eftertanke inser jag att dessa harmlösa individer är extremt indoktrinerade och kan liknas vid MAGA rörelsen i USA. 

De läser bara vad de vill läsa och hör bara vad det vill höra. Dessutom är de fast övertygade om att de är vinnare. 

Man kan fråga sig vinnare i vad? och vad består vinsten av?

Som tur är har vi ett valsystem som gör att ett parti som SD aldrig kommer att komma till makten i vår riksdag. Nu upprörs nog vissa läsare och går igång med att gammelpartierna förlorar väljare hela tiden men märk väl, demokratiska val är ingen tävling.  Nu har många även Tidö-partiernas väljare upptäkt vad det vill säga att följa med i SD:s ledband. Bara tanken att utvisa en 7 månaders baby utan sina föräldrar visar hur synisk denna politik är. Man räknar liksom med att föräldrarna ska följa med sina utvisade barn.

Om det finns någon som tror att politikerna inte var fullt insatta i vad lagarna  som styr detta skulle innebära är inte lovligt naiva. Självklar var de medvetna om detta. 

Jag blir illamående av den brist på medkänsla som normaliseras allt mera i vårt samhälle. Och jag kommer alltid att kämpa mot den. 

Kom inte och säg att detta uppvägs av enskilda händelser och av enskilda individers missgärningar.  I så fall hur uppväger ni alla missgärningar  enskilda SD medlemmarna i har på sina samveten? 

Ni kommer att förlora tävlingen men medmänskligheten och solidariteten kommer att vinna valet,.

Men jag lägger ner. 

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026