• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Alexanderlukas
    klyban skrev 2026-03-12 14:57:46 följande:
    Aldrig hört det heller, och när jag ljudar ordleken så låter det inte ens lika heller.
    Alexanderlukas skrev 2026-03-12 13:42:56 följande:
    Det stämmer! Bland de socialdemokratiska trollen är det ett vanligt uttryck, underförstått med syfte att smutskasta nuvarande regering.

Ohh, dåliga projiceringar av dig.
    Och när det är SD som har trollfabriker som inte skulle existera, och som jimbo sade efter avslköjandet skulle utökas.

Och du pratar om såsse media som alla kan ta reda på vem som står bakom, än jimbos trollfabriker som jimbo ljög om i över ett decennier om och att det inte existerade.

Det berättar hu svårt mediokert dålig din projicering var och när du utelämnar så mycket vital fakta som berättade att du försökte desinformera.

Kan du inte fortsätta att ljuda istället för att skriva? Jag gissar att merparten av forumet håller med mig.
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • klyban
    Alexanderlukas skrev 2026-03-12 15:33:52 följande:
    Kan du inte fortsätta att ljuda istället för att skriva? Jag gissar att merparten av forumet håller med mig.

Tror du din ad hominem ändrar något att det inte ens låter likt?

Och tydligen var det inte heller roligt prata om trollfabriker och riktiga såna.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mentat
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-12 13:13:03 följande:
    Detta existerar nog mest ii din fantasi. Har själv aldrig hört ordet förrän jag läste det här. 

Kanske existerar det bara i sociala media bland trollen
    Nåja, du har kunnat läsa det på detta forum sedan 2022, många gånger om dagen.

Enligt Googles AI-svar säger "Begreppet används ofta i medier, särskilt i opinions- och kulturtexter, " så jag tar för givet att du aldrig läser sådana.
  • klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 16:01:02 följande:
    Nåja, du har kunnat läsa det på detta forum sedan 2022, många gånger om dagen.

Enligt Googles AI-svar säger "Begreppet används ofta i medier, särskilt i opinions- och kulturtexter, " så jag tar för givet att du aldrig läser sådana.

Kan inte ens påminna jag sett det en gång, och har jag, så har jag inte ens faktiskt sett det.

Kanske inte högern skulle hålla på med öknamn, så kanske inte såna här hade kommit tillbaka i knäet på dom?

Och två, det låter ju inte ens lika, det är endast som stavat det ser liknande ut, och om jag sett det utan reflekterat över det, så är det helt säkert för att det är för otydligt.

Sen vad är tidelaget?
    Tidelag vet jag vad det är...

Inser man får ha en rejäl fantasi ett för att det inte låter lika, två ordet är inte likt heller, då ändelsen får det betyda någon helt annat.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mentat
    klyban skrev 2026-03-12 16:13:14 följande:

Kan inte ens påminna jag sett det en gång, och har jag, så har jag inte ens faktiskt sett det.

Kanske inte högern skulle hålla på med öknamn, så kanske inte såna här hade kommit tillbaka i knäet på dom?

Och två, det låter ju inte ens lika, det är endast som stavat det ser liknande ut, och om jag sett det utan reflekterat över det, så är det helt säkert för att det är för otydligt.

Sen vad är tidelaget?
    Tidelag vet jag vad det är...

Inser man får ha en rejäl fantasi ett för att det inte låter lika, två ordet är inte likt heller, då ändelsen får det betyda någon helt annat.

Tidelaget är bestämd form av ordet tidelag. Det är oerhört grundläggande svensk grammatik. Jag vägrar tro att du är så obildad eller ointelligent att du inte begriper det mycket väl.
  • klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 16:46:40 följande:
    Tidelaget är bestämd form av ordet tidelag. Det är oerhört grundläggande svensk grammatik. Jag vägrar tro att du är så obildad eller ointelligent att du inte begriper det mycket väl.

Intressant är att ett det inte ens låter som tidö, två, och aldrig i mitt liv sett någon adressera tidelag som tidelaget.
    Snacka om  söka efter något som inte är en sak ens.

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 16:46:40 följande:

Och två, vem har ens använt det här?

Och det än mer komiska är att ingen har ens reagerat,för högersnöflingor brukar gå ballistiska normalt.
    Så det berättar att inte ens de har brytt sig.

Och sekundärt är det bara what goes around, comes around.

Kanske sluta med öknamn, eller för svårt?

• Mentat
    klyban skrev 2026-03-12 17:51:54 följande:

Och två, vem har ens använt det här?

Och det än mer komiska är att ingen har ens reagerat,för högersnöflingor brukar gå ballistiska normalt.
    Så det berättar att inte ens de har brytt sig.

Och sekundärt är det bara what goes around, comes around.

Kanske sluta med öknamn, eller för svårt?

Att göra en sökning i den här tråden är väl ändå inte för svårt ens för dig? 
  • klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 18:43:33 följande:
    Att göra en sökning i den här tråden är väl ändå inte för svårt ens för dig? 

Så en kanske?

och två, sökningar fungerar inte här, ingen aning varför det är så.
    Och har inte fungerat på åratal.

• Mentat
    klyban skrev 2026-03-12 18:51:53 följande:

Så en kanske?

och två, sökningar fungerar inte här, ingen aning varför det är så.
    Och har inte fungerat på åratal.

Fungerade utmärkt för mig. Annars kan man göra en google-sökning på enskild site så får du fler trådar än denna.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026