• Embarazada

BIM Juni 2023

Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.

10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2023
  • Hejvärldenhej

Tack syskonförsök! (håller alltid på att kalla dig syskonkärlek🥰 och hoppas att verkligen att det blir din tur nu!!) Då ska jag nog prova munkpeppar! väldigt störigt att behöva vänta sååå länge nu mellan varje.

Jag har kört c-vitamin nästan hela denna cykeln. Men jag visste inte att man ska sluta vid ägglossning? Vad kan störas? 

Det jag läste om c-vitamin var att det var positivt för fertiliteten och att man skulle äta 1000 mg enl. någon studie som sett att det ökat. Tänkte att c-vitamin är väl bra oavsett så jag kör. Men syskonförsök verkar ha lite mer intel än mig 😊 

• Rödluvan93

Intressant det här med C vitamin! 😊 äter bara D vitamin och lite annat. Inte alls tänkt på C faktiskt, skulle du säga att C är mer att rekommendera än D? @Syskonförsök

• GuldKvinnan
    Syskonförsök skrev 2023-05-31 20:52:10 följande:

Minst 750mg om dagen! inga speciella tabletter. :) jag kör på dessa: https://www.apotekhjartat.se/produkt/pharma-nord-bio-c-vitamin-120-st-3ed91895/?ab_version=B&gclid=EAIaIQobChMIn_m2jpyg_wIVo4poCR32OgoAEAQYASABEgIDZPD_BwE

c vitamin ska naturligt kunna öka progesteronet i kroppen och progesteron är ju viktigt i cykeln både för att bygga en bra slemhinna innan ägglossning men också få ägget att fästa efter ägglossning. Det är ju progesteronet som ökar temperaturen i kroppen och jag haft haft tre kemiska graviditeter och misstänkte att jag kunde behöva mer progesteron för att hjälpa ägget fästa helt och månaden jag provade så funkade det. Denna cykel äter jag det också hela tiden så hoppas de funkar nu med! men de KAN ju såklart bara varit slump med , de går väl aldrig veta helt!

Oki tack för info! Jag har faktiskt ätit en hel del c-vitamin den senaste tiden för att jag varit förkyld typ 711 gånger de senaste månaderna - kan ju hoppas att det har hjälpt även på gravidfronten också då! Förstår såklart att det inte är någon garanti men alla tips mottages ju tacksamt! :) 
  • Syskonförsök

prova! 
    jag har slutat vid ägglossning för att jag vet att om en tar progesteronkräm så ska det inte tas runt ägglossning för det kan störa att det blir en ägglossning Så därför bara av försiktighet har jag skippat det precis då. Men de är nog bara något jag fått för mig och absolut inget måste! 

jag har läst att de ska vara minst 750 mg men inget Max! Så de är säkert bra med 1000mg med! :) vem vet, kanske bättre! Håller tummarna !

Hejvärldenhej skrev 2023-05-31 20:59:09 följande:

Tack syskonförsök! (håller alltid på att kalla dig syskonkärlek🥰 och hoppas att verkligen att det blir din tur nu!!) Då ska jag nog prova munkpeppar! väldigt störigt att behöva vänta sååå länge nu mellan varje.

Jag har kört c-vitamin nästan hela denna cykeln. Men jag visste inte att man ska sluta vid ägglossning? Vad kan störas? 

Det jag läste om c-vitamin var att det var positivt för fertiliteten och att man skulle äta 1000 mg enl. någon studie som sett att det ökat. Tänkte att c-vitamin är väl bra oavsett så jag kör. Men syskonförsök verkar ha lite mer intel än mig 😊 

• Syskonförsök

Oj ingen aning alls! Jag har faktiskt inte provat att ta mycket d vitamin. Tänkte prova boosta ägglossning med d vitamin men de blir första gången nu Snart i så fall! Men så jag har ingen aning. Misstänkte bara för min del att just progesteronet kunde behövas men ville inte köra på progesteronkräm från nätet.. därav c vitamin lösningen!

äter du extra d vitamin hela cykeln eller hur gör du? :) 

Rödluvan93 skrev 2023-05-31 21:10:18 följande:

Intressant det här med C vitamin! 😊 äter bara D vitamin och lite annat. Inte alls tänkt på C faktiskt, skulle du säga att C är mer att rekommendera än D? @Syskonförsök

• lalalovee

Får jag hoppa in här :) 
    BIM är 6/6 men det känns verkligen som det tog dig denna månad. Jag är 31 och killen 34.. tog test nu ikväll för jag uppenbarligen inte kan hålla mig till på måndag men det känns som att det syns något pytttelitet, syns dock ner irl men kan ärligt talat vara önsketänkande Hehe!
  • Embarazada
    lalalovee skrev 2023-05-31 22:41:46 följande:
    Får jag hoppa in här :) 
    BIM är 6/6 men det känns verkligen som det tog dig denna månad. Jag är 31 och killen 34.. tog test nu ikväll för jag uppenbarligen inte kan hålla mig till på måndag men det känns som att det syns något pytttelitet, syns dock ner irl men kan ärligt talat vara önsketänkande Hehe!
    Har tyvärr svårt att se då bilderna är så mörka Obestämd
  • Embarazada

Då kör vi bilder på dagens test igen.

Jäkla svårt att placera testen på ett ställe med lagomt mycket ljus så det går att se något på bilderna.

Det är iaf samma test men på olika platser i badrummet Tungan ute

Svar på tråden BIM Juni 2023