BIM Juni 2023
Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.
10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.
10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
Tack syskonförsök! (håller alltid på att kalla dig syskonkärlek🥰 och hoppas att verkligen att det blir din tur nu!!) Då ska jag nog prova munkpeppar! väldigt störigt att behöva vänta sååå länge nu mellan varje.
Jag har kört c-vitamin nästan hela denna cykeln. Men jag visste inte att man ska sluta vid ägglossning? Vad kan störas?
Det jag läste om c-vitamin var att det var positivt för fertiliteten och att man skulle äta 1000 mg enl. någon studie som sett att det ökat. Tänkte att c-vitamin är väl bra oavsett så jag kör. Men syskonförsök verkar ha lite mer intel än mig 😊
Haha du han svara 💜 såg inte det
Hopppas att det inte är slump 🙏🙏
Intressant det här med C vitamin! 😊 äter bara D vitamin och lite annat. Inte alls tänkt på C faktiskt, skulle du säga att C är mer att rekommendera än D? @Syskonförsök
Minst 750mg om dagen! inga speciella tabletter. :) jag kör på dessa: https://www.apotekhjartat.se/produkt/pharma-nord-bio-c-vitamin-120-st-3ed91895/?ab_version=B&gclid=EAIaIQobChMIn_m2jpyg_wIVo4poCR32OgoAEAQYASABEgIDZPD_BwE
c vitamin ska naturligt kunna öka progesteronet i kroppen och progesteron är ju viktigt i cykeln både för att bygga en bra slemhinna innan ägglossning men också få ägget att fästa efter ägglossning. Det är ju progesteronet som ökar temperaturen i kroppen och jag haft haft tre kemiska graviditeter och misstänkte att jag kunde behöva mer progesteron för att hjälpa ägget fästa helt och månaden jag provade så funkade det. Denna cykel äter jag det också hela tiden så hoppas de funkar nu med! men de KAN ju såklart bara varit slump med , de går väl aldrig veta helt!
prova!
jag har slutat vid ägglossning för att jag vet att om en tar progesteronkräm så ska det inte tas runt ägglossning för det kan störa att det blir en ägglossning Så därför bara av försiktighet har jag skippat det precis då. Men de är nog bara något jag fått för mig och absolut inget måste!
jag har läst att de ska vara minst 750 mg men inget Max! Så de är säkert bra med 1000mg med! :) vem vet, kanske bättre! Håller tummarna !
Tack syskonförsök! (håller alltid på att kalla dig syskonkärlek🥰 och hoppas att verkligen att det blir din tur nu!!) Då ska jag nog prova munkpeppar! väldigt störigt att behöva vänta sååå länge nu mellan varje.
Jag har kört c-vitamin nästan hela denna cykeln. Men jag visste inte att man ska sluta vid ägglossning? Vad kan störas?
Det jag läste om c-vitamin var att det var positivt för fertiliteten och att man skulle äta 1000 mg enl. någon studie som sett att det ökat. Tänkte att c-vitamin är väl bra oavsett så jag kör. Men syskonförsök verkar ha lite mer intel än mig 😊
Oj ingen aning alls! Jag har faktiskt inte provat att ta mycket d vitamin. Tänkte prova boosta ägglossning med d vitamin men de blir första gången nu Snart i så fall! Men så jag har ingen aning. Misstänkte bara för min del att just progesteronet kunde behövas men ville inte köra på progesteronkräm från nätet.. därav c vitamin lösningen!
äter du extra d vitamin hela cykeln eller hur gör du? :)
Intressant det här med C vitamin! 😊 äter bara D vitamin och lite annat. Inte alls tänkt på C faktiskt, skulle du säga att C är mer att rekommendera än D? @Syskonförsök
Då kör vi bilder på dagens test igen.
Jäkla svårt att placera testen på ett ställe med lagomt mycket ljus så det går att se något på bilderna.
Det är iaf samma test men på olika platser i badrummet