• Embarazada

BIM Juni 2023

Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.

10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2023
  • ANSN

Jag är 33  och maken också. :)  Håller med att det suger att få negativt hela tiden. Ändå så är man helt spänd varje gång man gör testet. 

• Veeera

Jag är 33 och sambon 35. Är på tredje försöket. Tiden mellan ÄL och BIM är verkligen långsam. Har en hel del planerat närmsta två veckorna så borde gå fort hoppas jag. Mysigt att gå in och läsa här också!

• Syskonförsök

Stämmer! jag har alltid kört kombinationen men skulle tro munkpeppar gör största skillnaden men osäker. Sen verkar de bero lite på vad jag tar,. Jag provar ju allt för att få bebis så provat q10 med för ägg kvalitet och bidrottningsgele (provar utan nu dock för de kan visst förlänga cykeln) och har även tagit c vitamin hela cykeln för att bygga bra slemhinna och öka progesteronet. Uppehåll just vid dagarna för ägglossning dock för att inte störa! 

Hejvärldenhej skrev 2023-05-31 09:53:35 följande:
    Syskonförsök: har för mig jag läst att du äter något för att korta din cykel, munkpeppar och/eller rosenrot? Min har börjat vara ca 37 dagar, lite frustrerade. Är det båda eller en av dem som hjälper mot längden? Värt att testa! 
  • Syskonförsök

Jag blir 33 i september och maken 35. Vi har ju försökt ett år nu med syskon medan lillan som är 2,5 blev till på andra försöket. Fick missfall på försök 11 (HUR dålig karma) så hoppas innerligt inte det tar 11 försök till nu. 

• Syskonförsök

Intressant faktum dock - både jag och trefaldigmästareikärlek provade c vitamin en cykel efter sådär 10-11 försök utan plus på stickan och båda första gången vi båda körde c vitamin hela cykeln så tog det sig. Säger inte att de är ett samband i sig, men kanske. De hjälper naturligt progesteronet och syntes bra skillnad på tempen att det fungerade också. :) ofarligt tips till er! (mitt blev dock missfall tyvärr men plus är plus!)

Syskonförsök skrev 2023-05-31 18:25:55 följande:

Stämmer! jag har alltid kört kombinationen men skulle tro munkpeppar gör största skillnaden men osäker. Sen verkar de bero lite på vad jag tar,. Jag provar ju allt för att få bebis så provat q10 med för ägg kvalitet och bidrottningsgele (provar utan nu dock för de kan visst förlänga cykeln) och har även tagit c vitamin hela cykeln för att bygga bra slemhinna och öka progesteronet. Uppehåll just vid dagarna för ägglossning dock för att inte störa! 

• MarKih83

1/6 - Foodie, 1a barnet
    1/6 - Hejvärldenhej, 1 barnet, 5e försöket

1-2/6 sanlin90 2a barnet, försökt 2 år
    2/6 - AJMB, 1a barnet, 2a försöket
    2/6 - Pälsboll, 1a barnet
    3/6 - Rödluvan93, 1:a barnet, 19e försöket.
    3/6 - Hannis1983, 4e barnet. 3e försöket efter MF
    5/6 - theremustbeanotherway, 2a barnet, 3:e försöket efter MF
    6/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
    7/6 - Mmajors 1a barnet, 3e försöket
    8/6 - Hejasommaren, 1a barnet, 2a försöket 
    10/6 - Bakpotatis, 2a barnet, 2a försöket
    10/6 - MiniRodin, 2:a barnet, 2:a försöket.
    10/6 - My871, 5e barnet, 2 försöket efter MA
    11/6 - September B, 2a barnet, 2a försöket
    11/6 - Loui123, 2 a barnet, 7e försöket
    13/6 - ggi123, 1a barnet, 9e försöket
    13/6 - Veer, 1a barnet, 3e försöket
    13/6 - Malmötjej, 1a barnet, 5e försöket
    15/6 - lipa3646 5e barnet 6 försöket efter änglafödsel
    19/6 - Syskonförsök, 2a barnet, 2 försöket efter MF
    23/6 - Barbrastreisand
    23/6- ovantadedromme
    27/6 MarKih83, femte försöket
  • GuldKvinnan
    Syskonförsök skrev 2023-05-31 18:37:59 följande:

Intressant faktum dock - både jag och trefaldigmästareikärlek provade c vitamin en cykel efter sådär 10-11 försök utan plus på stickan och båda första gången vi båda körde c vitamin hela cykeln så tog det sig. Säger inte att de är ett samband i sig, men kanske. De hjälper naturligt progesteronet och syntes bra skillnad på tempen att det fungerade också. :) ofarligt tips till er! (mitt blev dock missfall tyvärr men plus är plus!)

Oj vad intressant! Berätta gärna mer om c-vitaminkuren - några speciella tabletter, hur mycket osv? :)
  • Sanlin90

Jag blev 33 idag, sambon är 30. 

borde få mens imorgon hade räknat fel så eg idag men den lyser med sin frånvaro ännu. 

• GuldKvinnan
    Sanlin90 skrev 2023-05-31 20:44:53 följande:

Jag blev 33 idag, sambon är 30. 

borde få mens imorgon hade räknat fel så eg idag men den lyser med sin frånvaro ännu. 

Grattis på födelsedagen och håller tummarna! :)
  • Syskonförsök

Minst 750mg om dagen! inga speciella tabletter. :) jag kör på dessa: https://www.apotekhjartat.se/produkt/pharma-nord-bio-c-vitamin-120-st-3ed91895/?ab_version=B&gclid=EAIaIQobChMIn_m2jpyg_wIVo4poCR32OgoAEAQYASABEgIDZPD_BwE

c vitamin ska naturligt kunna öka progesteronet i kroppen och progesteron är ju viktigt i cykeln både för att bygga en bra slemhinna innan ägglossning men också få ägget att fästa efter ägglossning. Det är ju progesteronet som ökar temperaturen i kroppen och jag haft haft tre kemiska graviditeter och misstänkte att jag kunde behöva mer progesteron för att hjälpa ägget fästa helt och månaden jag provade så funkade det. Denna cykel äter jag det också hela tiden så hoppas de funkar nu med! men de KAN ju såklart bara varit slump med , de går väl aldrig veta helt!

GuldKvinnan skrev 2023-05-31 20:24:07 följande:
    Oj vad intressant! Berätta gärna mer om c-vitaminkuren - några speciella tabletter, hur mycket osv? :)
Svar på tråden BIM Juni 2023