• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sandra.91.
    Idnor skrev 2023-08-26 16:02:41 följande:

Har också haft HG i båda mina tidigare graviditeter. Varit inlagd och fått alla tänkbara mediciner, typ lergigan och ondansetron. Sista grav tog jag också omeprazol och tyckte typ att det hjälpte för att spyorna smakade mindre spya då. Det var ju inte det som va avsikten, men tyckte det va en bra bonus! 
    Tidigare i den här tråden var det någon som skrev om en ny medicin, speciellt utvecklad mot gravidillamående, har ni provat den? Jag frågade direkt efter den nu vid första telefonkontakt med bm, och det skulle de fixa, för den va mycket bättre enligt henne då iaf. 

Jag fick väldigt mycket komplikationer pga hg under min första graviditet. Bla fick jag efter det diagnosen ptsd, eftersom jag under en lång tid upplevt ett trauma där jag trodde att jag skulle dö (svimmade konstant av vätske och saltbrist, men blev inte trodd av vården och bara hemskickad). Det tog många år av behandling för att bli frisk från det, och 8 år innan jag vågade bli gravid igen. 
    Men det va ju många år sen, och det verkar verkligen som att man kan få mycket bättre behandling och bemötande vid hg nu tycker jag. Någon annan som upplevt nåt liknande? 

Denna grav har jag dock inte mått illa ännu, men är bara v 6, så det kommer nog...

Tycker jag har läst igenom hela tråden men hittar inget om den nya medicinen.(måste va helt blind🙈) hade varit så tacksam för namnet på den❤️
  • Idnor

Ja, det har du nog rätt i för det måste ha varit i bim-tråden. Blandade nog ihop dem nu! 
    Här är medicinen: www.fass.se/m/produkt/20211210000047/health/tabproduct 
    Vad jag förstått så är det den första medicinen som utvecklats just mot gravidillamående, medan de andra som brukar användas ju är tex mot åksjuka, lugnande,  eller mot illamående vid cellgiftsbehandling mm.  
    Jag känner nästan att jag hoppas för mycket på den här medicinen nu... kan ju förstås lika gärna va att den inte heller funkar nåt vidare.
    Har ni provat med b-vitamin förresten, och har ni i så fall märkt nån skillnad? 

Det blev 8 år mellan mina första barn, så de är 10 och 2 nu. Hade inte tänkt mig tre, men vill väldigt gärna få ha två barn lite tätare som vi tänkt från början, så då blev det en till nu när allt blivit bra igen efter alla de där åren. Men det känns ju lite tokigt och omvänt egentligen att det här med att ha riktigt hemska graviditeter gjorde att jag valde att va gravid en till gång! 

• hl123
    Noelani skrev 2023-08-26 10:30:13 följande:
    Är det någon som vet om denna ökning är bra nog? 
    Rfsus testa ofta..... Hört att de inte brukar ge så skarpa streck, någon som har erfarenhet av det ?

Jag är ett par dagar innan BIM . Ca 3-5...
    Om det fortfarande är så tidigt ser det helt normalt ut!
  • studerade
    Noelani skrev 2023-08-26 10:30:13 följande:
    Är det någon som vet om denna ökning är bra nog? 
    Rfsus testa ofta..... Hört att de inte brukar ge så skarpa streck, någon som har erfarenhet av det ?

Jag är ett par dagar innan BIM . Ca 3-5...
    De är starkt med tanke på hur tidigt du testat ☺️ jag brukar ha som den svagaste på bim 🤣
  • Noelani
    Tack så hjärtligt för svar, kan verkligen inget om sånt här och känner mig så lost 😅

Ja ni har nog rätt och idag blev det ännu lite och fick gravid på cb digital igår 🙏 BIM borde vara på tisdag så det är ju ff en bit kvar dit...

Någon som vet om det borde varit starkare redan nu om det är tvillingar eller kan det vara både och?
  • studerade
    Noelani skrev 2023-08-27 19:43:09 följande:
    Tack så hjärtligt för svar, kan verkligen inget om sånt här och känner mig så lost 😅

Ja ni har nog rätt och idag blev det ännu lite och fick gravid på cb digital igår 🙏 BIM borde vara på tisdag så det är ju ff en bit kvar dit...

Någon som vet om det borde varit starkare redan nu om det är tvillingar eller kan det vara både och?
    Vet ej uti tvillingar men testen bör bli starkare varannan dag ❤️
  • Sandra.91.
    Idnor skrev 2023-08-27 00:13:04 följande:

Ja, det har du nog rätt i för det måste ha varit i bim-tråden. Blandade nog ihop dem nu! 
    Här är medicinen: www.fass.se/m/produkt/20211210000047/health/tabproduct 
    Vad jag förstått så är det den första medicinen som utvecklats just mot gravidillamående, medan de andra som brukar användas ju är tex mot åksjuka, lugnande,  eller mot illamående vid cellgiftsbehandling mm.  
    Jag känner nästan att jag hoppas för mycket på den här medicinen nu... kan ju förstås lika gärna va att den inte heller funkar nåt vidare.
    Har ni provat med b-vitamin förresten, och har ni i så fall märkt nån skillnad? 

Det blev 8 år mellan mina första barn, så de är 10 och 2 nu. Hade inte tänkt mig tre, men vill väldigt gärna få ha två barn lite tätare som vi tänkt från början, så då blev det en till nu när allt blivit bra igen efter alla de där åren. Men det känns ju lite tokigt och omvänt egentligen att det här med att ha riktigt hemska graviditeter gjorde att jag valde att va gravid en till gång! 

Tack så mycket!. 

Läkaren rekommenderade mej att testa med B6 också så har beställt hem de o hålla tummarna😊. 

roligt att ha en som är lite äldre o två små🥰

• Zannizz

Hej alla : )

Jag har inte skrivit nåt i den här gruppen tidigare, men har följt er. Jag har ett vul inbokat ikväll. Enligt mina beräkningar är jag 7+1 idag. Och jag sitter här på jobbet och är så nervös så jag knappt kan sitta ner. Jag har en 2-åring, men min senaste graviditet slutade i MA. Och nu är jag totalt livrädd för att få samma besked. Att man inte kan se nåt, eller att fostret är dött osv. En del av mig funderar på att skita i det, jag åker hem efter jobbet och drar nåt gammalt över mig istället. Och en annan del tänker att det är bättre att få veta förr än senare hur det står till.... Fy fan.... jag ångrar så att jag bokade in ett vul, för jag får panik av tanken på att Dr kanske säger något negativt. Förlåt för mitt gnäll.... Men jag känner mig helt panikslagen.

• Noelani
    Zannizz skrev 2023-08-28 14:21:56 följande:

Jag har inte skrivit nåt i den här gruppen tidigare, men har följt er. Jag har ett vul inbokat ikväll. Enligt mina beräkningar är jag 7+1 idag. Och jag sitter här på jobbet och är så nervös så jag knappt kan sitta ner. Jag har en 2-åring, men min senaste graviditet slutade i MA. Och nu är jag totalt livrädd för att få samma besked. Att man inte kan se nåt, eller att fostret är dött osv. En del av mig funderar på att skita i det, jag åker hem efter jobbet och drar nåt gammalt över mig istället. Och en annan del tänker att det är bättre att få veta förr än senare hur det står till.... Fy fan.... jag ångrar så att jag bokade in ett vul, för jag får panik av tanken på att Dr kanske säger något negativt. Förlåt för mitt gnäll.... Men jag känner mig helt panikslagen.

Åh förstår helt känslan ❤️ 
    Hur har det gått ??
  • Amandy1990
    Zannizz skrev 2023-08-28 14:21:56 följande:

Förstår precis, jag är också orolig hela tiden. Har ett VUL inbokat på onsdag och går också med katastroftankar inför det. Hur gick det för dig idag? 
Svar på tråden BF april 2024