• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Amandy1990
    Willsam skrev 2023-08-30 10:46:54 följande:

ni som får tidiga UL. Vart får ni det? Betalar ni o bokar själva? Vid ivf ingår tidigt UL som jag förstått. Men ni andra? 

man känner ju själv att man bara går o väntar o oroar sig över att nåt inte utvecklas som det ska. 
    Hur har ni gjort 😀 berätta 😀

Jag gjorde tidigt UL idag och betalade själv. 1000 kr kostade det, men värt varenda krona för att få se ett hjärta slå och att allt än så länge ser normalt ut 🙏🏼 
  • Willsam
    Amandy1990 skrev 2023-08-30 11:40:07 följande:
    Jag gjorde tidigt UL idag och betalade själv. 1000 kr kostade det, men värt varenda krona för att få se ett hjärta slå och att allt än så länge ser normalt ut 🙏🏼 
    Ja men det är lite så jag tänker också. Jag vill ju veta o se det lilla hjärtat picka. Vilken vecka är du nu? Jag är bara 6+4. o ser ut som man tidigast får boka v 8. Iaf det jag hittat. 
  • Amandy1990
    Willsam skrev 2023-08-30 12:30:44 följande:
    Ja men det är lite så jag tänker också. Jag vill ju veta o se det lilla hjärtat picka. Vilken vecka är du nu? Jag är bara 6+4. o ser ut som man tidigast får boka v 8. Iaf det jag hittat. 
    Enligt senaste mens 7+0 men mätte idag 6+4 men hon sa att det var lite svårt att mäta idag pga den låg så nära gulesäcken eller nåt sånt. Man såg i alla fall hjärtat tydligt! I Köpenhamn kan man göra från 6+0 (bor nära).
    Mama Mia gjorde endast från 8+0 när jag ringde och frågade. 
  • Zannizz
    Willsam skrev 2023-08-30 10:46:54 följande:

ni som får tidiga UL. Vart får ni det? Betalar ni o bokar själva? Vid ivf ingår tidigt UL som jag förstått. Men ni andra? 

man känner ju själv att man bara går o väntar o oroar sig över att nåt inte utvecklas som det ska. 
    Hur har ni gjort 😀 berätta 😀

Jag bokade på en privat klinik. Det kostade 1150.- vilket egentligen går emot alla principer jag har, att man ska behöva betala ur egen ficka för det. Men här där jag bor får man inte vul om det inte finns medicinska skäl för det och det gjorde det inte för mig. Och efter ett MA var jag sinnessjukt orolig, därför gjorde jag det.
  • Willsam
    Zannizz skrev 2023-08-30 15:07:45 följande:
    Jag bokade på en privat klinik. Det kostade 1150.- vilket egentligen går emot alla principer jag har, att man ska behöva betala ur egen ficka för det. Men här där jag bor får man inte vul om det inte finns medicinska skäl för det och det gjorde det inte för mig. Och efter ett MA var jag sinnessjukt orolig, därför gjorde jag det.
    Ja det är faktiskt lite konstigt att det ska kosta, är ju ul inte röntgen. Så var det inte sist jag väntade barn. Men det var längesen o det märks att vissa saker ändrats 
  • Willsam

Noelan: jag ska också gå hos mama Mia. Ska kika om jag kan boka nåt, man vill ju bara se om det finns ett litet hjärta som pickar därinne. 

det Känns lite overkligt o oroligt innan man fått bekräftat ☺️

• Noelani

Willsam, eller hur? Känns så overkligt.. också eftersom jag inte har några känningar heller ännu. Är bara 4-3. 

Jag har vul bokat 7+1 då det ingår i vårt IVF paket men annars hade jag nog fått köpa privat haha .

Hur långt är du ? Känner du av något ännu? 

När började alla ni andra få illamående m.m ?

• Willsam
    Noelani skrev 2023-08-30 18:08:02 följande:

Willsam, eller hur? Känns så overkligt.. också eftersom jag inte har några känningar heller ännu. Är bara 4-3. 

Jag har vul bokat 7+1 då det ingår i vårt IVF paket men annars hade jag nog fått köpa privat haha .

Hur långt är du ? Känner du av något ännu? 

När började alla ni andra få illamående m.m ?

Jag är 6+4 idag. Mådde lite illa först. Men det har gått över. Lite spända bröst, lite spänningar i magen, lite ont i ryggen. ganska trött o sur 😂 uppsvälld över magen. Jag bokade ett privat UL nu. Det blir 8+2 som jag gör det. Så hoppas jag bara på att allt är lugnt därinne o fortsätter som det ska. Man kan ju inte påverka direkt.
    just Det! Alla dofter! Eller snarare stanker. Svampen som ruttnat i skogen stinker ju typ lik 😂 andedräkter på folk är ju hemska haha jag brukar inte vara så känslig för sånt. 
    sambon mat som brukar vara god är inte så god heller just nu. Stackarn 
Svar på tråden BF april 2024