• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Rosen3
    Zannizz skrev 2023-08-28 14:21:56 följande:

Hej alla : )

Jag har inte skrivit nåt i den här gruppen tidigare, men har följt er. Jag har ett vul inbokat ikväll. Enligt mina beräkningar är jag 7+1 idag. Och jag sitter här på jobbet och är så nervös så jag knappt kan sitta ner. Jag har en 2-åring, men min senaste graviditet slutade i MA. Och nu är jag totalt livrädd för att få samma besked. Att man inte kan se nåt, eller att fostret är dött osv. En del av mig funderar på att skita i det, jag åker hem efter jobbet och drar nåt gammalt över mig istället. Och en annan del tänker att det är bättre att få veta förr än senare hur det står till.... Fy fan.... jag ångrar så att jag bokade in ett vul, för jag får panik av tanken på att Dr kanske säger något negativt. Förlåt för mitt gnäll.... Men jag känner mig helt panikslagen.

Åh känner med dig! Jag är oxå orolig. Ska på VUL på måndag nästa vecka. Då kommer domen om det är missed ab igen eller om graviditeten växer (ultraljud för två veckor sedan visade att jag blev bakåtflyttad en vecka vilket gjort mig tveksam/orolig). 

Hur har det gått?

• Zannizz

Tack fina ni för er omtanke. ❤️ Det gick bra. Läkaren daterade mig till 7+1 som enligt sista mens. Hjärtat slog och fostret mätte 10mm. Nu får jag hålla mig till kub den 5/10.

Det va en väldigt varm läkare också, tvärtom de jag hade när jag fick mitt MA. hur man blir bemött i vården betyder verkligen mycket. Jag hoppas sååå att det går bra för er alla när det blir dags för era vul ❤️ 

• Noelani
    Zannizz skrev 2023-08-28 21:26:37 följande:

Tack fina ni för er omtanke. ❤️ Det gick bra. Läkaren daterade mig till 7+1 som enligt sista mens. Hjärtat slog och fostret mätte 10mm. Nu får jag hålla mig till kub den 5/10.

Det va en väldigt varm läkare också, tvärtom de jag hade när jag fick mitt MA. hur man blir bemött i vården betyder verkligen mycket. Jag hoppas sååå att det går bra för er alla när det blir dags för era vul ❤️ 

Så fint att höra ❤️❤️ Grattis!! 
    Ja ibland blir man mörkrädd när man hör hur folk blivit behandlade eller som man själv råkat ut för. 

Jag har VUL 18 sept i v.7 och det känns tryggt för det är på vår IVF klinik och alla som jobbar där är så fina. Men känner mig orolig sen för att fortsätta gå i vanliga vården...  Ska ringa och skriva in mig imorgon 🙈
  • Zannizz
    Noelani skrev 2023-08-28 21:30:47 följande:
    Så fint att höra ❤️❤️ Grattis!! 
    Ja ibland blir man mörkrädd när man hör hur folk blivit behandlade eller som man själv råkat ut för. 

Jag har VUL 18 sept i v.7 och det känns tryggt för det är på vår IVF klinik och alla som jobbar där är så fina. Men känner mig orolig sen för att fortsätta gå i vanliga vården...  Ska ringa och skriva in mig imorgon 🙈
    Då hoppas och tror jag att det går toppen den 18/9 🥰
  • Noelani
    Zannizz skrev 2023-08-28 21:43:40 följande:
    Då hoppas och tror jag att det går toppen den 18/9 🥰
    Känns ju som en evighet dit. Och typ man skulle kunna gå runt och tro man är gravid men att det stannat av... 🙈
  • Kiwis

Går också och nojar och oroar mig väldigt mycket. Har inga barn, åldern emot mig osv osv. Känns ibland som tortyr när man så gärna vill något. Är samtidigt väldigt tacksam för att få en ny chans igen. Så mycket dubbla känslor! 💔❤️

• Noelani
    Kiwis skrev 2023-08-28 22:10:14 följande:

Går också och nojar och oroar mig väldigt mycket. Har inga barn, åldern emot mig osv osv. Känns ibland som tortyr när man så gärna vill något. Är samtidigt väldigt tacksam för att få en ny chans igen. Så mycket dubbla känslor! 💔❤️

Samma här. Första chansen på 10 år. Snart 40. Redan lagt 150.000 på IVF. Är så jäkla sliten både fysiskt och mentalt. Jobba jobba jobba behandling jobba jobba  😅
  • Zannizz
    Noelani skrev 2023-08-28 21:49:38 följande:
    Känns ju som en evighet dit. Och typ man skulle kunna gå runt och tro man är gravid men att det stannat av... 🙈
    Jag vet, jag vet.... Dagarna går aldrig så sakta som då. Du har min fulla sympati där och jag vet också att inget man säger kan få det att gå fortare, det är skitjobbigt rent ut sagt. Kram
  • Zannizz
    Rosen3 skrev 2023-08-28 19:47:35 följande:

Åh känner med dig! Jag är oxå orolig. Ska på VUL på måndag nästa vecka. Då kommer domen om det är missed ab igen eller om graviditeten växer (ultraljud för två veckor sedan visade att jag blev bakåtflyttad en vecka vilket gjort mig tveksam/orolig). 

Hur har det gått?

Jag hejar på dig och din lilla nåt ofantligt mycket, ska du veta! Vet precis hur det är att gå runt och inte veta, och att man ska komma tillbaka efter två veckor för att få sin "dom". Det är outhärdligt, men när det hände mig så tänkte jag att jag kan bli gravid iallafall, det är ett stoooort steg på vägen, bara det. Kram
  • Rosen3
    Zannizz skrev 2023-08-29 08:23:12 följande:
    Jag hejar på dig och din lilla nåt ofantligt mycket, ska du veta! Vet precis hur det är att gå runt och inte veta, och att man ska komma tillbaka efter två veckor för att få sin "dom". Det är outhärdligt, men när det hände mig så tänkte jag att jag kan bli gravid iallafall, det är ett stoooort steg på vägen, bara det. Kram
    Men tack snälla! Det värmer. Eller hur! Att vänta in domen och inte vet om man ska vara glad eller ledsen. Såklart håller jag med dig om att man ändå kan bli gravid, det är ju väldigt stort steg. Men har man flera missfall bakom sig så blir man ju inte glad för ett plus, man är rädd att man aldrig kommer kunna bära ett barn fullt ut. Även om hoppet inte lämnar en, ska fasiken inte ge upp! 
Svar på tråden BF april 2024