• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Kiwis
    Noelani skrev 2023-08-28 22:33:38 följande:
    Samma här. Första chansen på 10 år. Snart 40. Redan lagt 150.000 på IVF. Är så jäkla sliten både fysiskt och mentalt. Jobba jobba jobba behandling jobba jobba  😅
    Förstår att det är en otrolig stress på alla plan ❤️ Upplever att åldersaspekten är riktigt jobbig för även om man skulle ha energi att fortsätta i framtiden så kanske man inte hinner. Önskar att det fanns ett sätt att slappna av mer men det är tufft! Känns bra att man inte är ensam iaf 🥺
  • Kiwis
    Rosen3 skrev 2023-08-29 08:45:32 följande:
    Men tack snälla! Det värmer. Eller hur! Att vänta in domen och inte vet om man ska vara glad eller ledsen. Såklart håller jag med dig om att man ändå kan bli gravid, det är ju väldigt stort steg. Men har man flera missfall bakom sig så blir man ju inte glad för ett plus, man är rädd att man aldrig kommer kunna bära ett barn fullt ut. Även om hoppet inte lämnar en, ska fasiken inte ge upp! 
    Exakt såhär känner jag med. Så lyckosam att ens kunna bli gravid men om man aldrig får behålla, vad är det då värt? Ville bara säga att jag verkligen relaterar! Kram! 
  • Noelani

Ni som haft många missfall, har ni fått progesteron att ta ett par veckor- månader in i graviditeten ?

• Rosen3
    Noelani skrev 2023-08-29 10:02:10 följande:

Ni som haft många missfall, har ni fått progesteron att ta ett par veckor- månader in i graviditeten ?

Jag fick progesteron att ta efter ÄL och ska ta det nu fram till ca vecka 12 (om det nu går vägen). Verkar vara lite olika regler för alla då det inte är så utforskat här i Sverige. Fick verkligen tjata mig till det. Även om det inte skulle hjälp har jag iaf testat, vill ju ha något att luta mig på. 
  • Kiwis

Ja jag har också Progesteron. Ingen aning om det funkar men hoppas! Man är villig att prova det mesta. Helt skulle man vilja ha alla möjliga preparat i förebyggande syfte! 

• Bobo1993

Jag har också varit så nojig..  Men idag var jag på ultraljud jag trodde att jag var i 6+1 men enligt måttet var jag i 5+6. då fick jag se ett litet tickande hjärtat. ❤️😭 hoppas jag kan sluta vara nojig nu men tror inte det 

• Strawberry222
    Zannizz skrev 2023-08-28 21:26:37 följande:

Tack fina ni för er omtanke. ❤️ Det gick bra. Läkaren daterade mig till 7+1 som enligt sista mens. Hjärtat slog och fostret mätte 10mm. Nu får jag hålla mig till kub den 5/10.

Det va en väldigt varm läkare också, tvärtom de jag hade när jag fick mitt MA. hur man blir bemött i vården betyder verkligen mycket. Jag hoppas sååå att det går bra för er alla när det blir dags för era vul ❤️ 

Såå härligt Att höra att det gick bra och att du fick en bra läkare ❤️
  • Noelani

Bra att ni fått progesteron! Under IVF verkar alla få det.. Jag har aldrig haft missfall men ska ta det minst 3 veckor till. Utomlands verkar det vara mer beprövat och från vad jag har hört hjälper det kvinnor som haft just missfall innan... Eller de som har egna låga novåer.. Håller tummarna för er att det hjälper denna gång! 

Vad tar ni för sorts föresten? 
    Jag har cyclogest.. får ni några biverkningar? 

• Rosen3
    Noelani skrev 2023-08-29 20:21:29 följande:

Bra att ni fått progesteron! Under IVF verkar alla få det.. Jag har aldrig haft missfall men ska ta det minst 3 veckor till. Utomlands verkar det vara mer beprövat och från vad jag har hört hjälper det kvinnor som haft just missfall innan... Eller de som har egna låga novåer.. Håller tummarna för er att det hjälper denna gång! 

Vad tar ni för sorts föresten? 
    Jag har cyclogest.. får ni några biverkningar? 

Jag tror att alla som gjort IVF får det för att dem mixtrar ju med hormonerna under behandlingen. Men som du säger kan det även hjälpa kvinnor som inte gör IVF. 

Jag tar Lutinus 3 ggr per dag. Jag kunde känna lite som gravsymtom i början (då jag ändå inte var gravid) men nu är jag gravid så då får jag ju mer symtom. 

• Willsam

ni som får tidiga UL. Vart får ni det? Betalar ni o bokar själva? Vid ivf ingår tidigt UL som jag förstått. Men ni andra? 

man känner ju själv att man bara går o väntar o oroar sig över att nåt inte utvecklas som det ska. 
    Hur har ni gjort 😀 berätta 😀

Svar på tråden BF april 2024