Björkenli skrev 2023-11-27 21:28:52 följande:
@LSMS
(Ny på familjeliv så fattar inte hur man svarar på ett inlägg:;)
Tack så mycket för stöd!
Jag har inga vänner jag vågar anförtro mig om detta om så är desto tyngre att bära själv.
Ja vem vet. När vi planerade för ivf så sa de ändå att min ålder inte var jääättehög, det med ett par försök så var chansen att lyckas ändå "rätt bra" trots låg reserv., , "borde gå" , osv sa han.
Men nu föreslog han insemination och sa som sagt att chansen att lyckas med det eg är samma som vid ivf för ett ägg. .. att det inte finns någon fördel alls med ivf om det bara är ett ägg..
Som du säger så beror det väl på äggets kvalitet.
Jag har alltid levt hälsosamt och ätit bra mat, om det nu spelar in.
Inseminationen sker ju direkt i livmoderen exakt när ägget är där, så är det ett bra ägg finns det väl ändå en chans. ..
Om det inte är någon idé att göra ivf så kan jag ju testa flera inseminationer..
Jag har svårt att förstå varför chansen är liten vid insemination..
Eller jag förstår att om kvalitet på äggen är dålig, med många mutationer, så är det risk för spontan abort. Men jag förstår inte om det är så att sannolikheten att ägget blir fertiliserat också blir mindre..
Jag har tagit gonal f i 4 dagar, idag blir dag 5.300 ie, som jag förstår är en hög dos.
Positivt att höra att du också hört att det kan vara olika antal ägg i olika cykler. Kanske den som var vilande nu presterar bättre nästa cykel.
Oj ja det måste vara tungt att bära själv utan stöd!
ja alltså har man endast ett ägg låter det ju rimligt med insemination istället för att gå Igenom äggplock och allt.
vet du hur många blåsor du hade på uljtaljud när du gjorde utredningen?
jag har 0,71 i amh men får högre dos än vad du får. Fick 375 första tre gångerna och nu fjärde ska jag få 450. då har jag 13-14 blåsor på senaste ultraljudet som inte ens stämmer övwrens med 0,71 i amh utan är högre men ändå får jag högre än vad du fårX kanske har du fått lite lågt? Men avvakta några dagar om det bara gått fyra dagar så kan det ju mkt väl dyka upp några till :)