• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Björkenli

Mathilda88 

Din inställning är fantastiskt!!
    Beundrar den verkligen. 

Hos mig är det bara som ett mörkt moln över allting, något jag inte brukar känna. Helt övertygad om att det är progesteronet.. ja om det nu inte är någon hormoneffekt av att vara gravid, men tror mer på progesteronet.

• Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-12-15 10:59:30 följande:

grattis till era plus!!

lite uppdatering- äntligen fått svar på varför ja inte blir gravid så lätt, mina ägg växer inte till sig som dom ska. var på UL idag på dag 11 i cykeln och inte ett enda ägg har vuxit. Så skönt att få svart på vitt samtidigt som jag typ själv känt at detta var problemet i över ett år. Så sjukt att man själv måste fråga om UL och ta reda på detta. Ska få letrozol och ägglossningspruta. Sedan har jag 3 embryon i frysen också. Så just nu känns det ändå jävligt skönt.

hoppas ni alla får en bra jul.

Va fascinerande! Va bra du fick igenom UL! Håller tummarna för bra resultat 🙏❤️!
  • Mathilda88
    Björkenli skrev 2023-12-16 00:15:32 följande:

Mathilda88 

Din inställning är fantastiskt!!
    Beundrar den verkligen. 

Hos mig är det bara som ett mörkt moln över allting, något jag inte brukar känna. Helt övertygad om att det är progesteronet.. ja om det nu inte är någon hormoneffekt av att vara gravid, men tror mer på progesteronet.

Tack så mycket 🙏 ❤️. Efter två jävliga käftsmällar där allt dog och ingen återföring så är detta himmelriket att ens ha nått till ruvardagarna 🙏 Det finns lite hopp trots allt för oss med ❤️. Kämpigt stackare med de mörka tankarna hela tiden som tynger ❤️!
  • Mathilda88
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå.
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-17 11:11:36 följande:
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå.
    Jag har tänkt på dig sen igår? ❤️
    hoppades så  hårt för din skull. 
    Blir så ledsen för din skull 😔
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-17 11:11:36 följande:
    Testade du med testet från kliniken? ❤️
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-17 11:41:21 följande:
    Jag har tänkt på dig sen igår? ❤️
    hoppades så  hårt för din skull. 
    Blir så ledsen för din skull 😔
    ❤️
    Nomen123 skrev 2023-12-17 11:42:05 följande:
    Testade du med testet från kliniken? ❤️

RMC Malmö lämnar inte ut tester. Man får köpa själv.
  • Awesomeginger

Mathilda88.
    Vet inte vad jag ska säga, vill ju tro att de kommer bli positivt, vet inte om de kan bli det efter testdag. Fan trodde verkligen de var din tur nu! Skickar massa kärlek ❤️❤️❤️

• Björkenli

Mathilda88 

💔

Verkligen ledsen för din skull!!
    Hoppades verkligen!!

Som du sa, ni har kommit längre nu än någonsin innan.  Kanske hela vägen nästa gång💕

Du har iaf tiden att fortsätta försöka. Borde ju gå förr eller senare!

• Quincey

Mathilda88, åh beklagar 😔💔
    Jag tror verkligen det kommer vända och gå bra för er och att ni kommer få ert älskade barn ❤️

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023