Mathilda88 skrev 2023-12-26 15:29:14 följande:
Tack så hemskt mycket 🙏❤️🙏❤️
Känner hopp igen, landat och laddat om någon dag före julafton ❤️. Men nu ångest över att lyckas välja rätt klinik. Ska vi satsa redan nu på utländsk klinik med allt extra arbete, kostnad och pendling, eller ge en svensk privat klinik chansen? Carl von Linné står såklart med på listan och inväntar återkoppling från dom än.
Pratat med två danska kliniker hittills och båda har direkt trott manlig faktor med tanke på sambons historik! Så de vill börja med karyotypning på honom, på mig med när vi ändå är i farten. (känns betryggande, minska mängden frågetecken så långt det går).
De rekommenderar om vi själva kan ta det i Sverige, men jag vet inte hur jag ska få någon till att skriva remissen.. Någon med erfarenhet av det? Kanske kan be RMC om det men tror de kommer till att neka då de släpper oss nu efter tredje försöket. Tycker de nekar till det mesta 😅..
Jisses, hur vet man att man väljer rätt klinik? Tycker det är svårt att få svar från någon alla kring fragmenterade embryon. Särskilt svenska klinikerna säger ingenting utan att man betalar för en läkarkonsultation. I Danmark erbjuds ofta en gratis första konsultation.
va bra! Jag vet exakt vad du menar gud vilken ångest det var kring att välja klinik och jag ville sätta igång direkt!
landade i att jag ville ge det en chans till i Sverige just För jag inte orkade med för mkt krångel just nu.
jag vet att cvl har stängt sen veckan innna jul och fram till 5/1. jag har börjat spraya och de ska ringa mig på måndag antagligen för att börja med sprutorna då. Om du väntar några veckor kan jag säga om jag är nöjd med cvl hehe :)
vet inte om dom gör ngt som är speciellt annorlunda mot sophia men de har bra siffror och jag tycker de gav oss väldigt mkt tid och svarade på alla våra frågor under första mötet.
ville också göra karyotype men hittade aldrig ngn k Sverige såkalrt hehe. Det var dock ngn som skrev att det fanns ngt ställe vill jag minnas. Minns inte vart dock