Björkenli skrev 2023-12-05 14:18:13 följande:
Fick besked idag att mina 2 ynka ägg hade fertiliserats båda två och att det såg bra ut hittills, men att ens nog såg aningen bättre ut.
Hon skev att hon inte kan lova att de klarar sig till imorgon men att hon ändå skulle bli förvånad om det inte blev så.
Imorgon ska jag stoppa tillbaks, dag 3, om de nu klarar sig.
Känns fantastiskt, samtidigt som jag inte vågar ta ut något i förskott!
Men känns fantastiskt att ha kommit så långt.
Men dag 3 är ju mer osäkert än dag 5, så ja... mycket kan gå fel... Men jag kan inte låta bli annat än att känna mig optimistisk!
Kommer nog kännas lika tungt sen om det inte går vägen även om jag är pessimistisk nu, så lika bra att försöka vara glad i stunden för att det iaf ser bra ut so far💛
@ Mathilda88 , Innan jag läste om din erfarenhet så hade jag inte tänkt tanken att man kunde stoppa tillbaka 2. Jag skrev till kliniken och frågade om det kunde vara ett alternativ, och fick svaret att visst kan det det! Om båda ser fina ut imorgon kan man sätta tillbaka båda.
Men du skrev något om att du skulle ha fått båda bara om de såg likvärdiga ut?
Är det så att om ena inte är lika bra så är det högre risk för abort, och då åker även den som är bra ut som annars kanske skulle ha klarat sig?
De skrev ju att båda såg bra ut men ena lite bättre, så antar att de inte sätter tillbaka båda i så fall.
För min del känner jag att jag skulle bli överlycklig om jag blev gravid med tvillingar. Chansen är förstås extremt liten, men jag känner att eftersom jag är ensamstående skulle barnen iaf få sällskap av varandra. Det tror jag vore bra.
Men ja- jag räknar fortfarande med att det inte blir något alls av det hela förstås, med tanke på att jag har oddsen mot mig.
Va fint att du inte känner oro utan bara landat i situationen, låter fantastiskt. Så det ska vara- lugn miljö för de små. Tror det är jätteviktigt att inte känna stress. Har en positiv känsla för det här! Du är ju så ung också, 4 år yngre än mig, så säkert större chans att de stannar nu när de väl är på plats. Håller tummarna!!
🌸🌸🌸💞💞💞
Underbart att höra att båda befruktats fint! Lycka till imorgon!
Va roligt att höra!

Låter ju perfekt att återföra båda nu när du har två

Noelani (40 år) gjorde detsamma och blev gravid, så hon är en inspiration. Hon hade också få ägg ut och ingen som klarade sig till frysen.
Ja, det är RMC Malmös riktlinje att de ska vara likvärdiga, sen vet jag andra kliniker som sätter tillbaka embryon som är olika. Så det beror helt på din klinik.

Med tanke på hennes svar så låter det som att du mkt väl kan få båda två!
Ja kan förstå tanken med tvillingar som har varandra, du kan kanske komma behöva en hjälpande hand som ensamstående att ta hand om två samtidigt - föräldrar talar om att enbart ett barn är ett heltidsarbete

Kan underlätta med fyra armar

Men med tanke på din ålder är det också en glädje med tvillingar, att få två samtidigt och inte behöva fundera över syskonförsök senare!

Håller tummarna för dig!

Jo jag känner likadant, men njuter av ruvardagarna till fullo så länge de varar.

Att inte känna stress kanske kan påverka i känsliga situationer, men annars kan folk bli gravida vid våldtäkter och under krig, samt många är mkt stressade under ruvardagarna, så tror inte det är så farligt.

Men skönt att slippa!

Så vill det stanna så stannar det

. Håll oss uppdaterad om hur det går imorgon!