• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Emmylou91

Mathilda88 

Fyfan va tråkigt att höra. Jag hoppades också för er! äcen om allt ser svart ut nu, så försök att tänka på att ni ändå fick två embryon dvs det kan bli så igen. men ta er tid och bearbeta, jag blev superdeprimerad efter mitt andra misslyckade IVF. ocg det är helt ok att bli det konstigt nästan om man inte blir.

tänker på er❤️

• Chajsa
    Mathilda88 skrev 2023-12-17 11:11:36 följande:
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå.
    Så ledsamt fina du ♥️ hoppades så för dig! Du fick tillbaka två fina ägg nu, är övertygad om att det är er tur nästa gång! Bryt ihop och gå vidare har varit mitt mantra genom denna overkligt tunga resa. 
  • Björkenli

Testdag närmar sig för mig...

På onsdag. 
    Vågar inte ha något hopp medvetet, men drömde höromnatten att jag fick ett positivt test...

Jag har tillslut smsat föräldrarna igår om de kan låna pengar.. vi har inte haft så bra relation på många år så det tog emot. 
    Men jag kan inte betala kostnaden för ivfen  som kommer på kreditkortet i december... 60 000 ungefär totalt för 1 försök i Danmark...(inkl flyg och läkemedel, och då fick jag ändå en del läkemedel utskrivet av svensk läkare.. annars hade det blivit ca 70 000 totalt...)

Mycket pengar för ett försök med så liten chans.. Och om det är negativt kommer jag behöva lägga ut väldigt mycket mer för att göra fler försök...

Men har inte bestämt mig för om jag ska säga att det är därför jag behöver låna...

• Sola0023

Är jag galen eller är det ett streck där? Gjorde insättning av 5 dagars i måndags, testdag är egentligen julafton men kunde ej hålla mig! Min första omgång Ivf.

• Nomen123
    Sola0023 skrev 2023-12-18 18:43:30 följande:
    Ska det bara vara ett streck? ☺️
  • Sola0023
    Nomen123 skrev 2023-12-18 21:11:40 följande:
    Ska det bara vara ett streck? ☺️
    Ja det är clearblue testa tidigt 😁
  • Mathilda88
    Sola0023 skrev 2023-12-18 18:44:37 följande:

Är jag galen eller är det ett streck där? Gjorde insättning av 5 dagars i måndags, testdag är egentligen julafton men kunde ej hålla mig! Min första omgång Ivf.

Stort grattis!! Tydligt streck ju! ❤️
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-12-17 13:08:07 följande:

Mathilda88.
    Vet inte vad jag ska säga, vill ju tro att de kommer bli positivt, vet inte om de kan bli det efter testdag. Fan trodde verkligen de var din tur nu! Skickar massa kärlek ❤️❤️❤️

❤️❤️ Nej precis, den tanken hänger med mig också.. Hört om en som fick negativt på testdag med positivt på blodprovet. Men det var dock med äggdonation och då kan det tydligen bli lite annorlunda ibland? Så har faktiskt inte vågat släppa progesteronet än.. Tänkte ta ett nytt test snart och sen sluta efter det.. Man är så löjlig ibland. Tack fina du ❤️❤️
  • Mathilda88
    Björkenli skrev 2023-12-17 13:22:51 följande:

Mathilda88 

💔

Verkligen ledsen för din skull!!
    Hoppades verkligen!!

Som du sa, ni har kommit längre nu än någonsin innan.  Kanske hela vägen nästa gång💕

Du har iaf tiden att fortsätta försöka. Borde ju gå förr eller senare!

Tack så mkt ❤️❤️ Håller tummarna för dig imorgon! Och att det löser sig med pengarna. Prata annars med kliniken om de har ngn knuten till sig för lån, alternativt prata med Humana finans som brukar jobba med svenska IVF-kliniker som det inte löser sig. Lycka till!
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023