• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Björkenli

@ Nomen 123

Men gud va kul! Om det är så nära testdag så borde det ju stå för något... för då har väl Ovitrelle effekten gått ut. Låter väldigt lovande!
    Håller tummarna! 

@ Mathilda88 
    Tack för stödet 💛

Jag mår väldigt bra fysiskt, enda är att det känns som en PMS depp, att jag är uberkänslig.
    Det känns fortfarande som världens katastrof att håret inte blev som jag ville. Har nog inte riktigt fötterna på jorden. 

• Mathilda88

Björkenli och Nomen: När jag först läste om era drömmar tänkte jag att nej det har jag inga. Sen fick jag jättekonstiga drömmar i eftermiddags 😂. (Sover mellan nätter).

• Mathilda88
    Björkenli skrev 2023-12-09 15:14:53 följande:

@ Nomen 123

Men gud va kul! Om det är så nära testdag så borde det ju stå för något... för då har väl Ovitrelle effekten gått ut. Låter väldigt lovande!
    Håller tummarna! 

@ Mathilda88 
    Tack för stödet 💛

Jag mår väldigt bra fysiskt, enda är att det känns som en PMS depp, att jag är uberkänslig.
    Det känns fortfarande som världens katastrof att håret inte blev som jag ville. Har nog inte riktigt fötterna på jorden. 

Tacksamt att du iallafall mår fysiskt bra 🙏. Men nej de där hormonerna kan vara vidriga när de snurrar!! Ta hand om dig så gott det går ❤️

Nomen: Stort grattis!! 🥳❤️
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-09 15:58:05 följande:
    Tacksamt att du iallafall mår fysiskt bra 🙏. Men nej de där hormonerna kan vara vidriga när de snurrar!! Ta hand om dig så gott det går ❤️

Nomen: Stort grattis!! 🥳❤️
    Håller tummarna för att det är positivt på riktigt 🙏 längtar såå till onsdag nu ❤️
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-09 20:03:14 följande:
    Håller tummarna för att det är positivt på riktigt 🙏 längtar såå till onsdag nu ❤️
    Förstår det ❤️
  • Björkenli

@nomen, förstår det!!
    Längtar också till onsdag nu bara för det😄 
    Om det inte går vägen för mig kan jag iaf glädja mig med er andra!

Igår var dag 6 efter befruktningen! Vilket innebär inplantationsdag!

Så himla konstigt att veta att antingen finns det ett pre embryo som bäddar in sig och som lever och utvecklas...
    Eller så är det redan en död liten sak på några celler bara som kommer vara kvar till nästa mens...

Verkligen liv eller död..

Hoppas innerligt på det första. 

Ursäkta mitt mörka pms sinne!!
    Svårt att inte tänka vad som kan finnas där inne just nu... Och märkligt att inte veta...

• Nomen123
    Björkenli skrev 2023-12-10 22:12:56 följande:

@nomen, förstår det!!
    Längtar också till onsdag nu bara för det😄 
    Om det inte går vägen för mig kan jag iaf glädja mig med er andra!

Igår var dag 6 efter befruktningen! Vilket innebär inplantationsdag!

Så himla konstigt att veta att antingen finns det ett pre embryo som bäddar in sig och som lever och utvecklas...
    Eller så är det redan en död liten sak på några celler bara som kommer vara kvar till nästa mens...

Verkligen liv eller död..

Hoppas innerligt på det första. 

Ursäkta mitt mörka pms sinne!!
    Svårt att inte tänka vad som kan finnas där inne just nu... Och märkligt att inte veta...

Eller hur, känslan av antingen eller.. 
    jag hoppas men är samtidigt är jag livrädd för att hoppas.
    jag har inte berättat för min sambo att jag smygtestat då han inte ville testa/veta innan.. 
    men jag kan liksom inte hålla mig 🙈 

• Björkenli

Testdag om 1v...
    Men jag känner mig verkligen inte gravid...
    När jag såg att chansen var mindre än 30% i min ålder så tappade jag hoppet helt, och fick inställningen att detta är något jag kommer behöva göra flera gånger för att ha chans på framgång. 
    Skulle det ändå vara positivt blir det en positiv överraskning..

• Nomen123

Godmorgon 🌟
    vaknade tidigt, test-dagen är här. 

Positivt, ska överaska sambon när han vaknar 💕

hoppas ni alla får en fin Lucia 🌟

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023