• Anonym (R)

Han runkar bakom min rygg

Min sambo runkar bakom min rygg. Spelar ingen roll hur mycket jag gråter eller säger till. (kom på honom nyligen
    han har även pikat om min vikt. Vi ska skaffa barn men bli ju svårt när man inte ligger. vi har försökt två år snart och nu finns inget sexliv kvar. han tar även till porr ibland vilket gör att jag se svart!! vad göra?? 

• Svar på tråden Han runkar bakom min rygg
  • Anonym (mojje)
    Anonym (R) skrev 2023-10-31 13:14:19 följande:

Tack för era svar
    Jag undrar om någon varit med om samma sak. Jag vill verkligen ha barn och börjar bli till åren. Är det någon som provat familjeterapi eller sexualrådgivning här på forumet och har erfarenhet att dela med sig av? Jag tror att detta med vikten är någonting han gärna skyller på. det råde en stor smalhets i samhället. jag har kanske gått upp mellan 10-15 kg i trivselvikt efter 10 år tillsammans. ingenting ovanligt i 40-årsåldern tänker jag? Min mamma och syster hade inte ens noterat detta! 

trivselvikt ?  är det så det heter när en tjej går upp 15 kg ?

Killar brukar kallas lönnfeta, chipstuttar , ölmage å fan vet vilka andra ord
  • Anonym (Mx)
    Anonym skrev 2023-10-30 22:27:50 följande:

Han pikar din vikt, psykisk misshandel
    Ni har inget gemensamt sexliv, men han sitter och runkar till andra tjejer.

Fundera en gång till på om du verkligen vill skaffa barn med honom. 

Det är inte psykisk misshandel för att man kommenterar någons vikt - Men jag håller med om att dom borde dra en rejäl funderare om dom passar ihop.
  • exandthecity

Mest troliga är nog att han inte vill ha barn med dej men kanske inte har ryggrad nog att säga det rakt ut. Kanske för att han vill behålla sambo-relationen ett tag till av bekvämlighetsskäl, förändringsobenägenhet, ekonomi, etc.

• Anonym (Ui)

Otroligt egoistiskt att skaffa barn i ert läge!

• Anonym (Trist)

Ok han tänder inte på dig längre. Kanske jobba på att gå ner i vikt och fräscha upp dig?

• Anonym (Ff)

Det låter inte som att han vill skaffa barn tyvärr. Problemet är ju inte att han runkar, utan att ni inte har sex. Om du dessutom är 40+(?) borde ni ju verkligen ligga i (ursäkta ordvitsen) om ni vill skaffa barn på naturlig väg.

Gällande trivselkilona tycker jag generellt inte att man ska ändra sig för någon annans skull utan bara sin egen - så om du trivs med hur du ser ut och han inte gör det låter det bara som ännu en orsak till att ni borde gå vidare och hitta någon ni trivs bättre med på varsitt håll.

• Anonym (Långsiktig hälsa)

Tack för era svar
    Jag undrar om någon varit med om samma sak. Jag vill verkligen ha barn och börjar bli till åren. Är det någon som provat familjeterapi eller sexualrådgivning här på forumet och har erfarenhet att dela med sig av? Jag tror att detta med vikten är någonting han gärna skyller på. det råde en stor smalhets i samhället. jag har kanske gått upp mellan 10-15 kg i trivselvikt efter 10 år tillsammans. ingenting ovanligt i 40-årsåldern tänker jag? Min mamma och syster hade inte ens noterat detta! 

Det är ändå ganska mycket vikt att gå upp. Din hälsa under resten av livet är väl också lite viktig, eller?

Jag gick ner 15 kg till min 30-årsdag för jag insåg att det börjat spåra ur, och sen dess har jag hållit mig på normalt BMI bortsett från under graviditet.

Nu strax efter 50 faller de kraftigt överviktiga i min omgivning som furor- diabetes, hjärtproblem, för högt blodtryck, grön starr, cirkulationsproblem med fula svullna ben, högt kolesterol osv.
  • Anonym (Ff)
    Anonym (Långsiktig hälsa) skrev 2023-10-31 19:03:02 följande:
    Det är ändå ganska mycket vikt att gå upp. Din hälsa under resten av livet är väl också lite viktig, eller?

Jag gick ner 15 kg till min 30-årsdag för jag insåg att det börjat spåra ur, och sen dess har jag hållit mig på normalt BMI bortsett från under graviditet.

Nu strax efter 50 faller de kraftigt överviktiga i min omgivning som furor- diabetes, hjärtproblem, för högt blodtryck, grön starr, cirkulationsproblem med fula svullna ben, högt kolesterol osv.
    Håller med. Men man ska göra det för sin egen skull - som du gjorde - och inte för att ens partner pikar. Och har man sådana problem med kommunikation att den ene pikar och den andra hör-men-vill-inte-höra bör man nog reda ut kommunikationen och vad man vill med förhållandet innan man skaffar barn. Runkandet borde verkligen ligga längre ner på priolistan här...
  • Anonym (Varit där)

Tack för era svar

Du måste ta det lugnt och försöka strunta i vad hormonerna ställer till med. När jag var gravid så tappade min man lusten i slutet av graviditeten. Troligen är det en ganska normal reaktion hos män.  Att du upplever det som att han pikar dig för din vikt fick mig att komma ihåg hur min man kärleksfullt brukade klappa mig på magen och kalla mig tjock smock. Minns inte om jag tog åt mig då men vad jag kom ihåg är att jag på grund av hormon påslaget var väldigt retlig sista månaden.

Att han runkar är väl ändå inte så farligt. 

Vet inte om detta är dig till någon hjälp men lycka till med den nya bebisen
  • Anonym (Ff)
    Anonym (Varit där) skrev 2023-10-31 20:10:19 följande:
    Du måste ta det lugnt och försöka strunta i vad hormonerna ställer till med. När jag var gravid så tappade min man lusten i slutet av graviditeten. Troligen är det en ganska normal reaktion hos män.  Att du upplever det som att han pikar dig för din vikt fick mig att komma ihåg hur min man kärleksfullt brukade klappa mig på magen och kalla mig tjock smock. Minns inte om jag tog åt mig då men vad jag kom ihåg är att jag på grund av hormon påslaget var väldigt retlig sista månaden.

Att han runkar är väl ändå inte så farligt. 

Vet inte om detta är dig till någon hjälp men lycka till med den nya bebisen
    Hon är inte gravid utan har ökat i vikt av andra orsaker.
Svar på tråden Han runkar bakom min rygg