Kvinnor rent generellt borde förstå att väldigt många av oss män vill inte ha barn.
De allra flesta av oss har åtminstone inte alls någon s k barnlängtan så som väldigt många kvinnor verkar ha.
När vi män kommit upp till 40-årsåldern, eller däromkring, så tror jag att det är extremt få, om ens någon, av oss som verkligen vill ha barn på så sätt att vi skulle ha en riktig äkta och stark s k barnlängtan.
Jag tror knappast att det finns en enda sådan man.
Ibland verkar många kvinnor förledas till att de flesta av oss män skulle vilja ha barn, att vi skulle ha en s k barnlängtan på motsvarande sätt som kvinnor, men enligt mig är det extremt få män som har en sådan stark egen längtan och drivkraft.
Om jag generaliserar lite så gäller att:
Vi män vill ligga.
Och vi vill få känna kärlek.
För att få ligga behöver vi ofta vara i en längre relation. För att få vara i en längre relation krävs det ofta att något mått av ömsesidig kärlek finns.
För att få ligga säger vi att vi vill ha barn, därför att det är ett villkor för att ömsesidig kärlek ska kunna råda, det är helt enkelt ett skall-krav för att kvinnan ska känna och ge kärlek.
Det förekommer också att vi vill ligga så till den grad att vi t o m strävar efter och jobbar med att skaffa oss själva en egen uppfattning om att vi kanske ändå har lite s k barnlängtan, eller åtminstone något som lite kanske kan liknas vid barnlängtan. Detta för att vi vill ligga, och kanske också för att vi vill få känna oss älskade.
Jag tror att många män som påstår sig ha barnlängtan, alltså många av dessa mycket få, har lurat sig själva, eller jobbat med sig själva, för att skaffa sig något som liknar s k barnlängtan, av dessa nämnda anledningar.
Det kan finnas några få män som i någon grad har s k barnlängtan, kanske några extremt få som faktiskt har en äkta barnlängtan.
Men dessa är i en väldigt liten minoritet i jämförelse med alla oss män som vill ligga, som vill få vara älskade, och som därför säger och gör lite allt möjligt för att få ligga, och kanske för att få känna kärlek.
Allt detta stämmer ännu så mycket mera när vi närmar oss 40.
Jag kanske generaliserar en del.
Men jag kan garantera och intyga att det ändå ligger en hel del (mycket!) i det jag berättar.
Jag förstår att detta är tufft att ta in, svårt att tro på, för väldigt många kvinnor, kanske också för några män (men även dessa vill ligga och vill få kärlek...). Det jag berättar föder massor av vilja att förneka och finna fel i det jag berättar.
Må så vara.
Men jag säger till er kvinnor som har svårt att acceptera det jag berättar att ni måste komma ihåg att ni bara utgår från er själva. Ni har ingen som helst egen erfarenhet gällande hur den manliga hjärnan fungerar och ni saknar egen erfarenhet hur hur det är att vara man och ha manliga känslor.
Det jag berättar kanske inte i varje detalj stämmer till 100%.
Men jag är ganska säker på att de allra flesta män kan intyga att det generellt ändå ligger en hel del sanning i det jag säger.
Hundratals miljoner år av evolution säger att det ligger mycket i det jag säger.
Kvinnor har vilja, drivkraft och är mera lämpade för att bygga bo, föda barn och ta hand om barn. De vill ha en man som ordnar föda och det praktiska till henne och barnen. Men det är inte alltid säkert att det är samma man hon livslångt väljer att upprepat bli gravid med då hon ofta, förr eller senare, känner dragning till en man som hon finner mera attraktiv, eller biologiskt bättre, som far till hennes barn och för att bli gravid igen.
Män vill ligga.
Är lämpade för och har stark vilja att sätta många avkommor till världen, då är det mera lämpligt att para sig med flera olika kvinnor för att så många som möjligt av avkommorna ska bli dugliga. Om den närmaste kvinnan inte längre vill ligga, t ex för att hon är gravid eller för att hon är upptagen med att amma små avkommor, så är drivkraften hos mannen mycket stor att finna en annan kvinna att para sig med. Män är lämpade och har drivkraft att jaga och skaffa föda, och att para sig, om han jagar föda långt hemifrån så vill han fortfarande ligga om det råkar dyka upp en hona. Men har inte samma drivkraft och inte samma lämplighet att ta hand om sina avkommor (evolutionen har sett till att män saknar förmåga att amma!).
Rent generellt finns det nog knappast någon enda man i 40-års åldern som har en äkta och stark s k barnlängtan.