Men TS vad säger han då när du säger allt detta till honom, eller har du inte sagt något alls? Säger han bara till om din vikt då eller? Säger han nåt mer? Att det blivit för mekaniskt? Har han ångrat sig? Det är ju svårt för mig att veta. Han kan ju ha allt möjligt, kanske t.o.m. porrmissbruk om vi nu ska dra till med nåt.
Sen TS ur ett hälsoperspektiv så bär din kropp just nu på övervikt, och det minskar också dina chanser till eventuell graviditet om/när ni nu gör det + risken för hjärtkärlsjukdomar och cancer ökar + den fysiska belastningen det gör med din rygg och dina knän. Många resonerar att det är ingen fara, förrän de fattar då det är för sent, tyvärr.
Vill du behålla din vikt som du har det nu, eller du vill gå ner några kilon eller mer? Först och främst ska du göra det för din skull och vara nöjd. Du ska inte ha en älskare som ser mer fel på din kropp än vad du gör. Samtidigt har han rätt till sin smak och ska inte bannas för det, du har precis samma rätt du med, men man får tänka på att hur man än ser ut (underviktig, normalviktig, överviktig, har fetma) så är man en människa och har precis lika stor rätt till sin integritet. Ingen har rätt att prata till en om ens kropp hur som helst.
Jag har fått prata ut ordentligt med min man om kroppssyn osv, då det skar sig ordentligt, lång historia, först ville jag inte prata om det då det gjorde ont, men viktigt att lägga alla kort på bordet och börja reda i vad det är för fel, vet man varför så kan man också veta hur man ska gå vidare och om man då ska göra det tillsammans, om man fortfarande är rätt för varandra. Är man det får man glömma det förgångna, göra upp en plan vart man som par ska gå och följa den. Är problemet vikten så kan ni t ex tillsammans engagera er, även om han skulle vara normalviktig så viktigt att han också i så fall i fortsättningen sköter sin hälsa, och ni kan också få ny fin kontakt i det, att ni engagerar i något annat som inte har med sexet eller barn att göra. Gör roliga fysiska aktiviteter ihop, ni kan bli som barn på nytt, gör träning till något roligt, hitta nya recept ni vill laga, gå ut och gå i skogen, vad ni nu kan hitta på. Han verkar inte alls delaktig i din träning, viktnedgång. Det här med porren hade jag inte tyckt var OK alls, speciellt när han då klagat på de extrakilo du bär. Förstår han dig så lite, och är så oengagerad så vete fan. Han får steppa upp. Hur det än blir (om ni fortsätter eller avslutar) så är det bra om ni kan prata.