• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Anonym
    Moa22 skrev 2023-11-21 17:27:03 följande:
    var väl ingen fråga? Du påstår att alla tycker att jag är ett äckel? Ren elakhet
    Nej, jag påstår att du påstår det. Du skriver det i ts, som helt handlar om att du är ett äckel. Därmed blir det uppenbart för alla som läst det. Ren fakta.
    Moa22 skrev 2023-11-21 17:11:52 följande:
    Är det så uppenbart? Alla får väl tycka olika? Eh, vad har jag protesterat mot? 

Alla kan väl göra misstag, detta var mitt misstag
    Jadu, det är väl uppenbart eftersom du skriver det? Hela ts och tråden handlar ju om det? Och nu protesterar du mot det - faktumet om äckel.
  • Anonym
    Anonym skrev 2023-11-21 16:32:48 följande:

Kan ts förklara hur det skulle skada om hon åkte ut då?

Varför bör du inte bli utkastad? Det vore väl ändå det rätta, så varför ska du undvika det? Jag förmodar att du själv anser att du borde åka ut rent objektivt eftersom du inser att det är du som gjort fel, så varför ska du undvika det?

Kan du svara på ovan citerat?

Varför ska just du inte ta konsekvenser? Är det något unikt med dig som gör dig till ett undantag? Ny frälsare av något slag?

Eftersom du tänker att du kommer att bli utkastad, anser du ju att det är det rätta man skulle göra och att det är vad som skulle hända andra i samma läge.
    Vad skulle det då skada folk om det hände dig? Varför ska det inte hända dig?
    Fattar inte anledningen till att alla ska ta konsekvenser utom du. Det är väl bara att bli utslängd?
  • Anonym (Carinata)

Du måste inse att det inte är ETT litet misstag du har gjort. Om jag tolkar dig rätt så var första gången en brist på impulskontroll. Gångerna därefter var noga Ola reade med hotell mm. Vad hade du tänkt det skulle leda till? Spänning? Kinks? Ditt beteende är svinigt och svinigt. Din person vet jag inget om. Nu sitter du där! Dessutom utan att komma på att du var gravid. Ingen tanke på att kolla efter att du haft oskyddat sex med annan kille. Inte kollat std heller. Hur kan man vara så satans dum i huvve att du inte kollar. Kan det vara så att du inte kan göra abort? Vet du ungefär när du blev gravid? Hur ofta hade du sex med fel partner kring den tiden? 

• Anonym (Gunnar)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-11-21 17:45:32 följande:

Tydlig trolltråd! Att ni ens orkar slösa tid på att skriva här

Verkligen märkligt, har inte folk fullt upp med övriga livet istället för att mata andra?

:D

• Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-21 17:18:05 följande:
    Saken är den att jag vet ärligt inte varför jag har gjort som jag har gjort. Men jag är en värdelös person

Tror det alltid finns en anledning. Det är viktigt att du kommer på den om du ändå skulle kunna prata om det med din kille överhuvudtaget. Det blir ju inte bra om du bara berättar men inte har en ursäkt som håller och låter vettig (sanningen). 

Försök att klura ut anledningen för dig själv om inte annat. Hur du än gör. Tror det kan vara bra för dig. 

Hur ser du på dig själv annars egentligen? Värdelös säger du, varför? Hur har ni det i förhållandet, trivs du? Hur länge har ni varit tillsammans? Är han snäll mot dig? 

• Anonym (iskall)
    Anonym skrev 2023-11-21 20:26:46 följande:
    Kan du svara på ovan citerat?

Varför ska just du inte ta konsekvenser? Är det något unikt med dig som gör dig till ett undantag? Ny frälsare av något slag?

Eftersom du tänker att du kommer att bli utkastad, anser du ju att det är det rätta man skulle göra och att det är vad som skulle hända andra i samma läge.
    Vad skulle det då skada folk om det hände dig? Varför ska det inte hända dig?
    Fattar inte anledningen till att alla ska ta konsekvenser utom du. Det är väl bara att bli utslängd?
    Varför ska hon behöva ta konskvenser för? Ett misstag eller fler är ff bara misstag..

Men jag antar att ni tycker det är bättre om hon berättar allt för att "lätta sitt samvete" än att hon håller tyst...

Varför ska TS göra saken mycket mycket värre för inte bara henne själv, utan för alla inblandade..

Hon har helt rätt! Det man inte vet sårar inte...Men om hon berättar allt i onödan så sårar hon ju minst 3 personer..

Det tycker jag är ett väldigt egoistiskt tänk, när folk berättar saker som folk ändå inte ens VILL höra..Pga att ni bara vill lätta era egna dåliga samveten..

Gå och slå på en boxboll, istället! 
  • Anonym (Fyfan)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-21 21:33:26 följande:
    Varför ska hon behöva ta konskvenser för? Ett misstag eller fler är ff bara misstag..

Men jag antar att ni tycker det är bättre om hon berättar allt för att "lätta sitt samvete" än att hon håller tyst...

Varför ska TS göra saken mycket mycket värre för inte bara henne själv, utan för alla inblandade..

Hon har helt rätt! Det man inte vet sårar inte...Men om hon berättar allt i onödan så sårar hon ju minst 3 personer..

Det tycker jag är ett väldigt egoistiskt tänk, när folk berättar saker som folk ändå inte ens VILL höra..Pga att ni bara vill lätta era egna dåliga samveten..

Gå och slå på en boxboll, istället! 
    Det hade varit skillnad om det inte var ett barn som skulle bli inblandat. Forfarande hade de enligt mina och många andras åsikter och värderingar - varit helt fucked up iaf men när de är ett barn hon inte ger rätten till att veta biologiska pappan så gör hon så mycket fel det bara gör att göra. Medvetet undanhålla saker som kan ge livsfarliga konsekvenser rent av. 
  • Moa22
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-21 19:24:43 följande:
    Därför att du inte ger din sambo möjligheten att lämna dig och/eller förlåta.
    Om jag säger sanningen så ger jag möjlighet att göra han arg och ledsen förmodligen äcklad av mig samt att han förmodligen kastar ut mig.  Om han skulle förlåta mig så kommer han har en misstanke varje gång jag är ifrån honom och jag kommer förmodligen bli konfronterad om jag är borta längre 
    en sagt.

nej han är lyckligare att leva med en lögn
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-21 20:23:54 följande:
    Nej, jag påstår att du påstår det. Du skriver det i ts, som helt handlar om att du är ett äckel. Därmed blir det uppenbart för alla som läst det. Ren fakta.
    Moa22 skrev 2023-11-21 17:11:52 följande:
    Är det så uppenbart? Alla får väl tycka olika? Eh, vad har jag protesterat mot? 

Alla kan väl göra misstag, detta var mitt misstag
    Jadu, det är väl uppenbart eftersom du skriver det? Hela ts och tråden handlar ju om det? Och nu protesterar du mot det - faktumet om äckel.
    Men jag är inget äckel, jag har bara gjort ett misstag
  • Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-21 22:07:03 följande:
    Om jag säger sanningen så ger jag möjlighet att göra han arg och ledsen förmodligen äcklad av mig samt att han förmodligen kastar ut mig.  Om han skulle förlåta mig så kommer han har en misstanke varje gång jag är ifrån honom och jag kommer förmodligen bli konfronterad om jag är borta längre 
    en sagt.

nej han är lyckligare att leva med en lögn
    Du kan ju fråga honom vart han står i den frågan. Om han är en sån som vill veta eller inte. Du kan inte säga vad han vill och inte innan du frågar. Om du får misstankar efteråt så är det helt okej, det är ditt jobb att få honom att vara trygg med dig igen
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan