• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Babyddust
    J000ssan skrev 2024-07-05 20:33:24 följande:
    Åh, spännande🙏🌸tack detsamma❤️jo jag mår bra, dock ganska spänd idag och börjat få såå ont i ländryggen! Fick det sist också, dock MA då, men minns inte om de började lika tidigt som nu! Hur mår du?
    Mår bara bra, vilket i detta sammanhang oroar mig haha🙈🥰 vill ha mer symptom, men känner i stort sett ingenting nu.. men det verkar va olika hur ruvningsdagarna ser ut!! Har du tänkt testa tidigare? Går också på RMC! Håller tummarna för oss🙏🏻😍☀️
  • J000ssan
    Babyddust skrev 2024-07-05 21:14:05 följande:
    Mår bara bra, vilket i detta sammanhang oroar mig haha🙈🥰 vill ha mer symptom, men känner i stort sett ingenting nu.. men det verkar va olika hur ruvningsdagarna ser ut!! Har du tänkt testa tidigare? Går också på RMC! Håller tummarna för oss🙏🏻😍☀️

Åh men det behöver ju inte betyda ngt alls🙏🍀🍀
    nej jag gjorde det dem 3 första insättningarna! Men sist väntade jag, och min sambo vill vi ska vänta denna gången med! Har ju fått kemisk innan och första var det negativt på testdagen💔så vi inv testdag, sjukt jobbigt men känns ändå som det är den dagen som gäller! 

åh kul vi går på samma ställe💕 jaaa alla tummar vi kan 

• EFW
    EB90 skrev 2024-07-05 15:46:11 följande:
    Nej så himla himla tråkigt att höra 💔 kan bara föreställa mig besvikelsen och tomheten 😔 skickar kramar! 

Säger som LinneaWookie att det känns så orättvist att vissa får bra besked och andra dåliga, när alla kämpar och hoppas så 💔 vi fick se ett pyttelitet hjärta slå idag, känns overkligt. Sen är vi bara i 6+5 så det var liiite för tidigt egentligen så de vill att vi gör nytt UL 15/7. 
    Tack fina ☺️ Så skönt att höra att allt gick bra även för dig! ❤️ Och vad mysigt att ni får se det lilla livet snart igen 🥰
  • EB90
    amiilee skrev 2024-07-05 19:38:13 följande:

Tack för att du delar! Verkar ju vara så olika hur dramatiskt det blir om de utreder eller inte. De kallade det iallafall ?gravt nedsatt? så antar att det är därför de utreder. På något sätt är jag tacksam för de är så noggranna då jag läst om folk som får tjata till sig den utredningen. Dock är det ju sällan det faktiskt visar något och det är väl det som gör det så surt att allt då ska pausas men får försöka lite på de? ❤️

Ja, det är ju bra att de är noggranna även om jag förstår att det måste kännas så jobbigt att pausa ännu längre. ❤️ 
  • Babyddust

Kunde inte hålla mig och testade idag på ruvardag 9, ser att det är positivt men är väldigt svagt? ska man räkna med tidigt missfall? 

• Babyddust
    Babyddust skrev 2024-07-08 18:47:50 följande:
    //

Kunde inte hålla mig och testade idag på ruvardag 9, ser att det är positivt men är väldigt svagt? ska man räkna med tidigt missfall? 

satte då in blastocyst?
  • theremustbeabetterway

Såna teststickor är ofta väldigt svaga tills du fått ett mycket högre hcg-värde. Jag har testat med RFSU:s tester och hade ungefär sådär svaga tester till och med  typ 13 dagar efter insättning då det blev starkare och började öka i styrka. T ex var mitt test ungefär sådär svagt, om inte svagare, på RFSU:s stickor, när jag på dag 10 fick 2-3 veckor på Clearblues digitala test. Jag tror du kan lita på korrekt nivå av hcg just nu iaf! Men ta ett test med annat märke eller vänta i två dagar för att se en ökning om du vill känna dig mer övertygad. Grattis iallafall! 
  • Babyddust
    theremustbeabetterway skrev 2024-07-08 20:12:17 följande:
    Såna teststickor är ofta väldigt svaga tills du fått ett mycket högre hcg-värde. Jag har testat med RFSU:s tester och hade ungefär sådär svaga tester till och med  typ 13 dagar efter insättning då det blev starkare och började öka i styrka. T ex var mitt test ungefär sådär svagt, om inte svagare, på RFSU:s stickor, när jag på dag 10 fick 2-3 veckor på Clearblues digitala test. Jag tror du kan lita på korrekt nivå av hcg just nu iaf! Men ta ett test med annat märke eller vänta i två dagar för att se en ökning om du vill känna dig mer övertygad. Grattis iallafall! 
    Tusen tack för ditt utförliga svar!! 🙏🏻☀️
  • Babyddust
    theremustbeabetterway skrev 2024-07-08 20:12:17 följande:
    Såg att du väntar på ultraljud! Stort grattis till dig med!! 
  • LinneaWookie

Jag skulle absolut räkna det som ett äkta positivt och sen ta ett par tester till av andra tillverkare om någon dag. Mina två första var också svaga (ruvardag 10-11) men sen blev de starkare. Har tagit både Apoteket Kronans egna, RFSU, och sen CB digital (plus samt veckoindikator), samtliga mellan RD 10 och 14.
    Lycka till och GRATTIS❤️Håller tummarna 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024