• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    Babyddust skrev 2024-07-08 18:47:50 följande:

Kunde inte hålla mig och testade idag på ruvardag 9, ser att det är positivt men är väldigt svagt? ska man räkna med tidigt missfall? 

Tycker det är ett solklart plus🙏🍀🍀🍀❤️❤️
  • EB90
    Babyddust skrev 2024-07-08 18:47:50 följande:

Kunde inte hålla mig och testade idag på ruvardag 9, ser att det är positivt men är väldigt svagt? ska man räkna med tidigt missfall? 

Jag var liksom du (jätte)orolig över styrkan på stickorna, mitt blev inte så mycket starkare, oavsett märke men ffa på rfsu-stickorna. På ruvardag 10 var mitt svagare än ditt och det fortsatte så i två veckor framåt. Gjorde sen ultraljud i 6+5 och allt såg bra ut! Tog testerna på morgonen och då hade jag väldigt mycket kiss, helt genomskinligt (dricker mycket kvällstid tydligen..). Tog ett test en kväll med mörkgult kiss som då visade lite starkare. Tror att det är väldigt varierande med testen, lita på plusset och stort grattis!!
  • theremustbeabetterway
    Babyddust skrev 2024-07-08 20:30:40 följande:
    Tusen tack för ditt utförliga svar!! 🙏🏻☀️
    Tack för lyckönskningarna! 
    Jag kan bifoga en bild av mina tester jag tagit. Siffrorna är hur många dagar det är efter återföring och den sista tog jag nån gång under förra veckan (typ 6+0 eller ca 23 dagar efter återföring). Om jag testar nu (är idag i vecka 6+5) blir resultatet likadant som det senaste testet. 
  • J000ssan

Negativt test idag igen på TD! Så inrapporterat till rmc och nu tar vi semester och en paus Från detta! 

tänker på er alla❤️❤️❤️

• EFW
    J000ssan skrev 2024-07-14 09:18:05 följande:

Negativt test idag igen på TD! Så inrapporterat till rmc och nu tar vi semester och en paus Från detta! 

tänker på er alla❤️❤️❤️

Så tråkigt! ❤️

Skönt med semester, så man kan ladda om för att ta nya tag. Vi gör samma sak 😊
  • BaeA
    J000ss­an besvikelsen i det, men skönt för dig att ta en liten paus i sommar och unna dig lite god mat och dryck och sedan ta nya tag.

Själv har jag haft tre misslyckade återföringar och på lördag är det dags för återföringen av mitt fjärde och nästsista embryo. Gjorde senast i mitten av april så haft en liten paus nu för biopsi och hystroskopi som både såg normala ut, så hoppas så innerligt att detta är vårt guldägg nu! 
  • EB90

Var på nytt ultraljud idag där de inte längre kunde se något foster eller hjärta ticka. Känns overkligt och så tungt när det såg bra ut förra veckan. Läkaren var väldigt okänslig och stressig, allt kändes helt fel. Fick gå hos någon annan nu när vår klinik har sommarstängt. Vill egentligen ha ett nytt ultraljud om någon vecka för säkerhets skull, men antar också såklart att läkaren kan sin grej. Hon trodde att blödning dröjt pga cyklogest, men att det kan komma igång om jag slutar ta det. Någon som har erfarenhet? Ska vi avvakta och be om nytt ultraljud innan jag slutar ta cyklogest? Vill egentligen bara ringa kliniken (som vi verkligen gillar) och rådfråga men det går ju inte.

💔

• LinneaWookie
    EB90 skrev 2024-07-16 17:10:58 följande:

Var på nytt ultraljud idag där de inte längre kunde se något foster eller hjärta ticka. Känns overkligt och så tungt när det såg bra ut förra veckan. Läkaren var väldigt okänslig och stressig, allt kändes helt fel. Fick gå hos någon annan nu när vår klinik har sommarstängt. Vill egentligen ha ett nytt ultraljud om någon vecka för säkerhets skull, men antar också såklart att läkaren kan sin grej. Hon trodde att blödning dröjt pga cyklogest, men att det kan komma igång om jag slutar ta det. Någon som har erfarenhet? Ska vi avvakta och be om nytt ultraljud innan jag slutar ta cyklogest? Vill egentligen bara ringa kliniken (som vi verkligen gillar) och rådfråga men det går ju inte.

💔

Åh nej😭😭😭Så oerhört sorgligt när man får det beskedet och att det dessutom känns som de helst bara vill att man ska gå därifrån så snabbt som möjligt så de kan göra annat.
    Tänker på dig❤️❤️❤️Jag tror att jag nog hade bett om nytt UL och fortsatt med cyclo, eftersom ni ändå hade ett bra UL så nyligen. Men det är så svårt.....Tungt mentalt att fortsätta hoppas också. Men jag håller alla tummar och tår❤️❤️
  • EFW
    EB90 skrev 2024-07-16 17:10:58 följande:

💔

Men nej! 😔❤️
    Men kunde de se en hinnsäck? Jag hade också känt mig skeptiska till att sluta med cyklogesten om jag gått på den såpas länge. Konstigt att de inte kunde se ens embryot. 🤔

Tycker du ska be om ett ul till så att du också kan få en bättre upplevelse av det hela. Man har ju oftast frågor och funderingar som man vill ta med läkaren.

Skickar massa styrkekramar ❤️

• EB90
    EFW skrev 2024-07-17 08:19:56 följande:

Men nej! 😔❤️
    Men kunde de se en hinnsäck? Jag hade också känt mig skeptiska till att sluta med cyklogesten om jag gått på den såpas länge. Konstigt att de inte kunde se ens embryot. 🤔

Tycker du ska be om ett ul till så att du också kan få en bättre upplevelse av det hela. Man har ju oftast frågor och funderingar som man vill ta med läkaren.

Skickar massa styrkekramar ❤️

Ja, de kunde se hinnsäcken. Hon var dock så stressad och sa inte hur stor den var, och jag fann mig inte riktigt för att fråga. Tyckte i efterhand det var konstigt att de för 1,5 vecka sen kunde se ett foster men nu bara en tom hinnsäck. Man kommer alltid på i efterhand allt man borde fråga..

Bokat tid för läkarbesök imorgon, ärsäkert för tidigt för nytt UL men skönt att få prata med någon när man hunnit förbereda sig lite mer med frågor. 

Tack för omtanke❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024