• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Cececilia
    Anonym (Bebis2024) skrev 2024-02-04 14:25:59 följande:

Här kommer jag in! Ny i sammanhanget. Vi ska försöka skaffa första barnet och bestämde oss på juldagen. Slutade med minipiller direkt och fick mens den 21 januari. Nu är vi mitt i ÄL-testerna. I torsdags fick jag blinkande smiley på CBD och i fredags kväll smiley som inte blinkar. Dock visar aldrig RFSU:s tester positivt på ÄL-testerna. Någon som har erfarenhet av det?
    Nu har vi i alla fall försökt i torsdags, fredags och igår. HOPPAS!!!

Har haft samma bekymmer med cb och RFSU, cb visar snabbt vid minsta ökning och frsu svåra att få lika starka streck. Men sen provade jag easy at home för några månader sen och de är klockrena att använda och dessutom billiga 🙃 
    tror ni säkrat upp med mys bra 😊 lycka till 
  • fancyr
    Hsim skrev 2024-02-04 13:48:16 följande:

Åh behöver pepp.
    vi fick till det igår och dagen innan det, vi båda vakna med 39-40 graders feber idag.

Fick idag fast smiley på CB! 

Det bästa hade såklart varit att få till det idag, men det är tveksamt, nu hoppas jag verkligen de igår kan hålla i sig och att sjukdomen inte förhindrar något. 
    optimalt hade såklart varit att få till det idag och imorgon, men tveksamt. 

jag fick höra av en barnmorska att om mannen får feber så minskar hans fertilitet  tre månader framöver så hon tipsade om att mannen skulle äta febernedsättande omgående inpå feberuppkomst.
  • Hejkoala

Tog ett digitalt nu då jag tyckt de som jag tog för nån vecka sen var svaga. Bim var ju i torsdags.. Så nu hoppas jag detta håller hela vägen så det blir en oktober bebis :) 
  • Hsim
    fancyr skrev 2024-02-04 16:20:32 följande:
    jag fick höra av en barnmorska att om mannen får feber så minskar hans fertilitet  tre månader framöver så hon tipsade om att mannen skulle äta febernedsättande omgående inpå feberuppkomst.
    Åh, aa vi tar Alvedon, men får kanske inse att tajmingen var värdelös denna månad. Hoppas kommer man alltid göra att det tog sig ändå, återstår att se om 10-14 dagar 
  • Hsim
    Hejkoala skrev 2024-02-04 17:19:38 följande:
    Tog ett digitalt nu då jag tyckt de som jag tog för nån vecka sen var svaga. Bim var ju i torsdags.. Så nu hoppas jag detta håller hela vägen så det blir en oktober bebis :) 
    Woho Solig
  • fancyr
    Hejkoala skrev 2024-02-04 17:19:38 följande:
    Grattis!!! Vilken start på februari, massa graviditeter 😃
  • Svartahallon

Gick in på dag 13 med konstig mens idag... De senaste 6 dagarna har det varit mer menslikt än innan. Hoppas såklart att det ger med inom kort och att ÄL blir på fredag som beräknat. Men hoppet känns svagt för det helt ärligt. Har som jag tidigare skrivit aldrig haft såna här problem så känns så otroligt tråkigt att det kommer när vi försöker att få till en bebis. Känner mig så hjälplös att jag inte ens får ångesten typ haha. Men jag glädjs så år er som plussar här. Stort grattis till er!! 🥰

• Nimet123
    Juliab skrev 2024-02-04 07:53:09 följande:
    //

Bilden kom som vanligt inte med..
    Grattis🤍
  • Nimet123
    Anga skrev 2024-02-04 12:57:27 följande:
    Mitt test var positivt ändå och inget spökstreck Skrattande
    tog ett tidigt digitalt idag. och sen en vanlig sticka som var mycket tydligare idag än igår :)
    Har inte känt mig så gravid än men det är bara ÄL+11. Enda symptomen har varit molvärk varje dag sen ÄL+7 typ, och mer flytningar.
    iiih så glad men overkligt på samma gång. Vågar inte riktigt tro det. BF 16/10. Hoppas på massa fler plus och att vi följs åt i en BF oktober grupp längre fram. 
    Grattis❣️ det finns en grupp för bf oktober, hoppas vi ses där
Svar på tråden BIM februari 2024