BIM februari 2024
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Det är något liknande för oss. vissa månader har vi haft sex varje dag under den fertila perioden, andra har det blivit varannan dag. Använder ÄL-tester och tempning men känns ändå jättesvårt då min cykel är så oregelbunden. Jag kanske får ta och lägga till kudden och det där med sänggaveln 😂
Testade inositol under två cykler. Första cykeln fick jag ägglossning i ett tidigare skede än normalt, medan andra cykeln blev den längsta jag någonsin haft så blev skräckslagen och lade av med det direkt.
Men kan man göra en äggledarspolning bara sådär? Det är inget man liksom får rekommenderat efter en undersökning eller så? Usch, googlade nyss på det och känner att jag nog aldrig vill göra det! Folks berättelser påminner om när jag satte in spiral, AJ AJ 😰
Hej! Skulle behöva era kloka funderingar. Läser allt ni skriver här inne men är själv inte så aktiv.. 
Jag såg att ni är många som använder Premom för att hålla koll på ägglossning så jag testade det denna månad. Premom visar ?low? men NC säger att mitt test visar positivt (med deras kamera-funktion)
Hur skulle ni tolka detta och skulle ni behålla det som positivt äl-test? Min kropps övriga signaler säger att ägglossning är på g med mycket äggvite-flygningar men i övrigt inga symptom.

Det är något liknande för oss. vissa månader har vi haft sex varje dag under den fertila perioden, andra har det blivit varannan dag. Använder ÄL-tester och tempning men känns ändå jättesvårt då min cykel är så oregelbunden. Jag kanske får ta och lägga till kudden och det där med sänggaveln 😂
Testade inositol under två cykler. Första cykeln fick jag ägglossning i ett tidigare skede än normalt, medan andra cykeln blev den längsta jag någonsin haft så blev skräckslagen och lade av med det direkt.
Men kan man göra en äggledarspolning bara sådär? Det är inget man liksom får rekommenderat efter en undersökning eller så? Usch, googlade nyss på det och känner att jag nog aldrig vill göra det! Folks berättelser påminner om när jag satte in spiral, AJ AJ 😰
Hej! Skulle behöva era kloka funderingar. Läser allt ni skriver här inne men är själv inte så aktiv.. 
Jag såg att ni är många som använder Premom för att hålla koll på ägglossning så jag testade det denna månad. Premom visar ?low? men NC säger att mitt test visar positivt (med deras kamera-funktion)
Hur skulle ni tolka detta och skulle ni behålla det som positivt äl-test? Min kropps övriga signaler säger att ägglossning är på g med mycket äggvite-flygningar men i övrigt inga symptom.
Hej gruppen!
Hittade precis hit och tänkte att jag ansluter mig till er. Kan tycka att det här med att försöka få barn kan kännas så ensamt - även om man såklart har sin partner. Jag känner mig inte redo att prata med så många andra i nuläget. T.ex. anser min mamma att jag är för gammal, och inte borde "göra livet jobbigare" med ytterligare ett barn.
Är 35 år och har två barn sedan tidigare. Har nog alltid vetat att vi ville ha ett tredje, men jag har inte känt mig helt redo att börja försöka, bland annat på grund av att vi behöver flytta till större. Men i december bestämde vi oss för att inte vänta längre. Vi "försökte" ganska halvhjärtat i dec (jag hade ingen koll på ÄL osv) och sedan mer helhjärtat i januari, men ingen av månaderna tog. Nu är vi alltså inte på försök 3 (eller 2, beroende på hur man ser det). Positivt ÄL-test 27/1 och BIM 9/2. Har redan smygtestat - och negativt. Känner mig inte heller speciellt gravid.
Barn 1 blev till på första försöket. Barn 2 på 2:a försöket. Har alltså gått väldigt smidigt tidigare gånger. Jag vet att fertiliteten sjunker mycket efter 35, men det måste väl ändå ske gradvis? Inte så att ens äggstockar vaknar dagen efter 35 års-dagen och tänker "Jaha, nu är vi över 35" liksom. Senaste graviditet var för snart 3 år och 9 månader sedan. Kan fertiliteten minska drastiskt på denna tid?
F.ö. skrev jag en annan tråd precis, ang. CB ÄL-test, som nu visar konstigt resultat. Kanske någon här inne har något smart svar på detta?
Tror inte att det blir något plus denna månad dock...
Lycka till alla!