• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • condii

Det är något liknande för oss. vissa månader har vi haft sex varje dag under den fertila perioden, andra har det blivit varannan dag. Använder ÄL-tester och tempning men känns ändå jättesvårt då min cykel är så oregelbunden. Jag kanske får ta och lägga till kudden och det där med sänggaveln 😂  

Testade inositol under två cykler. Första cykeln fick jag ägglossning i ett tidigare skede än normalt, medan andra cykeln blev den längsta jag någonsin haft så blev skräckslagen och lade av med det direkt. 

Men kan man göra en äggledarspolning bara sådär? Det är inget man liksom får rekommenderat efter en undersökning eller så? Usch, googlade nyss på det och känner att jag nog aldrig vill göra det! Folks berättelser påminner om när jag satte in spiral, AJ AJ 😰 

bebissugen91 skrev 2024-02-06 13:41:02 följande:
    Ältester morgon och kväll under fertila perioden och så sex varje dag nästan under de dagarna. Kudde under rumpan och benen mot sänggaveln 😂 det är väl typ det. Börjar bli ordentligt stressad också 😫 jag som gjorde äggledarspolning i Lund förra veckan. Mest för att jag ska kunna slappna av mer och utesluta att det är det som varit problemet. 
    Hur ser er strategi ut?
  • frankielovie

Hej! Skulle behöva era kloka funderingar. Läser allt ni skriver här inne men är själv inte så aktiv.. Glad

Jag såg att ni är många som använder Premom för att hålla koll på ägglossning så jag testade det denna månad. Premom visar ?low? men NC säger att mitt test visar positivt (med deras kamera-funktion)

Hur skulle ni tolka detta och skulle ni behålla det som positivt äl-test? Min kropps övriga signaler säger att ägglossning är på g med mycket äggvite-flygningar men i övrigt inga symptom. 

• bebissugen91
    condii skrev 2024-02-06 19:23:14 följande:

Det är något liknande för oss. vissa månader har vi haft sex varje dag under den fertila perioden, andra har det blivit varannan dag. Använder ÄL-tester och tempning men känns ändå jättesvårt då min cykel är så oregelbunden. Jag kanske får ta och lägga till kudden och det där med sänggaveln 😂  

Testade inositol under två cykler. Första cykeln fick jag ägglossning i ett tidigare skede än normalt, medan andra cykeln blev den längsta jag någonsin haft så blev skräckslagen och lade av med det direkt. 

Men kan man göra en äggledarspolning bara sådär? Det är inget man liksom får rekommenderat efter en undersökning eller så? Usch, googlade nyss på det och känner att jag nog aldrig vill göra det! Folks berättelser påminner om när jag satte in spiral, AJ AJ 😰 

Vad tycker du om tempning? Jag är nyfiken på det men samtidigt så orolig att det skulle stressa mig ännu mer över det hela 😫

Förstår att du la av med inositolen. Jag är rädd att rosenrot ska ha samma effekt på min cykel och det vill jag inte. Även om jag läst mycket om det.

Jag kontaktade en fertilitetsklinik och frågade om dom bara gör spolningar utan utredning och då hittade jag en klinik i Lund, Lunds IVF center. Fick dock betala 4500kr ur egen ficka men det fick det vara värt för att jag ska kunna slappna av lite.Vart bor du någonstans? 
    Det gjorde ont, jag ska inte ljuga. Men inget man inte klarar av under en kort stund 😊 kunde gå och jobba sen.
  • fancyr
    Svartahallon skrev 2024-02-06 15:56:01 följande:
    Men eller hur!! Kom så jäkla oväntat 😅
    Hade ett samtal inbokat med kvinnokliniken idag som jag bokade innan jag tog testet. Hon sa att hon inte kan säga att det är ett missfall och bad mig vänta 4 (!!!!!) veckor innan jag testar igen. Skulle inte boka in några besök hos bm eller nåt innan det. Känns inte alls kul faktiskt. Vill ju veta nu nu nu om det finns ett levande litet liv där inne. Blödningarna är inte typiska missfallsblödningar enligt henne, men svårt att säga. Vågar verkligen inte hoppas på detta, lycka och oro sliter i mig från olika håll🤞
    What? Jag hade lätt åkt till Gynakuten och kollat upp det där. Vem kan vänta 4 veckor sådär?? Galet. Stå på dig tycker jag. 
  • fancyr
    frankielovie skrev 2024-02-06 20:00:56 följande:

Hej! Skulle behöva era kloka funderingar. Läser allt ni skriver här inne men är själv inte så aktiv.. Glad

Jag såg att ni är många som använder Premom för att hålla koll på ägglossning så jag testade det denna månad. Premom visar ?low? men NC säger att mitt test visar positivt (med deras kamera-funktion)

Hur skulle ni tolka detta och skulle ni behålla det som positivt äl-test? Min kropps övriga signaler säger att ägglossning är på g med mycket äggvite-flygningar men i övrigt inga symptom. 

Skulle säga att bilden på NC ser negativ ut men den i premom ser positivt ut . Dock skulle jag säga att du ev kan ägglossa här i dagarna om tempen stiger
  • Mariiiak94
    Hej alla!
    Jag lägger in mig på denna listan och hoppas att de vill ta sig denna gången! :)

BIM:
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket.
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket.
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket.
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket.
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10.
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket.
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket.
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket.
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket.
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket.
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket.
    13/2 - bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket.
    13/2 Pälsboll, första barnet.
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA.
    14/2 Flowerpower33, tredje barnet, 3e försöket efter MF.
    14/2 Mariiak94, första barnet, 6e försöket.
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök.
    15/2 Båten, fjärde barnet, första försöket.
    17/2 Condii, 1a barnet, 6e försöket.
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA.
    18/2 fancyf, tredje barnet, tredje försöket.
    19/2 Bebe0623, 3e barnet, tredje försöket efter MA.
    21/2 Embarazada, 3:e barnet. Försök nr 20.
    22/2 ems1991, andra barnet, tredje försöket.
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket.
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket.
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA.
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket.
    28/2 sopp, första barnet, 5:e försöket.
    29/2 pippi12345, tredje barne, 6:e försöket.
    29/2 Lusse88, första barnet, 4:e försöket.
  • Cececilia
    frankielovie skrev 2024-02-06 20:00:56 följande:

Det är så svårt, tror ditt kan vara positivt. Upplever att det är svårt att få linjerna lika starka med rfsu stickor, easy at home är lättare att läsa av, testlinjen på dem blir starkare än kontrolllinjen vid positivt 🙃
  • SmallLemons

Hej gruppen!

Hittade precis hit och tänkte att jag ansluter mig till er. Kan tycka att det här med att försöka få barn kan kännas så ensamt - även om man såklart har sin partner. Jag känner mig inte redo att prata med så många andra i nuläget. T.ex. anser min mamma att jag är för gammal, och inte borde "göra livet jobbigare" med ytterligare ett barn. 

Är 35 år och har två barn sedan tidigare. Har nog alltid vetat att vi ville ha ett tredje, men jag har inte känt mig helt redo att börja försöka, bland annat på grund av att vi behöver flytta till större. Men i december bestämde vi oss för att inte vänta längre. Vi "försökte" ganska halvhjärtat i dec (jag hade ingen koll på ÄL osv) och sedan mer helhjärtat i januari, men ingen av månaderna tog. Nu är vi alltså inte på försök 3 (eller 2, beroende på hur man ser det). Positivt ÄL-test 27/1 och BIM 9/2. Har redan smygtestat - och negativt. Känner mig inte heller speciellt gravid. 

Barn 1 blev till på första försöket. Barn 2 på 2:a försöket. Har alltså gått väldigt smidigt tidigare gånger. Jag vet att fertiliteten sjunker mycket efter 35, men det måste väl ändå ske gradvis? Inte så att ens äggstockar vaknar dagen efter 35 års-dagen och tänker "Jaha, nu är vi över 35" liksom. Senaste graviditet var för snart 3 år och 9 månader sedan. Kan fertiliteten minska drastiskt på denna tid? 

F.ö. skrev jag en annan tråd precis, ang. CB ÄL-test, som nu visar konstigt resultat. Kanske någon här inne har något smart svar på detta? 

Tror inte att det blir något plus denna månad dock... 

Lycka till alla!

• Anonym (D (Anonym))
    Hej alla, 

Jag är helt ny på Familjeliv, gjorde ett inlägg tidigare men insåg att man kan ansluta sig till aktiva trådar, hoppas det är okej att jag hoppar in här med! 
    Jag skulle verkligen uppskatta er hjälp och råd. För första gången planerar jag att skaffa barn med min partner och har börjat använda Naturale Cycles som preventivmedel och även för att försöka bli gravid.
    Eftersom min mens har varit oregelbunden tidigare har jag svårt att bestämma längden på min lutealfas. Jag har också testat massor, men hittills har alla test varit negativa.
    Jag skulle verkligen uppskatta om någon av er kunde ta en titt på min kurva och hjälpa mig att tolka den. Jag vet att varje persons cykel kan vara unik, men jag behöver lite vägledning för att förstå min egen situation bättre.
    Tack så mycket för er hjälp och stöd! 
    / D 
  • Hsim
    Anonym (D (Anonym)) skrev 2024-02-07 10:11:42 följande:
    Hej alla, 

Jag är helt ny på Familjeliv, gjorde ett inlägg tidigare men insåg att man kan ansluta sig till aktiva trådar, hoppas det är okej att jag hoppar in här med! 
    Jag skulle verkligen uppskatta er hjälp och råd. För första gången planerar jag att skaffa barn med min partner och har börjat använda Naturale Cycles som preventivmedel och även för att försöka bli gravid.
    Eftersom min mens har varit oregelbunden tidigare har jag svårt att bestämma längden på min lutealfas. Jag har också testat massor, men hittills har alla test varit negativa.
    Jag skulle verkligen uppskatta om någon av er kunde ta en titt på min kurva och hjälpa mig att tolka den. Jag vet att varje persons cykel kan vara unik, men jag behöver lite vägledning för att förstå min egen situation bättre.
    Tack så mycket för er hjälp och stöd! 
    / D 
    ser ut som att du haft ägglossning, samt en lång lutealfas, inom närmaste dagarna borde du få mens och sen temperatur sänkning alt kunna plussa på graviditetstest.
Svar på tråden BIM februari 2024