BIM februari 2024
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Nu får jag lite hopp! 😍
Är det normalt att ha sådan lång lutealfas?
jag har som sagt aldrig haft regelbunden cykel, så länge jag kan minnas. Du har nog rätt med ägglossningen då jag fortfarande hade positivt äl-test cd 80, när kan man testa då tycker du? ☺️
Nu får jag lite hopp! 😍
Är det normalt att ha sådan lång lutealfas?
jag har som sagt aldrig haft regelbunden cykel, så länge jag kan minnas. Du har nog rätt med ägglossningen då jag fortfarande hade positivt äl-test cd 80, när kan man testa då tycker du? ☺️
Du har än en bra längd på lutealfas. Så inget onormalt, som skriver ovan är det mer tacksamt så ägget hinner fösta.
jag har tidigare cykler haft en väldigt kort på ca 9 dagar istället, vilket blir för kort, då är det bättre att ha en något längre. Men du borde inom de närmsta dagarna få besked åt det ena eller andra hållet 
Du har än en bra längd på lutealfas. Så inget onormalt, som skriver ovan är det mer tacksamt så ägget hinner fösta.
jag har tidigare cykler haft en väldigt kort på ca 9 dagar istället, vilket blir för kort, då är det bättre att ha en något längre. Men du borde inom de närmsta dagarna få besked åt det ena eller andra hållet 
Det här är första gången jag har haft bekräftad ägglossning sedan jag började använda NC den här cykeln. Jag slutade med preventivmedlet (NuvaRing) i oktober, som jag har använt sedan 2015, och sedan dess har jag inte haft mens. Jag har aldrig haft regelbunden mens pga drag av PCOS enligt läkare.
Testoman är mitt förnamn ha ha! testar med både digitala från CB och stickor ibland 2 ggr per dag!! 🤣
Innan NC körde jag digitala ägglossnings test från CB men förstod inte att jag inte ägglossade i och med att mensen aldrig dök upp? men nu fattar jag, fick förklarat av läkaren att äggen inte alltid lossar även om man får fulla utslag.. och nu läste jag nånstans att man inte heller får mens även om ägget lossar?.
Det är inte lätt det här! För övrigt är jag 30 år och försöker bli gravid för första gången.
Hej gruppen!
Hittade precis hit och tänkte att jag ansluter mig till er. Kan tycka att det här med att försöka få barn kan kännas så ensamt - även om man såklart har sin partner. Jag känner mig inte redo att prata med så många andra i nuläget. T.ex. anser min mamma att jag är för gammal, och inte borde "göra livet jobbigare" med ytterligare ett barn.
Är 35 år och har två barn sedan tidigare. Har nog alltid vetat att vi ville ha ett tredje, men jag har inte känt mig helt redo att börja försöka, bland annat på grund av att vi behöver flytta till större. Men i december bestämde vi oss för att inte vänta längre. Vi "försökte" ganska halvhjärtat i dec (jag hade ingen koll på ÄL osv) och sedan mer helhjärtat i januari, men ingen av månaderna tog. Nu är vi alltså inte på försök 3 (eller 2, beroende på hur man ser det). Positivt ÄL-test 27/1 och BIM 9/2. Har redan smygtestat - och negativt. Känner mig inte heller speciellt gravid.
Barn 1 blev till på första försöket. Barn 2 på 2:a försöket. Har alltså gått väldigt smidigt tidigare gånger. Jag vet att fertiliteten sjunker mycket efter 35, men det måste väl ändå ske gradvis? Inte så att ens äggstockar vaknar dagen efter 35 års-dagen och tänker "Jaha, nu är vi över 35" liksom. Senaste graviditet var för snart 3 år och 9 månader sedan. Kan fertiliteten minska drastiskt på denna tid?
F.ö. skrev jag en annan tråd precis, ang. CB ÄL-test, som nu visar konstigt resultat. Kanske någon här inne har något smart svar på detta?
Tror inte att det blir något plus denna månad dock...
Lycka till alla!
Ägglossningen närmar sig, beräknar att den är mellan 8-11 februari.
Imorse visade clearblue digitals ÄL-test blinkande gubbe för tredje dagen i rad, men teststrecket var mkt starkare än kontrolltestet.
Tog nyss rfsu ÄL-test som visadr teststreck starkare än kontrolltest.
Borde inte clear blue visat fast gubbe idag istället för blinkande.
Bifogar med rfsu-testet.