• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Hsim

Detta har helt klart återigen varje en cykel som gett nya insikter.
    Jag misstänker att ÄL är förbi, sekretet är väck och CB smileyn har varit fast i 48h. Självklart vart vi sjuka de två dagarna som CB hade fast smiley och missade därmed de två dagarna med högst fertilitet. Vi hann med två dagar innan och får leva på hoppet från dem. Pga feber så har två dagars temp utgått från NC. Detta gör att trots ÄL sekret, molvärk och smiley, så vill NC ha min ägglossning till idag eller imorgon. 
    så surt att ha missat denna ÄL när den äntligen kom lite tidigare i cykeln och kanske hade get mig än längre lutealfas än de 9 dagar jag hade förra cykeln. Återstår att se om 9-10 dagar. 
  • fancyr
    Svartahallon skrev 2024-02-06 06:51:36 följande:

Ja men nu när du säger det, jag tänkte att kontrollstrecket var den andra linjen! Brukar aldrig få så starka teststreck så hjärnan sållade nog bort det haha. Då är det verkligen positivt! Vilken spännande cykel denna månad haha. 

Håller tummarna att temperaturen ökar från och med imorgon! Och att sambon är på humör när han kommer hem😅.

haha vi håller tummarna!! :)
  • Svartahallon
    fancyr skrev 2024-02-06 09:30:12 följande:
    haha vi håller tummarna!! :)

Jag plussade nu på lunchen! Läste i BIM Januari om en som har exakt samma historia som mig och var tvungen att testa. Ett solklart positivt test. Men styrkan på testlinjen gör mig orolig för att det istället är ett missfall. Får återkomma helt enkeltSkäms

• condii
    Hsim skrev 2024-02-05 18:52:51 följande:

Ja den är så jobbigt, när man vet med sig att man prickar in det precis när man ska och gjort allt som man ska och ändå blir det inte. Det sätter så mycket griller i huvudet. 

undviker man graviditet så känns det som man kan bli gravida i princip jämt, vill man bli gravid känns det som du behöver pricka rätt minut på hela månaden. 

Exakt så är det! Trots att jag under flera år tänkt tanken att det inte är en självklarhet att bli gravid, åtminstone inte att det skulle vara lätt, så känner jag mig ändå så besviken och förvånad över att det inte hänt än. Känner mig så dum! 
  • condii

Ja, första barnet för oss med 🥰 Har ni någon strategi, ÄL-tester eller så? 

bebissugen91 skrev 2024-02-05 20:40:34 följande:
    Är också inne på försök nr 6. Är det första barnet för er också? 💕
  • bebissugen91
    condii skrev 2024-02-06 13:35:04 följande:

Ja, första barnet för oss med 🥰 Har ni någon strategi, ÄL-tester eller så? 

Ältester morgon och kväll under fertila perioden och så sex varje dag nästan under de dagarna. Kudde under rumpan och benen mot sänggaveln 😂 det är väl typ det. Börjar bli ordentligt stressad också 😫 jag som gjorde äggledarspolning i Lund förra veckan. Mest för att jag ska kunna slappna av mer och utesluta att det är det som varit problemet. 
    Hur ser er strategi ut?
  • fancyr
    Svartahallon skrev 2024-02-06 13:18:46 följande:

Jag plussade nu på lunchen! Läste i BIM Januari om en som har exakt samma historia som mig och var tvungen att testa. Ett solklart positivt test. Men styrkan på testlinjen gör mig orolig för att det istället är ett missfall. Får återkomma helt enkeltSkäms

Hahaha what?? Du är gravid alltså?? Jäklar vilken överraskning!! 🥳 grattis
  • Svartahallon
    fancyr skrev 2024-02-06 15:19:14 följande:
    Hahaha what?? Du är gravid alltså?? Jäklar vilken överraskning!! 🥳 grattis
    Men eller hur!! Kom så jäkla oväntat 😅
    Hade ett samtal inbokat med kvinnokliniken idag som jag bokade innan jag tog testet. Hon sa att hon inte kan säga att det är ett missfall och bad mig vänta 4 (!!!!!) veckor innan jag testar igen. Skulle inte boka in några besök hos bm eller nåt innan det. Känns inte alls kul faktiskt. Vill ju veta nu nu nu om det finns ett levande litet liv där inne. Blödningarna är inte typiska missfallsblödningar enligt henne, men svårt att säga. Vågar verkligen inte hoppas på detta, lycka och oro sliter i mig från olika håll🤞
  • Cececilia
    Svartahallon skrev 2024-02-06 15:56:01 följande:
    Hade ett samtal inbokat med kvinnokliniken idag som jag bokade innan jag tog testet. Hon sa att hon inte kan säga att det är ett missfall och bad mig vänta 4 (!!!!!) veckor innan jag testar igen. Skulle inte boka in några besök hos bm eller nåt innan det. Känns inte alls kul faktiskt. Vill ju veta nu nu nu om det finns ett levande litet liv där inne. Blödningarna är inte typiska missfallsblödningar enligt henne, men svårt att säga. Vågar verkligen inte hoppas på detta, lycka och oro sliter i mig från olika håll🤞

Först, hoppas verkligen det är en frisk böna! Men kan inte förstå att de inte tar in dig på besök, så att du slipper oro. Skulle det vara ett missfall så vill man ju ha det överstökat så fort som möjligt. Men som sagt hoppas verkligen att det kommer gå bra för er! Men kanske prova att ringa imorgon eller ändå kontakta en bm. 

• Hsim
    Svartahallon skrev 2024-02-06 15:56:01 följande:
    Grattis!
    hållet tummarna för att allt går vägen.
    vilken härlig överraskning, man slutar då aldrig överraskas. 
Svar på tråden BIM februari 2024