BIM februari 2024
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Ägglossningen närmar sig, beräknar att den är mellan 8-11 februari.
Imorse visade clearblue digitals ÄL-test blinkande gubbe för tredje dagen i rad, men teststrecket var mkt starkare än kontrolltestet.
Tog nyss rfsu ÄL-test som visadr teststreck starkare än kontrolltest.
Borde inte clear blue visat fast gubbe idag istället för blinkande.
Bifogar med rfsu-testet.
Även om jag lyckades bli sjuk mitt i ÄL perioden denna cykel så två dagars temp saknas, så känns det positivt att denna cykel så har ÄL kommit lite tidigare men också har jag sedan min graviditet med MA i höstas fått en cykel där jag verkligen fått en temperatur höjning. Förra cykeln så kom tempen knappt upp, jag vill försöka intala mig att det betyder att kroppen kanske kommit igång lite bättre sedan skrapnibgen. Bilden är mina cykler sedan skrapningen. Snacka om att försöka tänka positivt.

Även om jag lyckades bli sjuk mitt i ÄL perioden denna cykel så två dagars temp saknas, så känns det positivt att denna cykel så har ÄL kommit lite tidigare men också har jag sedan min graviditet med MA i höstas fått en cykel där jag verkligen fått en temperatur höjning. Förra cykeln så kom tempen knappt upp, jag vill försöka intala mig att det betyder att kroppen kanske kommit igång lite bättre sedan skrapnibgen. Bilden är mina cykler sedan skrapningen. Snacka om att försöka tänka positivt.

Passerade BIM igår och tog ett digitalt test. Nu vågar jag tro på det. Det känns så otroligt skönt. vilken lättnad!!
lycka till alla som kämpar 💜
Cececilia, ja tack så mkt för svar! Du har säkert rätt, jag började testa i mändags och såg sedan i den tabellen som CB har i bipacksedeln att jag borde börjat lite tidigare!
Jag testar nog med ett till CB efter jobbet och ser om det är fast gubbe då!
Juliab: grattis så kul! När är du beräknad då? Jag blir runt den 8/10 om mina uträkningar stämmer :)
Hej alla!
Jag behöver lite hjälp.. Jag är väldigt duktig på att testa alldeles för tidigt då jag inte står ut med ovissheten men blir så nedslagen varje gång de står ?inte gravid?.. Men när brukar man kunna testa sig med ?testa tidigt graviditetstest???
Hade ÄL 31/1 enligt NC, och nu är de 8/2.. Enligt NC så har jag BIM 14/2.
När rekommenderar ni att man kan testa sig?
Mina symtom vågar jag inte gå på efter alla besvikelser när mensen kommer varje månad..
Men har ömma bröstvårtor, illamående som kommer jätte plötsligt o efter en stund försvinner de och sen tillbaka igen, så pågår de hela dagarna. Dricker mycket mer vatten (aldrig varit duktig på att dricka vatten innan)
Magen samarbetar inte och får gå o kissa oftare (men kan såklart bero på att jag dricker mer vatten) .. Ååh jag avskyr denna ovisshet :(
Hej alla!
Jag behöver lite hjälp.. Jag är väldigt duktig på att testa alldeles för tidigt då jag inte står ut med ovissheten men blir så nedslagen varje gång de står ?inte gravid?.. Men när brukar man kunna testa sig med ?testa tidigt graviditetstest???
Mina symtom vågar jag inte gå på efter alla besvikelser när mensen kommer varje månad..
Men har ömma bröstvårtor, illamående som kommer jätte plötsligt o efter en stund försvinner de och sen tillbaka igen, så pågår de hela dagarna. Dricker mycket mer vatten (aldrig varit duktig på att dricka vatten innan)
Magen samarbetar inte och får gå o kissa oftare (men kan såklart bero på att jag dricker mer vatten) .. Ååh jag avskyr denna ovisshet :(
Jag brukar börja testa 8dpo alltså ägglossning +8 dagar. fick det svagaste strecket på 8dpo i slutet på december, som sedan steg o var ett positivt som jah ändå våga tro på när vi kommit till 10dpo, då testade jag med rfsu testa tidigt. clearblue testa tidigt digitalt var negativt på 9dpo men positivt på 10dpo.
så där i krokarna kan du börja testa. Men det beror ju också helt på när ägget väl fäster, om det inte fäster förrän 10dpo så kan det vara plus kanske tidigast 12dpo. så misströsta inte förrän mensen kommer 😊
Hej alla!
Från ÄL+9-10 är det chans att se något , men det kan också vara för tidigt. Det beror ju på när något eventuellt har fäst och det kan dröja enda till ÄL+12, även om det vanligast sker mellan dag 5-9. Sen behövs det några dagar för att hcg ska komma till urinen. ÄL+14 kan man med största säkert få svar. Lycka till 🤞